Skocz do zawartości

Problem silnika 1.8 16 125KM


Gość AstraBertone

Rekomendowane odpowiedzi

Gość AstraBertone

Siemanko, jestem posiadaczem przecudownej Astry Bertone. Samochód do tej pory nie zawodzi pali jeździ wszystko elegancko ALE:

 

-od pewnego czasu spadła moc silnika nie wiem ile nie wiem czemu ale wiem że jest to odczuwalne, polega to na tym że stał się troszkę mułowaty jak wcisne w podłoge gaz na obrotach gdzieś tak conajmniej od 2,2tyś jak przekroczy 3,5tyś to już jakoś ciągnie ale to nadal nie to samo co kiedyś... w takich sytuacjach potrafi szarpać gdy wcisne gaz... pod górę również czuje że coś jest nie tak bo znowu wyczuwam minimalne szarpanie i spadek mocy...

 

- tak poza tym posiadam od roku LPG sekwencje lecz nie wiem czy to ma związek z gazem raczej żaden bo problem występuje zarówno na benzynie jak i na gazie.. co może być przyczyną?

 

 

-słyszałem że powinno się wymieniać świece ze zwyczajnych na świece ''gazowe'', ja tego nie zrobiłem. to jest przyczyną?

 

 

Silnik jest po wymianie oleju i filtrów jak by ktoś pytał...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Silnik jest po wymianie oleju i filtrów jak by ktoś pytał...

poza ew filtrem powietrza nie ma to znaczenia

 

 

słyszałem że powinno się wymieniać świece ze zwyczajnych na świece ''gazowe'', ja tego nie zrobiłem. to jest przyczyną?

nie

 

 

zapala się jakaś kontrolka?

świece, przewody w jakim stanie?

może któryś z tych elementów odmawia posłuszeństwa

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AstraBertone

Hmmm dzięki za wskazówkę, jutro sprawdzę te świece i kable...

 

Napisze za kilka czy problem ustąpił... co do tych kabli to w jakim mają być stanie by odmawiały posluszeństwa?? zabrudzone czy przetartwe czy nie wiem ?????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przetarte, spękane, stwardniałe, nadgryzione przez gryzonie, czy z wypalonym rdzeniem

dyskwalifikują przewody WN z dalszej eksploatacji.

Oględziny zewnętrzne i pomiar rezystancji wyjaśniają wszystko.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość AstraBertone

To już jakieś konkretne argumenty.. Dzięki! Od jutra zabieram sie do badania tej sprawy :-)

Co do kontrolek to nic... żadna kontrolka się nie zapala podczas jazdy...

 

 

A i jeszcze takie małe pytanie.. z ciekawości...

W mojej astre(2) jest silnik 1.8 16V o mocy 125 KM...

zauważyłem że w Astrze 3 generacji jest (Chyba) ten sam silnik 1.8 16V o mocy już 140KM.. Czym on sie różni??? można zrobić coś bym u siebie uzyskał tą moc? :?: jakiś sterownik inny czy coś w tym stylu? :?:

 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym silniku nie ma przewodów WN :eek:!!! Cewka jest modulem i jest zakladana bezpośrednio na świece.Twój silnik w Astrze III też występowal, od któregoś roku zastąpil go Z18XER który jest zupelnie inną konstrukcją.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość AstraBertone

Witam po dłuższej przerwie. Sprawdziłem pare rzeczy które mogły wpłynąć na wyżej wymienioną sprawę, więc:

 

Wszystko jest w porządku, podłączałem do komputera, żadnych błędów.

Cewka zapłonowa jest w porządku.

 

*wymieniłem świece na nowe i samochód odzyskał moc idzie wręcz PRAWIE idealnie. dlaczego prawie?

otóż wszystko ładnie pięknie tylko jak idzie od 3.5 tyś obrotów. jak mam np. na 4 biegu i wciskam do dechy gaz jak jest ok 2-2,5tyś obr. to są w dalszym ciągu szarpnięcia, szarpie szarpie aż dojdzie do tych 3.5tyś.obr i potem już normalnie...

 

+nowy problem. w różnych odstępach czasowych(nie jednakowych i nie odrazu) podczas jazdy zapala mi się kontrola trakcji na desce, czyli ten samochodzik z trójkącikiem w tle(na zółto) i jest spadek mocy.. zgasze silnik, odpalę znów i jest normalnie.. troche pojeżdze znowu sie zapala i spadek mocy jest.. O CO Z TYM CHODZI WIE KTOŚ ????

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podpinałeś kompa ale jakim softem zrobiłeś diagnozę?, może korzystałeś z uniwersalnego urządzenia-softu odb II?

też bym zalecił sprawdzić szczelność układu dolotowego i przyjrzał bym się przepustnicy i przepływomierzowi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności