Skocz do zawartości

Szybkie, regularne stukanie w silniku


Gość S4jm0n

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

mam problem z moją Corsą B 1.4 8V 60 KM, 1997 r. Objawy jak w temacie: stukanie w silniku. Szybkie i regularne, jakby coś w rozrządzie albo może zawory? Czytałem dopiero, że po każdej wymianie oleju powinno się je regulować. W moim przypadku nie były regulowane od co najmniej 5-6 lat. Stukanie występuje tylko na zimnym silniku i praktycznie zanim dojadę do mechanika to już ustaje. Czasem bywa jednak, że tego stukania w ogóle nie ma. Raz jest głośniejsze, raz cichsze (tak jak podczas dzisiejszego nagrywania filmiku).

 

Przebieg: 140 tys. km. Jazda głównie po mieście na bardzo krótkich dystansach. W trasie bardzo sporadycznie. Niedawno wymieniany termostat i pasek rozrządu.

Zalany olejem Mobil 1 15W40. Przedwczoraj dolałem z 0.5 litra bo nie było stanu. Stuki nie ustały.

 

Zamieszczam wideo z tymi stukami. Słychać je wyraźniej ok. 20 i 35 sekundy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi
Gość popencjusz

Sprawdzałeś czy masz dokręcone świece?

Maiałem bardzo podobnie w peuogocie 406 (stukała jedna niedokręcona i po nagrzaniu stukanie ustępowało) ale lepiej żeby specjalista to ocenił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież one się regulują automatycznie ( nic nie trzeba przy niech robić)

a klepią, bo silnik, na oleju mineralnym.

a tak, na marginesie to na pewno jest silnik 1.4 ?

wygląda , na 1.6 8 zaworowy :D/>?

Edytowane przez Mały 25

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przecież one się regulują automatycznie ( nic nie trzeba przy niech robić)

a klepią, bo silnik, na oleju mineralnym.

a tak, na marginesie to na pewno jest silnik 1.4 ?

wygląda , na 1.6 8 zaworowy :D/>/>/>?

 

Musieliby mi chyba po kryjomu ten silnik wymienić, a na klapie i w dowodzie tak już zostało 1.4 ;)/>

No słyszałem właśnie, że przy tym przebiegu jednak wciąż powinno się zostać na syntetyku (półsyntetyku) i minerał może być za gęsty. Mocno to zagraża żywotności silnika przy tak małych przebiegach (zrobione zostało ok. 20 tys. km przez niecałe 5 lat)? W sumie ostatnio zmieniany był olej 2 lata temu to mógłbym już go zmienić na jakiś półsyntetyk.

 

Sprawdzę jutro te świece. Dziś na razie nie mam czym.

Edytowane przez S4jm0n

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dlatego zadałem pytanie, czy to nie 1.6

bo pasek od koło pasowego wału , i alternatora idzie w linii prostej ?

też mam 1.4 8 zaworowy, i u mnie, pasek od alternatora, idzie pod takich kątem

dlatego mnie, to zaciekawiło :wesoly:/>

to że na klapie i w dowodzie , to żaden argument

mógł, ktoś zrobić swap przed tobą.

ja jestem, zdania, że jak już jeździsz 5 lat na mineralnym

to nie zmieniaj

ale wszyscy napiszą inaczej :wesoly:/>

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość boniek1993

Ja mam corsę 3 lata i zawsze jak odpalę auto jak jest zimno to coś stuka gdzieś przez 3 minuty, po 3 minutach przestaje,przebieg 194tys, olej Mobil One 10w40, nie bierze oleju.Moim zdaniem w ciągu tego czasu olej dociera do każdego elementu w silniku, który smaruje i dlatego przez krótki czas po odpaleniu mogą stukać zawory lub popychacze, olej później się rozgrzewa i jest już rozprowadzony i nic nie stuka.Moim zdaniem nie ma czym się przejmować

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego 2 lata temu zmieniałeś olej ?

to szybko go zmień ( przebieg nic nie ma do tego = rok, albo rok

po tym czasie olej traci swoje właściwości)

druga sprawa, zmieniłeś pasek rozrządu

a pompę wody, też zmieniłeś ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po dwóch latach olej już dawno stracił swoje właściwości więc czym prędzej go wymień .

Akurat temu silnikowi 15W40 nie powinien narobić szkód , zresztą patrząc na dane techniczne taki olej jest tam dopuszczalny .

pzdr

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego 2 lata temu zmieniałeś olej ?

to szybko go zmień ( przebieg nic nie ma do tego = rok, albo rok

po tym czasie olej traci swoje właściwości)

druga sprawa, zmieniłeś pasek rozrządu

a pompę wody, też zmieniłeś ?

 

Ok, wróć. Mój błąd w opisie. Wymieniany był pasek klinowy na alternatorze. Rozrządu odkąd mam samochód nie tykałem. Mechanik stwierdził, że na razie wszystko jest ok. Nie była więc również wymieniana pompa wody ani napinacz. Generalnie z silnikiem przez te wszystkie lata nigdy nic się nie działo. W zimie palił na dotyk, nigdy żadnych problemów. Możliwe zatem, że czas na olej.

 

Sprawdzę jutro te świece no i zacznę w takim układzie od wymiany oleju. Zaleję ponownie minerał skoro marco84 potwierdza, że w danych technicznych jest on dopuszczalny. Dzięki Panowie za dotychczasowe rady i pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności