Skocz do zawartości

Silnik zapala, ale po chwili gaśnie


Gość Liza

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.


Jesienią 2012 pojawił mi się problem z zapalaniem silnika. Silnik zapala i po 10-15 sekundach gaśnie. Po chwili można go zapalić ponownie, ale wymaga to naprawdę długiej pracy rozrusznika (czyli mocnego akumulatora). Kilka cech tego problemu i - być może - wskazówek:


- jesienią wymieniałam filtr paliwa (w stacji obsługi) - przedtem problem nie pojawiał się


- problem nie pojawił się też bezpośrednio po wymianie w/w filtra, ale dopiero któregoś zimowego dnia po wyjęciu akumulatora do naładowania


- problem pojawia się nieregularnie (nie ma prawidłowości, że np. pojawi się po dłuższym staniu, albo zawsze po odłączeniu akumulatora - czasem zdarza się dzień po dniu, czasem nawet kilkanaście dni jest ok)


- komputer nie pokazuje żadnych błędów


Jeśli ktoś może pomóc, to bardzo proszę o jakąś wskazówkę - choćby taką do jakiego fachowca się udać i gdzie szukać rozwiązania - czy problem może być czysto mechaniczny, czy może tkwi w elektronice auta (jakieś sterowniki/przekaźniki itp.)?


Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na gorze po prawej

mamy cos co sie nazywa ''wyszukiwarka''

prosze tam wpisac

''problem z odpalaniem''

i poczytac co juz napisano

 

wiekszosc typowych problemow z odpalaniem diesla

juz opisano na forum i podano rozwiazania

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

po wymianie filtra paliwa pojawiła się nieszczelność i zapowietrza Ci się układ paliwowy. Jedź do dobrego warsztatu niech Ci zdiagnozują miejsce nieszczelności bo zabijesz rozrusznik i aku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Pojadę do Norauto i mam nadzieję, że wyeliminują problem. Byłoby naprawdę dobrze, gdyby problem pochodził tylko od filtra.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.

Pojechałam do Norauto (tam serwisuję samochód od początku), niby wszystko sprawdzili i niby jest ok - filtr suchy, mówią, że ciśnienia w układzie paliwowym sprawdzili i nie widza żadnej nieprawidlowości. Kazali czekać aż się coś "na dobre popsuje" - nie podoba mi się taka opcja. Problemem jest to, że auto zachowuje się chimerycznie i nie zawsze gaśnie po zapaleniu, więc mechanik raczej tego nie "zobaczy". Sama raczej tez pod maskę nie zajrzę ;) - mógłby ktoś polecić mi jakiś dobry warsztat w Warszawie, który by mógł pomóc?

 

Pojawiła się pewna zmiana - teraz auto już za każdym razem gaśnie zaraz po odpaleniu - zdaje się, że to po ingerencji "specjalistów". Szukam dobrego warsztatu - pomoże ktoś?

Edytowane przez Liza

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 lat później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności