Skocz do zawartości

Błąd ECN 024304 - chwilowy spadek mocy


Gość dmasa

Rekomendowane odpowiedzi

Od kilku dni pojawiła się dolegliwość, której nie mogę zidentyfikować. Mianowicie: podczas jazdy (ostatnio głównie po za miastem, od50 do max 100km/h) co jakiś czas zaczyna migać lampka z kluczykiem. Dodam że miganie jest nierytmiczne a po kilku minutach kontrolka gaśnie całkowicie. Dodatkowo zauważyłem, że w trakcie migania kontrolki, auto traci moc. Na luzie można wkręcić silnik jedynie do 3500obr. Takie coś pojawia mi sie z 2 - 3 razy na trasie około 60km. Udało mi się odczytać błąd (metodą hamulec +gaz + stacyjka): ECN 024304

Ktoś spotkał się z takim błędem? Mi nie udało się go zidentyfikować, a nie chce jechać od razu do serwisu, bo może się okazać, że to jakaś pierdoła możliwa do usunięcia we własnym zakresie- mam nadzieje ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

0234 to błąd związany z czujnikem ciśnienia doładowania. Mozy wystarczy przeczyścić

 

Ale na pewno mamy na myśli ten sam błąd ?

Bo to co podałeś nie wygląda tak samo jak nr błędu, który u mnie sie pojawił w aucie.

Edytowane przez dmasa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Przepraszam, zwykła literówka. Opis błędu prawidłowy. Zacznij od optycznego przegladu układu dolotowego silnika. Jak oczyścić układ? Wszystko łopatologicznie jest opisane na forum.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako pierwsze (zgodnie z podpowiedzią) wyczyściłem czujnik ciśnienia doładowania. Fakt - miał trochę syfu na sobie.

Zobaczymy czy coś się poprawi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyszczenie czujnika i optyczne oględziny układu dolotowego nic nie dały - nadal zapala się kontrolka.

 

Ale zaobserwowałem pewną prawidłowość: lampka zapala sie przy mniejszych prędkościach - tak do 60km/h.

W mieście pali się w zasadzie ciągle, a w trasie gaśnie po kilku minutach gdy zacznie jechać sie szybciej.

Oczywiście gdy pali się kontrolka w tedy spada moc i nie włącza sie turbina.

 

Ciekawe co jest tego przyczyną ?

 

Poczytałem na forum o podobnych problemach, ale na nic konkretnego nie trafiłem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Gdy jedziesz ze stałą prędkością np wspomiane 60km/h, EGR otwiera się w pewnym stopniu zależnym od sterownika. Jak dodasz gazu - zamyka się. Bywa tak, że wiesza się i całe doładowanie ucieka do wydechu. Więc do sprawdzenia: wspomiany elektrozawór, podciśnienie i oczywiście EGR.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie zabralem sie za czyszczenie przepustnicy.

Po wymontowaniu doloty przepustnicy i wylot do kolektowa ssacego jest zabrudzony - tak jak mozna by sie spodziewac.

Sama przepustnica jest brudna, ale nie wygląda tak zle. Oczywiscie i tak ją wyczyszcze.

 

To co mnie bardzo zdziwilo to olej pod klapką przepustnicy, w której znajduje sie elektronika i przekladnia sterujaca praca przepustnicy.

Nie wiem co o tym sądzić. Może ktoś coś wie na ten temat ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności