Skocz do zawartości

wolne obroty


Gość mepszo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich. Na początku listpada wolne obroty skoczyły z 800 na 950 i tak się utrzymują. Poszukałem trochę na forum był podobny temat opisany przez kolegę mati11294 ,że jak w ecu temperatura otoczenia jest po niżej zera to obroty wzrastają z 800 na 900 . Dzisiaj kolega podłaczył op coma i temp otoczenia wynosi -5 , po odpięciu przepływki temp powietrza zasysanego wzrasta do 40 a otoczenia jest bez zmian -5 a powinna chyba wynosić -35. Troszkę mnie męczą te obroty , auto robi po 12tyś w miesiącu i często w nocy pyrką godzinkę na parkingu i jak na mój gust 950obr to zdecydowanie za dużo.

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakbys odpial na dluzej i zrobil pare km to by taka temperature najprawdopodobnie przyjal -35 lub okolo.

ale to nie wazne,bez przeplywomierza i tak ma tryb awaryjny

masz problem z obrotami 950. w sytuacji gdy masz podpiety przeplywomierz ,

gdy sterownik przyjmie temperature otoczenia ponizej zera wtedy sterownik ;) mysli ze jest zimno i podnosi obroty,zmienia charakterystyke pracy do niskiej temperatury (wg mnie silnik jest mulowaty)

dodam ze jak pisalem juz kiedys zapisana temperatura otoczenia jest 8 stopni mniejsza od temperatury powietrza zasysanego.

 

moznabyloby powiedziec ze mozesz miec uszkodzony termistor ntc w przeplywomierzu,ale jednak z uwagi na panujaca temperature teraz wiem ze u mnie gdyby nie to ze mam potencjometr przy przplywomierzu i dodaje pare st wyzej , tez bym mial wysokie obroty gdyz tempperatura na zewnatrz wacha sie 0-7st

 

moja rada

sprawdz jaka temperature powietrza zasysanego jaka widzi op com na zimnym silniku i czy to jest zblizona temperatura do rzeczywistej jaka jest na zewnatrz

jzeli tak to musisz czekac az sie ociepli do 10 st i problem lada dzien minie
)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura zewnętrzna mierzona i podawana dla ECU nie jest brana z przepływomierza.

Czujnik umieszczony w przepływomierzu wskazuje tylko temperaturę zasysanego powietrza, która nie jest tożsama z temperaturą otoczenia.

 

Nie ma możliwości "oszukania" wskazań temperatury zewnętrznej, gdyż jej czujnik jest umieszczony wewnątrz komputera sterującego.

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temperatura zewnętrzna mierzona i podawana dla ECU nie jest brana z przepływomierza.

Czujnik umieszczony w przepływomierzu wskazuje tylko temperaturę zasysanego powietrza, która nie jest tożsama z temperaturą otoczenia.

 

Nie ma możliwości "oszukania" wskazań temperatury zewnętrznej, gdyż jej czujnik jest umieszczony wewnątrz komputera sterującego.

 

pytanie do Rostex. skad masz takie informacje jak w powyzszym poscie. Tak myslisz czy tak sie tylko wydaje??jak ustosunkujesz sie do mojej odpowiedzi ponizej? :-))

 

temperatura otoczenia jest brana na podstawie temperatury powietrza zasysanego ,i czujnik w przeplywomierzu pokazuje nie tylko temperature powietrza zasysanego,ale i na podstawie tej temperatury sterownik okresla temperature otoczenia ktora nie zawsze jest strichte adekwatna ("tozsama") do rzeczywistej temperatury otoczenia poniewaz;

Temperatura otoczenia przyjeta przez sterownik jest zawsze :!:! :!:! 8 st nizsza od temperatury powietrza zasysanego. :-) :-) :-) w momencie zapisania nowej temperatury.Podczas jazdy temperatura ta sie zmienia co jakis czas (aktualizuje)Wedlug mnie temperatura otoczenia jest to wartosc kalkulowana innysłowy usredniona ,a jest pomniejszona o 8 st od temperatury powietrza zasysanego wg mnie najprawdopodobnie dlatego ze w komorze silnika jest cieplej i temperatura powietrza jest nieco wyzsza tym bardziej w lecie kiedy przy asfalcie panuja duzo wyzsze temperatury.- to jest moja teoria

oszukujac ecu kilka st w dol z temperatura otoczenia silnik pracowal calkiem inaczej :-).w zimie z kolei podnosilem w gore zeby trzymala sie na poziomie 0,+1 wtedy tez silnik pracuje inaczej niz w tymowym zimowym "trybie" gdy to temperatura otoczenia spada ponizej zera sterownik przyjmuje charakterystyke zimowa , wieksze obroty , inny moment obrotowy...

 

w sterowniku nie ma zadnego czujnika od tej temperatury. i ta temperature mozna "oszukac"

Edytowane przez mati11294

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Strzeliłeś kolego wywód wart tyle, ile Twoja wiedza na temat sterowania.

Niestety z nieznanego mi powodu nie pomyślałeś, aby sprawdzić i swoją i moją wiedzę na ten temat, poprzez najprostszą czynność, jaką można było wykonać, a mianowicie odpiąć złącze przepływomierza i sprawdzić diagnoskopem, temperaturę którego czynnika sterownik "podstawił" z mapy. W tym momencie wiedziałbyś, kto ma rację. Trochę pokory na drugi raz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dobrze wiem ze ;przy rozruchu brana jest temperatura plynu chlodzacego,i nie od parady sa czujniki temp paliwa,powietrza,.bo korekcja dawki musi miec jakis punkt odniesienia.a po zozgrzaniu silnika do ustalonej temperatury zmieniaja sie priorytety
I ta nieszczesna temperatura otoczenia..o ktorej napisales ze ;Nie ma możliwości oszukania wskazań temperatury zewnętrznej, gdyż jej czujnik jest umieszczony wewnątrz komputera sterującego..;-z czym sie nie zgadzam,-zawarlem we wczsniejszej riposcie

I podtrzymuje swoje stanowisko ze temperatura otoczenia jest scisle powiazana z temperatura powietrza zasysanego brana z przeplywomierza. mniejsza o 8 stopni

 

jezeli masz informacje dlaczego tak jest mozesz sie podzielic:))

Edytowane przez mati11294

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widzę, dalej tkwisz w swoich bzdurach, więc Ci wyjaśnię w czym rzecz.

Po odpięciu złącza przepływomierza temperatura powietrza zasysanego zastępowana jest wartością +40 stopni C, a temperatura otoczenia się nie zmienia. Co Ci to mówi?

 

Po drugie specjalnie wczoraj u siebie sprawdziłem wskazywane temperatury w ECU. Temp. powietrza zasysanego wynosiła -8 stopni, a temp. otoczenia -13. Gdzie Twoja stała różnica 8 stopni?

 

Wystarczy dostęp do dokumentacji serwisowej, aby obalić Twoje twierdzenia, ale skoro szukasz źródeł, to sobie je znajdź i nie pisz więcej głupot, bo ktoś może kiedyś pomyśleć, że masz rację. EOT z mojej strony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... nie widzisz roznicy miedzy sterownikiem od z13dt.(MJD 6JO...) a z13dtj (MJD 6O2... albo 6O3...) :?:

Edytowane przez mati11294

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności