Skocz do zawartości

Lewarek do podnoszenia samochodu.


Gość R610

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Jak wygląda oryginalny podnośnik do Opla Merivy z 2003 r. i jaka nośność.Najlepiej foto.

Nie było go na wyposażeniu auta.Chciałbym kupić ale nie wiem jaki.

Może warto kupić zamiast oryginalnego jakiś trapezowy?

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czesc

 

Wpisz sobie na Allegro lewarek opel Meriva(sa zdjatka).Rok Twojego auta nie ma istotnego znaczenia.Sa bo szukam do swojej Corsy oryginalnego.Od Corsy tez spokojnie pasuja.Jak bedziesz kupowac to zwroc uwage aby nie byl wykrzywiony bo beda problemy z kreceniem.

Edytowane przez Natan

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Polecam lewarek trapezowy!!

 

W górach musiałem wymieniać koło i na pochyłej drodze oryginalny lewarek nie dawał rady. Kupiłem trapezowy i działa sprawnie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie za odpowiedzi.

Zastanawiałem się nad tym od Corsy.Tylko nie jestem pewien jaka nośność lewarka.Meriva jest cięższa od Corsy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

 

Bierz smialo ten od Corsy.Na 100% wkladaja takie same do Merivy.Bo nie wierze ze produkuja specjalnie do Merivy.Podnosniki maja zapas udzwigu i sa stosowane w autach z wyzszego segmentu a co za tym idzie sa ciezsze.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kasa1979

Hej,mam podnosnik z golfa 4 czy passata ale nie wazne w super stanie z plastikiem do kola,sprzedam ci,ale brakuje tego drutu do krecenia ale to nie problem,bo z punto 1 pasuje i kosztuje 10 zl.Podnosnik pasuje bo sprawdzalem na mojej mery.

Edytowane przez kasa1979

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Hej, wiem że odkopuje stary temat ale mam pytanie do Was. Zastanawiam się nad zakupem podnośnika olejowego. Do bagażnika nadaje się tylko wersja butelkowa. Żaby nie będę przecież woził. A te butelkowe mają dość skromną wysokość podnoszenia. Znalazłem podnośnik o udźwigu 2 ton i wysokości 18 cm co akurat pasuje do Merivy. Niestety wysokość podnoszenia wynosi tylko niecałe 12 cm. I tu pojawia się pytanie czy 30 cm wystarczy do zmiany koła? Miałem do wczoraj podnośnik trapezowy ale bydle popsuło się. Coś chyba było na śrubie bo zacząłem piłować gwint aż kompletnie się zaklinował. Nie mam więc możliwości sprawdzenia ile trzeba podnieść samochód by koło można zdjąć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

używam trapezowego tylko do asekuracji(jego przypadłość to zrywające się gwinty) a główny ciężar idzie po podnośniku olejowym, do tego wożę podkładki drewniane które na wąskim podłożu b pomagają. Przy takim rozwiązaniu nawet 12cm wystarczy. Czasami w olejakach trzeba dolać oleju, kiedy już nie podnoszą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

używam trapezowego tylko do asekuracji(jego przypadłość to zrywające się gwinty) a główny ciężar idzie po podnośniku olejowym, do tego wożę podkładki drewniane które na wąskim podłożu b pomagają. Przy takim rozwiązaniu nawet 12cm wystarczy. Czasami w olejakach trzeba dolać oleju, kiedy już nie podnoszą.

Wielkie dzięki. Dziś jeszcze zmierzę wysokość tego zaciętego trapezowego podnośnika ale wygląda na to, że butelkowy zagości niedługo w bagażniku. Mam jeszcze jedno pytanie. Gdzie podkładać butelkowy? Trapezowy ma tak ukształtowaną końcówkę, że mogę ją przyłożyć do listwy w progu w zgodnie z instrukcją samochodu. Niestety butelkowe mają płaską końcówkę i nie mogę jej przyłożyć do tej listy bo ją pewnie zgniotę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Gdzie podkładać butelkowy?
bdb pytanie, bo butelkowy łatwo mógłby się ześlizgnąć z łączenia progowego, ja podkładam b. mocny kawałek deski, opierając ją z jednej str o ten rant a drugą o mocowanie wahacza a punkt podparcia podnośnika, jakieś 2 do 3 cm od krawędzi rantu.( postaram się jutro zrobić fotke bo opisać to mogę ale nie wiem czy to będzie zrozumiałe) b ważne jest też podłożenie klinów pod 2 koła,BHP przede wszystkim a w trasie różnie bywa i nie zawsze jest równo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności