GrzECHO Opublikowano 10 Lutego 2014 Udostępnij Opublikowano 10 Lutego 2014 (edytowane) No i mnie dopadł ten dylemat, ale po lekturze odpuszczam box za 58euro from Germany Zbieram więcej siana, wymieniam dwumasę i dopiero zrobię program. Nie ma niestety taniego i dobrego rozwiązania. EDIT: Dwumasa musi jeszcze wytrzymać, wirus już jest Edytowane 12 Marca 2014 przez GrzECHO   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marlad Opublikowano 25 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 25 Grudnia 2015 pisał tu któryś z kolegów ,że spadek spalania po chipie to mit . A więc nie do końca, bo zmniejszyć spalanie mozna na 2 sposoby. albo podać mniej paliwa , albo zwiekszyc wydajność silnika - i o tym drugim efekcie jest tu mowa. Co do tanich boxów to miałem kiedyś możliwość porównania pomiędzy boxem a chipem i wyszło to mniej wiecej tak :   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 26 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 26 Grudnia 2015 mniej paliwa sie nie da podac jesli chesz zachowac ilosc energi wydzielanje z silnika by np utryzmac zadana predkosci pojazdu. Tylko w nielicznych autach mozna conieco liznac tu i ówdzie w sofcie by nieco mniej spalalo. nie sa to ilosci jakies duze w tych oszczednosciach. Mozna odrobine wyprzedzic kąt wtrysku i takie tam. Z tym ze ciezko odnotowac jakies zmniejszone spalanie z racji iz kto robi tuning auta by nadal jezdzic jak emeryt.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 A bo ludzie mylą pojęcia. Sam tam niewiele wiem z tuningu ale w szkole uczyli i silnikach spalinowych. Więc tak: chip tuning to nie tylko (zazwyczaj) zwiększenie mocy i momentu ale również optymalizacja jego przebiegu oraz lekka optymalizacja spalania. A zatem z tej samej dawki paliwa można trochę więcej energii wykrzesać na ruch oraz efektywniej wykorzystywać charakterystykę silnika. Oczywiście warto wspomnieć o efekcie psychicznym posiadania mocniejszego silnika który też powoduje w jakimś tam stopniu zmianę spalania auta na 100km. Na podanym wyżej wykresie pięknie widać różnicę pomiędzy chiptuningiem a boxem.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
wesol Opublikowano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 i tak wykres taki rowny jak z painta. Wygladzanei wlaczne i tyle w temacie. Pokaz mi silnik ktory ma tak idealny przyrost mocy w calym zakresie. Zawze cos bedzie a to male przeladowanie a to male niedoladowanie. Zreszta nawet turbo do ktorego nei bylo zagladane 5 lat to bedzi emialo lekkie przycisnki geoemtrii mimo ze oczewiscie bledow nie bedzie wywalac absolutnie. Co mozna zoptymalizowac czego producent nie zoptymalizował?? W benzynowcu mozna odrobine podcagnac limiter wyprzedzenia zaplonu i lac paliwo 98 oktana. Auta w fabryce sa przystosowane pod LO tak nie wiecej jak 92 mimo z ena stacji lejesz 95 to ona ma zazwyczaj 96 czy nawet 97 oktana. Czyli tu juz mamy niewykozystany potencjał. Potencjal raczje mocy a nie to ze przez to silnik zamaist sprawnosci 37 % bedzie mial 44% Tak to nie ma. W dieslu co mozna podzialac?? Odrobine sie wyprzedza kąt wtrysku ale glownie to sie zwieksza dawke paliwa lub wydluza czas wtrysku. Czas to wiadomo dawke to podnoszac cisnienie na szynie np. Do tego by auto moglo spalic paliwo i wykozystac to co robimy podlewajac iwecej paliwa pdonosimy doladowanie o jakies 0.15 Bara i po sprawie. Oczewiscie majac DPF przesuwa sie odrobine limiter temperatury na DPFie by nie dlawilo mocy zaraz po dwóch startach i tyle w temacie.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
kicaj Opublikowano 27 Grudnia 2015 Udostępnij Opublikowano 27 Grudnia 2015 i po co się kłócić? nie lepiej na spokojnie? i tak wykres taki rowny jak z painta. Wygladzanei wlaczne i tyle w temacie.nie oceniam wykresu i jego wykonaniaCo mozna zoptymalizowac czego producent nie zoptymalizował??różnica pomiędzy seryjną mapą a mapą pod konretny silnik jest taka że jedna jest do całej serii silników druga po konkretny model. naprawdę nie rozróżniasz podciągnięcia mocy od podnoszenia sprawności silnika, optymalizacji przebiegu momentu? Oczywiście jedno jest z drugim powiązane bo robi się razem.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.