Skocz do zawartości

Ciężko odpala na ciepłym silniku


Gość tonsil4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.Na wstepie napiszę ,że nie znalazłem na forum satysfakcjonującej mnie odpowiedzi.

 

Mam problem z odpaleniem Corsy 1.3cdti na ciepłym silniku.Na zimnym i letnim(do 70-80*C)odpala idealnie,gdy się rozgrzeje do 88*C to zaraz po zgaszeniu(1-5minut) ciężko odpala,trzeba przytrzymać około 2-3sekundy rozrusznik a i tak odpala z wielkim trudem.Gdy silnik postoi jakies 30minut czyli ostygnie to znowu odpala idealnie.

 

Pompę wykluczam bo jest ok,akumulator ok.Być może to czujnik położenia wałka rozrządu?Proszę ,podajcie wszystkie możliwe opcje co może być nie tak z tym silnikiem.Z góry dzięki.

 

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

Może rozrząd, przy około 200 tyś trzeba go sprawdzić. Ja swoją kupiłem z żekomym 158 tyś km - trochę w to nie wieżę, ale gdy zdjąłem dekiel rozrządu- lekki szok, łańcuch wisiał. po wymianie lepiej odpala. Słyszałem też że mimo dobrego aku rozrusznik możę zbyt wolno kręcić, generalnie są trochę za słabe. Jeśli kończą ci się szczotki w rozruszniku silnik za wolnokręci, a pompa paliwa jest na wałku rozrządu więc poda zbyt mało paliwa tym bardziej jeśli silnik jest rozgrzany a komputer moze podawać minimalną dawkę startową paliwa, a do tego lużny rozrząd, który po rozgrzaniu wyciąga się jeszcze bardziej. Zaczoł bym od dokładnego sprawdzenia rozrusznika no i oczywiście filtr paliwa.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki za odpowiedź.Postaram się jak najszybciej sprawdzić te rzeczy o których piszesz.

 

Filtr paliwa wymieniałem 2-3tyś km temu,tankuję na BP.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukero używaj słownika

 

tonsil4 zawór na listwie sprawny? ciśnienie sprawdzałeś?

można pokusić się jeszcze o sprawdzenie ciśnienia oleju

a potem to, co napisał lukero

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukero używaj słownika

 

tonsil4 zawór na listwie sprawny? ciśnienie sprawdzałeś?

można pokusić się jeszcze o sprawdzenie ciśnienia oleju

a potem to, co napisał lukero

 

Cześć bad. O jakim "zaworze na listwie" piszesz, pytam z ciekawości. Autko mam od paru miesięcy i chciałbym je troche poznać.

Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety jeszcze nic nie robiłem z autem bo szukam wszystkich możliwości.

 

Bad można ten zawór na listwie sprawdzić jakoś samemu?czy trzeba do tego specjalnych przyrządów?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O jakim "zaworze na listwie" piszesz, pytam z ciekawości

zawór zwrotny paliwa, który nie dopuszcza do powrotu paliwa z przewodów, żeby się nie zapowietrzały...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zawór zwrotny paliwa, który nie dopuszcza do powrotu paliwa z przewodów, żeby się nie zapowietrzały...

 

 

 

czy to on może powodować takie u mnie?

 

po nocnej przerwie musze trzy razy "zalać" silnik - 3 obroty kluczyka. Bo jak zrobie raz a dobrze to jak kręci to dziwnie "prycha-kicha" świece ok, tak samo reaguje jak stoi w ciepłym garażu lub na mrozie.

 

 

 

narazie namechanikowałem zawór sterowania ciśnienia na listwie. wymieniłem oringi i wyczyściłem sitko = opiłki prawdopodobnie z pompy.

 

i moje kolejne pytanie: Czy ktoś ciągał te siteczko z zaworka?

Edytowane przez mr_freak

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Miałem identyczny problem. Na rozgrzanym kręcił tak jakby nie miał siły wałem obrócić. Wszystko posprawdzałem. Aku, rozrusznik wymieniłem, pompę paliwa, filtr paliwa, pomiary napięć ciśnień....i NIC.
Potem wymieniłem sprzęgło z dwumasą, kompletne, zregenerowane co prawda ale wyważone, eleganckie jak nowe - po prostu stare sie już tak posypało że trzęsło autem i slizgało się sprzęgło, a że fura służbowa stąd było ociąganie się z naprawą.
Po wymianie w/w PROBLEM ZNIKNĄŁ :D

Co Koledzy na to??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie przy rozwalonym kole dwumasowym i to porządnie w jednym przypadku, w drugim nieco lżej, nie występował nigdy problem z rozruchem.

 

Teraz mam sztywne koło zamachowe i kładę... na wszystko :rotfl:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności