Skocz do zawartości

Nie ma mocy Astra 1.3 CDTI ECOTEC, 90 KM


Gość chante

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Moja Astra wczoraj postanowiła mi zrobić Prima Aprilis, ale niestety nie żartowała.

W drodze powrotnej ze świąt nagle straciła kompletnie moc.

Autko ma przejechane 69000 km i jest z 2008 roku (silnik jak w opisie).

Zwykle zwinne, szybkie (jak na swój silnik) atuo nagle ledwo się wlokło - w szczególności pod górkę.

 

Zaczynała dostawać kopa dopiero powyżej 3,5 tys. obrotów.

Auto nie dymi i nie sygnalizuje żadnych błędów.

Po podpięciu komputera nic nie wykryło, więc wiem, że będzie to problem mechaniczny.

Zauważyłam
ostatnio lekki spadek mocy i wzrost spalania (chociaż nie ukrywam, że
ogólnie dużo pali, bo aż 7,1 l/100 km przy 40000 km).

 

Domyślam się, że problemem może być turbina, ale może macie jeszcze jakieś pomysły?

Nastawiam się na jej regenerację, ale nie ukrywam, że liczę na jakiś inny powód.

Silnik ponoć sprawny i nic mu nie jest.

Z góry dziękuję za pomoc.

 

Ps. wracałam po trasie bardzo powoli, bo auto w ogóle nie chciało się zbierać.

Zawsze czekam przed odpaleniem i przed zgaszeniem, więc nie jest to zaniedbanie z mojej strony.

Auto mam od 2010 roku - przybyło z Belgii, a w Polsce jestem drugim właścicielem.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

najprawdopodobnie zaciął sie egr. a zeby to sprawdzic bez rozbierania samego solenidu mozesz pod op comem w testach elementow wykonawczych sprawdzic

test egr

nie ukrywam ze dostęp w astrze nieco lepszy niz corsie,zrobisz jak uwazasz:)))

 

moze sie tez okazac ze zapiekly sie kierownice lub problem ze sterowaniem

Edytowane przez mati11294

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Typowa usterka zaworu EGR. Jadąc 3 biegiem, przeciągnij go pod górkę z wciśniętym gazem w podłogę az do odcinki, z pewnością pokaże błąd EGR.

Jeśli posiadzasz w nim filtra cząstek stałych to usuń usterkę jak najszybciej, gdyż jeszcze z nim będziesz miał problem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość janusz04065

Witam kol chante miałem ten sam problem z moją astrą parę dni temu i odkręćiłem część elektryczną zaworu EGR okazało się że jest zaćięty - mębrama nie chćiała ani drgnąć ,ale udało mi śię ją odblokować paro krotnie pryskałem WD i wćiskałem palcem .Jak sądze problem wrući stąd moja prośba o te fotki lub opisz demątaż tego zaworu bo mnie napewno czeka czyszczenie. Szukałem na forum instrukcji czyszczenia EGR do tego silnika i nic nie znalazłem -(może nie umiem szukać ).Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

 

Szukałem na forum instrukcji czyszczenia EGR do tego silnika i nic nie znalazłem

Jak już wiesz gdzie jest Twój EGR i dobrałeś się do elektrycznej części to pozostała część czyści się tak samo w każdym EGR w silnikach CDTI (sterowanie EGR elektryczne). Miłej Zabawy:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności