Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Amortyzatory - prawidłowy montaż ?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
15 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   Gawlak

Gawlak

    postrach forum

  • Administrator
  • 19687 postów
  • LokalizacjaPrzywidz
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:JEEP XJ 4.0 z LPG
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 02 marzec 2013 - 20:50

ile mam pisac ??

ma 5-6 mm grubosci

taki cyrk mialem przy kilku autach w ktorych ktos zmienil amory

i zamiast starej plaskiej nakretki

dali nowa z zestawu ktora wygladala tak jak ta ktora wlasnie masz teraz

 

masz fote jak wyglada to teraz

widzisz jak sruba wyglada

ma taki kolnierz na gorze

to bez tego kolnierza polowa boku nakretki (tej plaskiej)

tak na oko to wyglada

czy ma 5 czy 6 to juz mala roznica


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   marcel_kk

marcel_kk
  • Forumowicz
  • 342 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Silnik:1.7 CDTI
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 11 marzec 2013 - 17:17

Oto sprawca zamieszania: nakrętka M12x1,25. Z gwintem drobnozwojowym o grubości 6 mm

jest bardzo trudno dostępna w sklepach czy hurtowniach, natomiast o grubości 10 mm jest osiagalna.

W moim przypadku przetoczyłem z 10 na 5,5 mm. Koszt 1 nakrętki w hurtowni

( sprzedawali na sztuki to 0,35 zł / szt.)

A teraz ciekawostka: nakrętka sześciokatna M12 w ASO Opla

o numerze katalogowym 2064008 kosztuje 11,13 zł / szt.


  • 2

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#13 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 5024 postów
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 11 marzec 2013 - 17:49

A stare przy odkręcaniu zjechane zostały, że ich nie wykorzystałeś?

 

Torxy w ASO do koła dwumasowego po 20zł/sztuka dlatego kupiłem ze zwykłym łbem twarde 10.9 i obciąłem tylko na długość :-) ASO zawsze ma ceny z kosmosu.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#14 OFFLINE   marcel_kk

marcel_kk
  • Forumowicz
  • 342 postów
  • Model:Opel Mokka
  • Silnik:1.7 CDTI
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 11 marzec 2013 - 18:59

A stare przy odkręcaniu zjechane zostały, że ich nie wykorzystałeś?

 

To nie ja wymieniałem amortyzatory, tylko w warsztacie, niestety popełnili błąd i pozamieniali nakrętki.

Porządnym kluczem oczkowym można odkręcić bez uszkodzenia, choć bardzo delikatna ta nakrętka.

 

---------------------

Edit:

Już po zmianie nakrętek na właściwe, oto prawidłowe zamocowanie:

 


Użytkownik marcel_kk edytował ten post 23 marzec 2013 - 16:17

  • 2

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#15 OFFLINE   Mixmich

Mixmich
  • Forumowicz
  • 257 postów
  • LokalizacjaBiała Podl.
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.3 CDTI / Z13DT
  • Nadwozie:5D

Napisano 16 marzec 2016 - 21:09

U mnie też był problem z odstającym ogranicznikiem kolumny (tzw. talerzykiem) zarówno wcześniej na oryginalnych amortyzatorach jak i później na komplecie sachsa. Kilku mechaników odwiedziłem o lepszej i gorszej renomie, ale problemu nie widzieli. Rozwiązałem ten temat podobnie jak na kanale youtube: forumwiedzy. Mianowicie zamontowałem poduszkę kolumny od vecrty b, combo i merivy wykonaną z twardej gumy. Względem miękkiej poduszki seryjnie w corsie jest wyższa o 3mm (43 mm vs 40 mm).

Wymieniałem ostatnio sprężny i przy okazji wymieniłem łożysko amortyzatora i tą poduszkę. Zamontowałem zestaw FEBI BILSTEIN 37768 PROKIT z nakrętkami.

Jak na zdjęciach poniżej widać, że jest tak jak być powinno. Wrażenia akustyczne po jeździe próbnej pozytywne.

Załączone miniatury

  • WP_20160316_14_32_34_Pro_LI.jpg
  • WP_20160316_14_32_48_Pro_LI.jpg

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#16 OFFLINE   wesol

wesol
  • Zasłużony
  • 5472 postów
  • Model:Nie Opel
  • Silnik:ASZ+ i AUY++++
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 luty 2018 - 06:36

Inny watek zamkniety bo po co powielac- i racja. Tu odpowiem. Ten talezyk ma odstawac troche. Polecam zerkniecie co aut nowych. Na tym talezyku nic si enei trzyma. Tylko jak auto podnosimy do gory na lewarku np to musi zawias na czyms spoczac. i taka jest rola tego talezyka. Polecam zerkniecie do innych marek to sie przekonacie. Ten temat walkowany juz byl na innych forach opla i vaga tez. 


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK




Podobne tematy: Collapse