Skocz do zawartości

Gość yazimoo

Rekomendowane odpowiedzi

Zaczęło się od kontrolki check engine. Zapalała się co jakiś czas, gasła i tak w kółko. Odczytałem błędy (poprzez kody migowe) i wyszedł błąd 13 - "Sonda lambda - brak sygnału". Wziąłem miernik, pomierzyłem i sonda "stoi" w miejscu tzn. cały czas ~430mV i nic. Podkusiło mnie sprawdzić czy z wtyczki od sondy wychodzi napięcie 12V na grzałke i jak się okazuje napięcia brak.

I teraz parę pytań:

-czy to napięcie na dwóch przewodach od wtyczki ma być zawsze czy tylko na zimnym silniku by podgrzać sonde?

-musi być odpalony silnik czy wystarczy włączyć zapłon?

-skąd on bierze napięcie? tzn. jest po drodze jakiś bezpiecznik, który mógł się spalić lub przekaźnik, a może prosto od komputera?

-co moglibyście poradzić? co sprawdzić? dlaczego nie ma napięcia na grzałkę sondy?

Z góry dziękuję za pomoc :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mietekforce

Albo ja nie rozumiem zasady działania sondy labda albo ty coś na mieszałeś. Po co sonda lambda ma być ogrzewana przez kabel? Z tego co ja się orientuję sonda zmienia wartości napięcia sygnału pod wpływem ogrzewania jej przez spaliny wylatujące z silnika. Poczytaj na forum jak sprawdzić działanie sondy, bo na razie robisz to źle.

Zapytam jeszcze ile pinowa sonda?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ogrzewanie sondy po to bo działa ona dopiero po osiągnięciu temperatury powyżej 300st.C, a grzałka powoduje że działa zaraz po odpaleniu. Napięcie do podgrzania sondy zazwyczaj jest podawane na 2 białe przewody a sygnał zazwyczaj czarny. Jeżeli nie grzeje to trzeba sprawdzić sygnał z sondy po nagrzaniu silnika i to tak gdzieś czytałem że prawie do 90st. W seicento grzanie sondy jest z tego samego przekaźnika co cewki i pompa paliwa więc pewnie i tam podobnie że dopiero po odpaleniu będzie napięcie do grzania.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sonda z grzałką musi być ogrzewana, inaczej nawet po rozgrzaniu silnika do końca dobrze nie działa tym bardziej, że jest montowana bardzo daleko kolektora. Przeszukałem pół instalacji jak to jest podłączone. Masa jest stała, plus wyczaiłem, że idzie aż do skrzynki bezpieczników w komorze silnika, idzie przez bezpiecznik i wraca znów nie wiadomo gdzie skąd powinno iść napięcie 12V, a nie idzie. Jest może jakiś schemat elektryczny i wykaz tych bezpieczników by wiedzieć, który jest od czego?

Edytowane przez yazimoo

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności