Skocz do zawartości

Wymiana filtra paliwa Astra H 1.7CDTI


Gość pawelpaciorek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pawelpaciorek

Witam,

jak wyżej posiadam Astre H 1.7CDTI, silnik DTH, rocznik 2005.

Pytanie mam o wymiane filtra paliwa. Czy po założeniu filtra powinienem go zalać ropą (do pełna? do połowy?) czy przekręcić kluczyk żeby zapaliły się kontrolki poczekać aż pompa sama zaleje filtr ? Czy przy tej sytuacji wyjscie mam zostawić odłączone, rozumiem, że służy to odpowietrzeniu?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość pawelpaciorek

Ok, dzięki, widziałem to.

Rozumiem, że fakt iż mam inny silnik nie ma znaczenia ?

No i jest tam dość nieprecyzyjnie napisane. Czy po założeniu filtra, podpięciu elektryki, a przed przkręceniem kluczyka podpinamy oba przewody paliwowe (dolot/wylot) czy tylko dolot a wylot zostawiamy odpięty ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

chciałbym przekazać Wam informację, że wymiana, którą tutaj przedstawiacie to pierwszy krok do zatarcia zaworka SCV.

Wyciągając filtr w ten sposób i wkładając nowy bez wyciągnięcia obudowy powodujecie, że strona czysta (paliwo filtrowane) i strona brudna (paliwo niefiltrowane) mieszają się. Należy wyciągnąć całe obudowę wylać zawartość i następnie włożyć filtr i nalać czyste paliwo do pełna, aby pompa mogła je zassać.

Jeżeli wyciągniecie obudowę zobaczycie na pewno drobne opiłki na dnie. Myślę, że ta instrukcja powinna zostać zmodyfikowana. To dobra rada.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no i w 1.7 nie ma pompki podjacej elektrycznje wiec przekrecanie kluczykiem w stacyjce nic nie da.

no nie zupełnie tak ... rzeczywiście nie pompki elektryczne w silnikach 1.7 więc zaleca się zalewanie filtra po czubek .. oczywiście jest pompa zębata w pompie wysokiego ciśnienia .. ale od baku ciężko jest jej to pociągnąć .. od filtra jest łatwej.

nowe silniki jak 1.7 DTS, DTC mają już pompę elektryczną ... Corsa D; Meriva B, Astra IV wszystkie 130KM.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelpaciorek

Ano właśnie, czyli jednak różnica jest dość znacząca :)

 

Reasumując, wyciągam filtr z obudową, czyszczę obudowę, wkładam nowy filtr, zalewam do pełną świeżym paliwem, dokręcam, podłączam elektrykę i odpalam. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano właśnie, czyli jednak różnica jest dość znacząca :-)

 

Reasumując, wyciągam filtr z obudową, czyszczę obudowę, wkładam nowy filtr, zalewam do pełną świeżym paliwem, dokręcam, podłączam elektrykę i odpalam. :-)

tak dokładnie .. to jest wg. mnie najważniejsza czynność .. wymyć obudowę w wewnątrz.; chciałbym abyście napisali, potwierdzili, że to co mówię jest prawdą .. tylko dokładnie oglądajcie .. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Potwierdzam-po wyjeciu starego filtra trzeba zdemontować również całą obudowę filtra, wylac z niej ropę i dobrze oczyścić na spodzie,nastepnie zakładamy nowy wkład filtra paliwa i zalewamy ropą.Cała operacja nie jest trudna, można sobie smiało poradzić samemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności