Skocz do zawartości

łańcuch rozrządu a ustawienie tłoków


Gość kemor79

Rekomendowane odpowiedzi

witam i mam pytanie. wymieniałem wał korbowy a co za tym idzie zdjąłem łańcuch z dolnego kólka (góra lańcucha została w miejscu-nieruszana),po zmontowaniu z powrotem wszystkiego- mam już zamontowana miske i osłone rozrządu ,myślę czy tłoki ustawione są prawidłowo ( pierwszy jak sie nie myle jest w górze ) czy powinno byc odwrotnie bo jeśli tak to musze zdjąć pokrywe , łańcuch i przestawić wał wraz z tłokami. podpowiedzcie jak to ma być ???dzięki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tu kolega zmieniał tylko łańcuch i to w 3cylindrówce , a ja musiałem wwyjąć wał ,teraz zastanawiam się czy w 4 cylindrach tez jest tyle ustawiania co w trzech.

może robił to ktoś w 1.2 16v??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marianm68

Zasada jest ta sama. Pierwszy tłok i ustawienie krzywek rozrządu na pierwszym cylindrze.

Pytanie jak ustawione miałeś przed wyjęciem wału? Jak złożyłeś - czy nie zmieniłeś położenia koła pasowego w stosunku do wału (znak na kole)? Itd...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie wrociłem z garażu, wałki rozrządu zostały w takim położeniu jak napisałeś od tyłu wałków te wcięcia są poziomo tak że mały płaskownik w nie wchodzi,dolne koło ustawiłem ( to wcięcie na kole do kreski na obudowie) ale więcej nie mogłem już podziałać bo musiałem wracać do domu i zająć się moim niemowlakiem bo żona wychodziła do pracy( ach tego czasu zawsze brakuje) myśle że powinno być dobrze ale sprawdze to dopiero jutro. dzięki za zainteresowanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystkie koła ustaw na znaki na pierwszym tłoku powinieneś mieć tzw. górne martwe położenie i na początek zakręć silnikiem ręcznie jak pójdzie bez jakiś zacięć to raczej dobrze

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marianm68

Jak poustawiasz wszystko na znaki a będziesz chciał się upewnić czy faktycznie tłok pierwszego cylindra jest w górnym położeniu (czy nie przestawiłeś znaków) to najprostszym sposobem będzie wykręcenie świecy na pierwszym cylindrze i przez otwór sprawdzisz gdzie jest tłok (czy u góry).

I oczywiście tak jak pisze dawton: "zakręć silnikiem ręcznie jak pójdzie bez jakiś zacięć to raczej dobrze" - tak ze dwa obroty wału - sprawdzisz w ten sposób czy nie ma jakiejś "kolizji" miedzy rozrządem a tłokami.

Kręć powoli ręcznie w żadnym wypadku rozrusznikiem.

Zakładałeś panewki to oczywiście też sprawdzałeś kręcąc wałem po dokręceniu kazdej kolejnej czy nie zakleszczyła wału?

 

Wcięcia są poziomo ale musisz zwrócić uwagę na ustawienie krzywek na wałkach dla pierwszego cylindra (możliwe są dwa ustawienia dla poziomego ustawienia wcięć)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności