Skocz do zawartości

CHIP-TUNING


Gość OPantaraEL

Rekomendowane odpowiedzi

bo auto było na hamowni

zarówno po boxie jak i potem po chiptunningu

wzrost był znaczący w obu przypadkach, w drugim jeszcze większy niż w pierwszym bo doszły zmiany mechaniczne

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 33
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

bo auto było na hamowni

zarówno po boxie jak i potem po chiptunningu

wzrost był znaczący w obu przypadkach, w drugim jeszcze większy niż w pierwszym bo doszły zmiany mechaniczne

mówimy oczywiście na podwoziowej .. ??

więc dokładnie nie wiemy ile silnik dostał po samym boxie .. :(

a ile kilometrów przejechałeś na tak "poprawionym" aucie??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalna hamownia rolki

na boxie jeździł ze 2-3lata potem po chiptunningu zaledwie pół roku się nacieszyłem bo auto zostało skasowane a na remont głowicy po boxie poszło 2tys potem zaraz chiptunning + sprzęt jakieś 4tys więc sporo kasy w plecy (powodem nie była prędkość czy szaleńcza jazda - tak dla rozwiania potencjalnych wątpliwości)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

normalna hamownia rolki

na boxie jeździł ze 2-3lata potem po chiptunningu zaledwie pół roku się nacieszyłem bo auto zostało skasowane a na remont głowicy po boxie poszło 2tys potem zaraz chiptunning + sprzęt jakieś 4tys więc sporo kasy w plecy (powodem nie była prędkość czy szaleńcza jazda - tak dla rozwiania potencjalnych wątpliwości)

ja jeszcze raz powtórzę .. jeżeli mysleć o podniesieniu mocy to tylko wykonać pełen chiptuning polegający na zmianie map wg. których pracuje silnik .. żaden box .. w silniach z common railem box zmienia tylko jeden parametr,oszukując moduł silnika w ilości dostarczanego paliwa .. kiedyś podobnie, jacyś magicy zmieniali temperaturę powietrza dolotowego w MAPach za pomocą jakieś dobieranego opornika, który powodował, że moduł traktował cały czas silnik jako zimny ... ale to było lata temu .. a teraz Ci sami idioci wmawiaja nam, że kolejny opornik spowoduje przyrost mocy o 30% .. mam nadzieję, że nikt z tego forum na to się da złapać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

mówimy oczywiście na podwoziowej .. ?? więc dokładnie nie wiemy ile silnik dostał po samym boxie .. :-(

a to ma jakieś znaczenie? pomiary były robione zapewne na tej samej hamowni więc i straty takie same... więc i w tym i w tym przypadku taki sam błąd...

częstym problemem w pseudo tuningu czyli boxach jest zbyt duże zwiększenie jednego parametry bez kontroli emisji więc = szybsze zużycie + szybsze zużycie dpf'a

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przypadku silnikow z wysoka norma euro 4 I wyzsza wyposazonych

Juz w sonde lambda. Wieksze cisnienie -wieksza dawka paliwa.Brak przyrostu na boxie poprostu spowodowany jest

Odczytem sondy ,ktora wg mapy.nie pusci wiekszej dawki gdyz bedzie za bogata.

Dlatego taki waski wachlarz przyrostu przy takich silnikach

A pdf przy. Jakimkolwiek chipie to raczej trzeba usunac .

 

Naszczescie moj silnik jest goly

Nie powiem dymka pusci

Puki co nie ma problemu po re-map

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a to ma jakieś znaczenie? pomiary były robione zapewne na tej samej hamowni więc i straty takie same... więc i w tym i w tym przypadku taki sam błąd...

częstym problemem w pseudo tuningu czyli boxach jest zbyt duże zwiększenie jednego parametry bez kontroli emisji więc = szybsze zużycie + szybsze zużycie dpf'a

znaczenie jest takie, że pomiary hamowni silnikowej są zgrubne .. ; oczywiście jeżeli są robione przed i po założeniu boxa na tej samej hamowni .. to różnica powinna wyjść .. oczywiście dopuszczam również, pomiar po z pewnym współczynnikiem .. bo w końcu trzeba pokazać Klientowi, że box działa.

Chiptuning równa się posłanie wszystkich norm w diabły .. :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Jestem posiadaczem ANTARY 150ps i też w pewnym momencie wydało mi się MAŁO.

Więc założyłem jak tu piszą koledzy ( dziadowskiego boxa za 300 zł )

Nie byłem na hamowni więc mogę opisać swoje odczucia i różnicę wskazań komp. pokładowego.

- zmniejszyła się turbo dziura ( teraz bierze od 1500 wcześniej od 1900 -2000 obr ) więc bezpieczniej włącza się do ruchu

- zwiększyła się prędkość maksymalna ( bez BOXA 180 a teraz 195- 200 )

- średnia spalania z autostrady( dystans 60 km) bez boxa 180 km/h- 11l , z boxem 195-200( ten sam dystans) 9,3l ( czary)

- spalanie - codziennie dojeżdzam do pracy 25km w jedną stronę ( 5 osób na pokładzie) z prędkością 90-100

bez boxa średnia 8,8l , z boxem 7,2 i lepiej się zbiera ( uśmiech na tważy kolegów bezcenny )

- temp. płynu chłodzącego bez boxa 78 st. z max 80 - bardzo tego pilnuję ( sprawdzam w trybie serwisowym komputera )

- spalanie na postoju spadło z 0,9l/h do 0,6l/h - na gorącym silniku

- wypalanie DPFu było co 600 km teraz jest co 1000 km

- nie wierząc co pokazuje komp. spalanie sprawdzałem tankując do pełna ( różnica +/- 0,5l ) więc box działa

- sprawdzałem jeszcze lejąc lepszego DIESLA z różnych stacji - niestety nie odczułem żadnych różnic w przyśpieszeniu i spalaniu

więc po co przepłacać.

Dlaczego go założyłem ( bo tak mam - chciałem sprawdzić ) jak coś będzie nie tak to go wywalę i będę stratny tylko 300zł.

Przejechałem już z nim 5000 km i na razie nic się nie dzieje - oprócz lepszego kopa i mniejszego spalania.

Są to moje prywatne odczucia dlatego nikogo nie namawiam do założenia tego shitu bo pewnie w skatowanym silniku może

przyśpieszyć jego agonię.

Ja na razie jestem zadowlony a przebieg mojego silnika to 156 tys.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość popencjusz

Witam.

Dla zainteresowanych. Po programie zrobiłem ok. 35 000 zł. Mam już do wymiany sprzęgło (ślizga się). Dziś wymieniłem przegub lewy. Oczywiście poleciały mi szybciej klocki hamulcowe i tarcze. Moc była po pierwszym hamowaniu 179KM. Teraz po dorbnych modyfikacjach jest nieco więcej (czuć jest różnicę na pedale gazu). Co do ilości KM to nie mogę Wam teraz napisać ile, bo ciągle coś mnie wstrzymuje żeby jechać na hamownię - wspomiane usterki, imprezy rodzinne :wino: .

Ciekawe czy te uszkodzenia mają bezpośredni związek z podniesieniem mocy?

Piszę tak dlatego, że moja Żona tak twierdzi :eek: . Mnie jednak ciekawi fakt, czy bez podnoszenia mocy takie usterki wystepują? Chodzi mi konkretnie o przebieg.

Jak mam teraz ok. 160 000km.

Jeśli ktoś z Was robił naprawy związane z przeniesieniem napędu to proszę podzielcie się informacją.

Edytowane przez popencjusz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzes08

Ja miałem 240 kkm jak sprzedałem .. jeżeli chodzi o sprzęgło to była wymiana przy 130kkm wraz z kołem zamachowym, więc niewiele, ale nic sie nie działo zarówno z kołem jak i sprzegłę (poprzednio auto było slużbowe w mojej firmie) .. przeniesienie napędu .. nic nie robione i co najwazniejsze wszystko OK; Klocki i tarcze .. hmm zalezy ile kto i jak hamuje .. moim zdaniem nie ma nic wspólnego z mocą .. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności