Skocz do zawartości

przepływomierz P0100


Gość m_dz

Rekomendowane odpowiedzi

Na wstępie pragnę powitać wszystkich forumowiczów i z góry podziękować za udzielone wsparcie technicznego. :prosze:

 

Przechodząc do meritum sprawy – mam problem z corsą c GSi, a precyzując z przepływomierzem.

Wszystko zaczęło się o błędu P0100 (błąd przepływomierza), zapisanym w pamięci sterownika.

 

Zbyt piękne i zbyt łatwe byłoby to życie, gdyby uszkodzony był przepływomierz i sama wymiana załatwiałaby sprawę! :<

 

Po podłączeniu samochodu do OPEL SCANNera w trybie odczytu bieżących parametrów pracy, okazało się, że sygnały napięciowe z przepływomierza, co jakiś czas zanikają (sygnał napięciowy 0V) po czym wracają do stanu normalnego ok. 0,6V (bieg jałowy). Zdecydowanie częściej taka sytuacja mam miejsce, gdy silnik pracuje na biegu jałowym. Podczas dodaniu gazu przeważnie sygnał się pojawia.

Jednocześnie po fizycznym sprawdzeniu przepływomierza wpiąłem się oscyloskopem w 2 i 3 pin przepływomierza, a więc w piny sygnałowe od wskazań masy zasysanego powietrza. Byłem zdumiony gdy wskazania napięciowe w OPEL SCANNerze zanikały (0V) a na oscyloskopie ciągle wskazania były ok. 0,6V (bieg jałowy) – co upewniło mnie w przekonaniu, że sam przepływomierz jest OK.

Następnym krokiem było sprawdzenie samych przewodów biegnących od przepływki do sterownika – są OK (opór ok. 0,6 ohm) – „tarmoszenie” wiązką nic nie zmienia w odczycie oporu.

Dodatkowo sprawdziłem oporność na 2 pinie przepływomierza (masa – żółty przewód). I w tym momencie mam do was ogromną prośbę, bardzo proszę właściciela opla z silnikiem Z18XE aby zmierzył oporność między 2 pinem na przepływomierzu a np. minusową klemą akumulatora (masą). Oczywiście dodam, że wtyczka przepływomierza musi być wpięta.

Mierząc tym sposobem (nawet w akcie desperacji wpiąłem się w sam sterownik, aby wykluczyć w 100% przewody, które i tak wcześniej wykluczyłem) odczytałem następujące dane:

  • Wyłączony zapłon – opór poniżej 1 ohma
  • Włączony zapłon (silnik nie pracuje) – opór ok. 15 ohm
  • Silnik pracuje na biegu jałowym – początkowo opór wynosi ok. 30 ohm a po kilkunastu sekundach spada do ok. 20 ohm. W tym punkcie nadmienię, że po jakimś czasie oporność ta faluje zmieniając się ciągle (osiągając momentami opór poniżej 1ohm)

Po przeprowadzeniu tego testu mam pewną wizję, gdzie leży problem. Znawcy tematu zapewne także :spoko:

Jednakże Pytam Was, ponieważ chcę mieć 100% pewność, (koszty naprawy mogą okazać się znaczne).

 

Jako anegdotę dodam, ze swego czasu miałem u siebie Renault megane z silnikiem 1,6 16V, w którym po żmudnym czasie diagnozy i naprawy okazało się, że jest brak masy na czujniku Halla, oraz sterownik na czujnik Halla (prędkość obrotowa wałka rozrządu) podaje 5V. Po oddaniu do naprawy sterownika okazało się, że naturalną rzeczą jest to sterownik podaje 5V na pin sygnałowy czujnika Halla. Co było dla mnie rzeczą DZIWNĄ :!:

 

Jeszcze raz z góry dziękuję za wsparcie :prosze:

Edytowane przez m_dz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj podmienić przepływomierz i wówczas sprawdź jak motor się zachowuję;) przejedź się i zaobserwój czy praca silnika jest w normie, nie szarpie, brak mocy i dziury w pewnym zakresie obrotów!, napisałeś że masz problem z przepływką i po zbadaniu wychodzi że jest sprawna!, ja ci powiem że nie zawsze tak jest jak się wydaje!, nie zawsze błąd w 100% musi pochodzić od danej części, mam na myśli to że nie zawsze jak piszę i wynika z błędu dajmy na to że błąd xxxxx z zapisków wynika że błąd sondy lambda!

a po zakupie nowej oryginalnej sondy lambda błąd jak był tak jest a motor jak chodził tak chodzi, kontrolka engine check się pali? czy nie?, jaka jest obecnie kultura pracy twojego motora? z odpalaniem nie ma problemów czy bez gazu nie odpala? opisz bo to jest ważniejsze niż wziołem pomierzyłem wartości, sprawdziłem mase itp.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Nie ma problemu z odpaleniem samochodu. Odpala bez gazu!

Jedyną różnicą jaką da się zaobserwować w odnniesieniu do uprzedniego stanu (przed usterką) to w zakresie wysokich obrotów od ok. 5000obr/min samochód nie przyspiesza tak jak to robił uprzednio. Moim zdaniem jest to logiczny aspekt braku odpowiednio zmierzonej masy powietrza!

 

Powiedz mi proszę jak wytłumaczyc fakt, iż osyloskop obsewuje ciągle sygnał napięciowy (ok 0,6V - bieg jalowy) podczas gdy opel scan nie?

Niestey ale nie mam od kogo pożyczyć przypływomierza - gdybym miał to dawno bym go na chwilke podmienił. Zakup nowego to wydatek rzędu co najmniej 300zł (oczywiście o Chińszczyźnie nawet nie myślę - już od 100zł można ją kupić).

 

Cheek engine się zapala, ponieważ jeżeli sterownik zaobserwuje brak sygnału z przepływki od razu rejestruje błąd. Po kilku takich seriach zapala się kontrolka silnika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok check engine (kotrolka silnika) się zapala pokazuję że to P0100:

 

P0100 Mass or Volume Air Flow Circuit Malfunction
lub
P0100 Czujnik masowego lub objętościowego przepływu powietrza - usterka
lub
P0100 Mass Air Flow Sensor Circuit Low Input C-07
P0100 Mass Air Flow Sensor Circuit Range/Performance C-07
lub
P0100 Za mocne wejście obwodu dopływu mocy sensora przepływu powietrza C-11
P0100 Za słabe wejście obwodu dopływu mocy sensora przepływu powietrza C-11
P0100 Obwód mas. lub objet. przepływu powietrza, sygnał za wysoki B-32
P0100 Obwód mas. lub objet. przepływu powietrza, sygnał za niski B-32
P0100 Obwód czujnika masowego lub obj. przepływu powietrza - poza wym. zakresem B-31
lub
P0100 Za mocne wejście obwodu sensora przepływu powietrza C-07
P0100 Za słabe wejście obwodu sensora przepływu powietrza C-07
P0100 Za mocne wejście obwodu dopływu mocy sensora przepływu powietrza C-07
P0100 Za słabe wejście obwodu dopływu mocy sensora przepływu powietrza C-07
P0100 Wadliwe dzialanie ukladu krytycznego 1 (zob. procedure sprawdzania - opis kodu usterki) B-18
P0100 Za mocne wejście obwodu sensora przepływu powietrza C-07
P0100 Za słabe wejście obwodu sensora przepływu powietrza C-07
lub
P0100 Za wysokie napięcie przepływom. powietrza
P0100 Za niskie napięcie przepływom. powietrza
P0100 Niewłaściwy sygnał w obwodzie czujnika przepływu powietrza
lub
P0100 Nieprawidłowy sygnał z przepływomierza powietrza


P0100 i brak mocy po przekroczeniu 5000obr/min ewidętnie wskazuję błąd przepływomierza!, ale trzeba jeszcze wziąść pod uwagę EGR - i sprawdzić w lifedata jego pracę

nowy Przepływomierz Bosch-a można kupić do 300zł można też poszukać i kupić używkę w 100% sprawną z gwarancją i za połowę ceny;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Gość jankes87

Witam ja mam taki problem w omedze b 2.0 16v ze nie chce mi pracowac na wolnych obrotach na bedzynie gasnie szarpie przymulona na lpg jest wszystko ok odloczylem wiec przeplywke nic to za bardzo nie dalo ale gdy do tego jeszcze odloczylem czujnik polozenia przepustnicy samochod normalnie pracuje na bedzynie trzyma obroty 1000, 1100 nie szarpie normalnie wkreca sie na obroty przy jejzdzie lako slaby ale to normalne bo chodzi w trybie awaryjnym. moje pytanie jest nastepujace czy obydwie te rzeczy sa do wymiany bo na to wskazuje i czy mozna tak jejzdzic wiem ze wiecej bedzie palil ale czy czegos nie popsuje. Za wszelkie odpowiedzi z gory dziekuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marti82

Podepnij kompa i sczytaj błędy jeśli takowe są i zapisały się w pamięci sterownika, przepływomierz raczej odpada ale warto się upewnić;), masz rację z tym ze wina leży po stronie czujnika położenia przepustnicy czyli TPS-a, do tego trzeba jeszcze sprawdzić regulator biegu jałowego, czyli jedno musi wykluczyć drugie w tym przypadku albo TPS albo regulator biegu jałowego zwany silniczkiem krokowym;), czy można z tym jeździć? no ja bym nie jeździł z usterką;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Jedyną różnicą jaką da się zaobserwować w odnniesieniu do uprzedniego stanu (przed usterką) to w zakresie wysokich obrotów od ok. 5000obr/min samochód nie przyspiesza tak jak to robił uprzednio.

 

P0100 i brak mocy po przekroczeniu 5000obr/min ewidętnie wskazuję błąd przepływomierza!, ale trzeba jeszcze wziąść pod uwagę EGR - i sprawdzić w lifedata jego pracę
pole działań zawężone ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności