Gość Anonymous Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 Witam wyminiłem sobie w astrze zegary (stare) na nowe z obrotomierzem i zaczął mi pokazywać głupoty ze wskazaniem temperatury i paliwa (jakby było przesunięte o jedną podziałke ) Moze ktoś miał taki problem prosze o rade. Dzięki   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 12 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 12 Czerwca 2006 ja mam z temperatura trzyma sie na 80 a jak stoje to przy 90 włącza sie wiatrak czyli oszukuje na 10stC, niewiem czy coś da sie z tym zrobic, ten typ tak ma   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 13 Czerwca 2006 Udostępnij Opublikowano 13 Czerwca 2006 To jest częsty problem w oplach i z tego co wiem spowodowany jest innym typem zegarów (poziom paliwa i temp. silnika) montowanych przed i po 94r lub w starszych jeśli zamontowany jest MID. Ponieważ po 94r zegary były juz przygotowane pod obsługę MID'a został zmieniony stabilizator napięcia z 12V na 10V. Jeśli stabilizator bedzie 10V wtedy np. czujnik temp. bedzie zaniżał. poniewaz własnie taki problem spotkał mnie po zakupie astry postanowiłem go rozwiązać i rozwiązałem. Nie jest to bardzo skomplikowana sprawa ale tez nie jest to znowu takie łatwe. W pierwszej kolejności wymieniłem czujnik temp. (ten z "grzybkiem") ale nic to nie dało, więc zmieniłem stabilizator, bo jak się okazało miałem założony 10V. Wstawiłem stabilizator 7812 (UWAGA!!! inne wyprowadzenia koncówek niż w orginale) i sukces bo temperatura była prawie dobrze pokazywana, ale niestety poziom paliwa bardzo źle. Zalałem do baku 25litrów - wskaźnik na zegarach pokazał pełny bak a komp wyświetlił że na tym paliwie zrobie około 50km. Krótkie wyjaśnienie dlaczego producent wstawił zegary dla stabilizatora 10V: otóż stabilizator 12V nie zapewniłby dostatecznej dokładności (MID musi mieć dokładne dane dotyczące poziomu paliwa) bo jak wiadomo w instalacji samochodowej jest od 12V do około 14V a stabilizator dla swojej prawidłowej pracy potrzebuje napięcie na wejściu o 2V wyższe, więc 12V stabilizator nie zapewniłby prawidłowej stabilizacji. No i powróćmy do naszego problemu - przekłaman wskaźników. Jest kilka możliwości naprawienia tego problemu: 1. Jeśli obydwa wskaźniki przekłamują to możemy wymienić stabilizator na nowy i powinno byc ok. 2. Jeśli paliwo jest ok a temp zaniża (mój przypadek) to możemy dołożyć drugi stabilizator, odseparować odbwód nowego stabilizatora i wyskalować wskaźnik temperatury dokładając odpowiednio dobrany rezystor. 3. Paliwo ok, temp. zawyża - wyskalować wskaźnik temp. dokładając rezystor. 4. temp ok, paliwo zaniża - dołożyć drugi stabilizator, odseparować jego obwód i wyskalować wskaźnik dokładając rezystor. 5. temp. ok, paliwo zawyża - wyskalować wskaźnik poziomu paliwa dokładając rezystor. Oczywiście zawsze możemy zmienić wskaźniki na odpowiednie i problem sam zniknie, ale ja nie chciałem tak robic - szkodapieniędzy i czasu na szukanie odpowiednich. Sorry że tak zagmatwałem, ale dla różnych przypadków są różne rozwiązania i mogą byc różne przyczyny przekłaman. Jeśli ktoś bedzie potrzebował znaleźć rozwiązanie dla swojego przypadku to prosze go opisać a ja postaram sie objaśnić krok po kroku to co trzeba zrobić. P.S. Czujniki temperatury (na wskaźnik) we wszystkich astrach F są takie same, różne sa tylko czujniki dla komputera (mocowane pod kolektorem dolotowym) Pozdrówka dla wszystkich   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.