Skocz do zawartości

Problem z odpaleniem przy niskiej temp. - logi


Gość chorhe

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Bardzo proszę o pomoc w zdiagnozowaniu problemu w Astrze H 1.3 cdti.

Problem leży w rozruchu (i dalszej pracy) przy temperaturach oscylujących wokół 0 i niżej.

Ogólnie odpala po kilku próbach rozruchu. Po odpaleniu (im niższa temperatura tym gorzej) pracuje bardzo nie równo przez jakiś czas (około 2 min),

w początkowej fazie nie reaguje na pedał gazu, po chwili już obroty wzrastają ale w przedziale 1500-2000 strasznie telepie samochodem.

Jeżeli nie odczekam tych 2 min i próbóje jechać to gaśnie przy próbie ruszenia (zdławi się)

 

Co już zrobiłem :)/>/>/>

- sprawdziłem świece (wg mnie sprawne - wszystkie na ohmomierzu 10,5 ohma), z drugiej strony co mają świece do pozostałych objawów

- EGR i rurki wyczyszczone. Sprawdziłem w OPCOmie - na zimnym silniku daje 20% na biegu jałowym przy przyśpieszaniu spada do 0% czyli pracuje. Jak się zagrzeje to wali 40%

- Zrobiłem loga z ciśnienia na listwie CR - wg mnie wszystko OK dostaje tyle ile chce ciśnienia.

 

Zastanawia mnie rozrusznik i akumulator bo przy rozruchu ma spadek napięcia do 9,8V

 

Jeżeli mógłby ktoś zerknąc do poniższego loga i stwierdzić czy tam wszystko OK byłbym bardzo wdzięczny.

 

link do pliku excel z logami

 

Zapomniałem dodać - nie generują się żadne błędy w pamięci sterownika.

Edytowane przez chorhe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś zrobiłem test

Podłączyłem z rana (-6 stopni) pod akumulator z mojej mazdy 2.0 diesel i Astra odpaliła za pierwszym razem (spadek napiecia na aku do 10.6V) ale zastanawia mnie jeszcze jedno. Po odpaleniu pracuje jakby nie równo i strasznie kopci na biało przez okolo 20-30 sekund, później praca się normuje i wydobywa sie zwykly biały (ale juz nie tak gęsty) - czy uszkodzenie rozrusznika może powodować takie objawy (chyba nie)?

Gdzie jeszcze szukać przyczyn takiego zachowania?

Edytowane przez chorhe

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdz jeszcze raz swiece. Najlepiej za pomocą żaróweczki. U mnie było bardzo podobnie, też przy niskiej temperaturze miał problemy z odpaleniem. Okazało się, że mam spaloną jedną świecę. Po wymianie - auto pali bez problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

- sprawdziłem świece (wg mnie sprawne - wszystkie na ohmomierzu 10,5 ohma), z drugiej strony co mają świece do pozostałych objawów

 

Omomierz na pewno sprawny?. Pobierała by jedna świeca prąd ok. 1A , a powinna duuużo więcej.

 

W dieslu świece pełnią dość ważną funkcję przy rozruchu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wolnej chwili sprawdze swiece organoleptycznie ...wyciagne je i podlacze pod akumulator bezpośrednio.

Ale co do neirównej pracy zaraz po odpaleniu towarzyszy temy taki dziwny dźwięk jakby hmmm tykanie, tyrkotanie i z rury wydechowej wydobywa się gryzący biały dym...jakby nie palił dokładnie na wszystkie cylindry.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności