Skocz do zawartości

Akumulator i wysokie obroty w Opel Kadett 1.4E 1990r


Rekomendowane odpowiedzi

Witam;)

Zakładam już na tym forum 2 temat w pierwszym temacie dużo mi pomogliście;)i licze ,że teraz także mi pomożecie;).

Tak jak w temacie posiadam Opel Kadet 1.4e 1990r benzyna.

Mam 2 problemy a więc tak:

 

1.)Posiadam Kadzia prawie juz pół roku lub jak to nazwyamy razem z dziewczyna Złomka,nie ukrywam,że jestem laikiem do co aut chodz mi o mechanike i wszelkie inne usterki w nim.

Auto jest używane sporadycznie tak srednio 1-2(czasem nawet 3)dni w tygodniu i mam mały problem z akumulatorem tzn tak napisze jak się mało jeździ i teraz przy tych mrozach co są to akumulator szybko siada co zrozumiałe tak mi sie wydaje a Wam??

Akumulator posiadam nowy od wrzesnia z BOSH'a jak nie było owych mrozów to akumulatorek dość ładnie 3mał;)/>)ale tak od listopada jak zaczeły sie zimna a później mrozy to zaczeły sie problemy akumulator zaczał padać(okres używania auta juz napisałem i do dnia dzisiejszego to sie utrzymuje),to jest normalna rzecza,że tak pada??

Fakt,faktem jak naładuje akumulator 2-4godz a pozniej jak już zacznie nim jezdzic przez te 2dni zrobi sie tak w 1 dniu ok 20km a w drugim ok 30km to autko ładnie jeździ i ładnie odpala tego nie da sie ukryc.

 

Zadziwia mnie to ,że inne nowsze auta liczmy ,które maja po 10lub15lat pomimo ,że jezdzi się podobnie jak w moim przypadku to odpalaja i to mnie martwio czy Kadziu coś sie dzieję czy to już jednak jego wiek jest tak ,że to już jest u niego norma??(mam teraz na myśli przełom jesieni i zimy).

 

Jakie są ew.sposoby aby akumulator dłużej 3mał??Słyszałem takie sposoby ,że od akumulatora sie odłacza kabel "+" lub "-" ale już nie pamietam,który i ,że wtedy podobno więcej akumulator trzyma jak się nim chwile nie jeździ.