Skocz do zawartości

1.9 DTH Chwilowy brak mocy


Gość wookie88

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wookie88

Witam wszystkich urzytkowników forum jestem tu nowy. Po probach samodzielnej naprawy i kilku godzinach spedzonych na przeszukiwaniu forum zwracam się z prośbą o pomoc :help:

 

Otóż od jakiegoś czasu moja astra chwilowo traci moc, podczas jazdy strasznie wolno wkręca się na obroty i nawet gdy wcisnę sprzeło i dam gaz w deskę obroty dochodzą do 3000, czasem 3500obr. Taki brak mocy trwa ok 20 sekund puzniej wszystko wraca do normy i astra płynnie i z normalną mocą startuje od dołu obrotomierza. Przed kazdym brakiem mocy przy wkrecaniu na obroty od2000 w góę w kolektorze ssacym da sie słyszeć falujące powietrze a w raz zmim faluje moc auta zapala sie kontrolka z żółtym silnikiem i chwilowy brak mocy. Gdy moc wraca do normy kontrolka nadal sie pali. Zdarzalo sie, że przez dłuższy czas auto nie tracilo mocy i po ponownym odpaleniu kontrolka gasła ale po kilku km znow to samo.

 

W związku z tym wyczyściłem: EGR, elektroniczna część wydała mi sie ok ponieważ wciskany tłoczek wyskakiwał energicznie i przy kilkudziesięciu próbach ani raz sie nie przycioł (taką włascie procedurę sprawdzenia wyczytałem na forum) sam zawór po wyczyszczeniu również płynnie sie domykał. Wyczyszczona została również przepustnica i map sensor. Niestety zadnej poprawy. Przy zapaleniu lampki check pojawia się błą P2279-5B. Nasycenie DPF 48% ostatnie wypalanie 280km temu. Przewody przy pompce vacum całe, przy czujniku (tym koło klaksonu) rownież ok

 

Przyjemność jazdy zamieniła śię w koszmar strach cokolwiek wyprzedzic i przy starcie z krzyżówki też trzeba uważać bo nie wiadomo kiedy astra strzeli focha. :maruda:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Błąd ma związek z rozszczelnieniem układu dolotu powietrza/ ubytkiem ciśnienia w dolocie. Sprawdź trzeba sprawdzić szczelność dolotu, egr, no i sterowanie turbo. Czy ten ubytek mocy pojawia się po hamowaniu czy normalnie w czasie jazdy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wookie88

ubytek mocy pojawia się w różnych sytuacjach czasem podczas płynnej jazdy ale najczęśćiej to zauważyłem właśnie przy rozpędzaniu auta. Czy jest za do odpowiedzilny może jakiś czujnik, ktory od czasu do czasu podaje złe wartosci?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

hmm. Powodów może być wiele. Czasem zczytanie błędów gaz-hamulec nie wiele mówi. Jeśli masz możliwość podłączyć gdzieś pod komputer - to może wiele wyjaśnić. Jeśli nie ma reguły co do pojawienia się tego błędu to szukaj przyczyny po stronie zacinającego się EGR, kierownic turbiny, lub elektrozaworu upustowego od turbiny. Chyba że nie łączą gdzieś wtyczki. Jeśli tak to pozostaje Ci jeszcze wtyczka przepływomierza i czujnika ciśnienia doładowania. Generalnie system monituje o nagłym ubytku ciśnienia doładowania. Jeśli słychać wtedy jakieś świsty to może być nie domknięty EGR lub nie domknięte turbo (kierownice). Wtedy trzeba prześwietlić dokładnie cały układ.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja się skłaniam do klap wirowych - proponuję podpiąć pod techa albo co innego i zrobić ich test...

ew. organoleptycznie sprawdzić jak "chodzą", czy nie są wyrobione czy nie wypadaja...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wookie88

co do programu to posiadam chinskiego op-coma (wiem to zadna rewelka ale zawsze cos) i to wlasnie on pokazuje mi ten błą jezeli było by cos choć przez chwilę nie tak z jakimś czujnikiem to komp powinien to zapamietac. (sposób gaz hamulec tez pokazuje tylko ten błą) EGR czysciłem i zauwazyłem że był już wymieniany jest na nim data z 2010r. Data oczywiscie nie może wykluczyć nieprawidlowego działania ale tak jak pisałem wczesniej egr czysty a na bolcu zero oznaki korozji czy zabrudzenia wyglądał jak nowy i za każdym razem energicznie wyskakuje.

 

klapy wirowe chodzą, listwa na miejscu. To co da sie usłyszec podczas rozpędzania albo wyrazniej podczas podjazdu pod góę nie jest tylko wtedy gdy brakuje mocy. To "wycie" powietrza było słychac od kąd mam to auto a jedynie nasiliło sie po wymianie filtra powietrza a to dlatego ze tamnten był dość mocno zasyfiony i nie przepuszczał tyle powietrza co nowy ale to tylko moje przypuszczenie.

 

Dzisiaj nie miałem czasu ale tak jak popencjusz pisze musze sprawdzić cały układ dolotowy. Tylko ze to tez dziwna sprawa bo jeżeli byla by nieszczelnosc to cały czas a nie od czasu do czasu. Ale jak nie sprawdze to się nie dowiem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności