Skocz do zawartości

Opel Meriva Falujące obroty zmieniony zawór Denso


Gość Nowak_J

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich forumowiczów.

Jestem posiadaczem Opla Merivy z 2004r z silnikiem 1.7 CDTI.

Od pewnego czasu po zakupie zaczęły falować obroty na zimnym silniku ale po przejechaniu 2 maksymalnie 3 km problem ustępował. Stopniowo z biegiem czasu problem narastał więc postanowiłem zmienić filtr paliwa(i tu był błąd z mojej strony gdyż nie wymieniłem go zaraz po zakupieniu auta-akurat o nim zapomniałem). Problem ustąpił na jakieś 0.5 roku po czym problem powrócił. Stosunkowo mało jeżdżę moją mery więc problem nie był dla mnie dużą przeszkodą ale problem narastał to tego stopnia że falował nawet na ciepłym silniku a czasem nawet zgasł. Poszperałem w necie i na waszym forum znalazłem post o podobnych problemach. Problemem był zawór Denso. Podjechałem do mechanika żeby zmienił pechowy zawór (dodam że stary zawór to wadliwa seria o nr 006). Po założeniu nowego zaworu i przeczyszczeniu pompy było ok ale po zrobieniu około 300km zaczęło szarpać silnikiem i przestawał pracować na jeden cylinder. Zaprowadziłem ponownie do mechanika który przeczyścił wtryski. Problem zanikł. Tu pojawia się pytanie. Na jak długo starczy takie przeczyszczenie wtrysków? Czy problem może powrócić? Dodam że wymiana wtrysków to około 4000zł. Może warto sprzedać auto… Dziękuje za ewentualne odpowiedzi. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko zależy od tego czy przyczyną był brud na końcówkach który udało się myjką ultradźwiękową oczyścić, czy wtryski są już zużyte lub uszkodzone przez opiłki pływające w układzie paliowywm, o ile takie u ciebie były...

 

Wtryski powinny być oddane do sprawdzenia i wtedy wiedziałbyś na cym stoisz...

 

Może być tak że teraz będzie już święty spokój na lata a może być tak że niedługo znowu się zacznie...

 

Można w razie czego kupić uzywane wtryski w dobrym stanie za ułamek kwoty 4tyś...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość Jordek

Warto też zwrócić uwagę na jakość tankowanego paliwa. U mnie objawy były takie same jak te z zaworem SCV temat na tym forumlecz go nie zmieniłem tylko wymieniłem filtr paliwa i tankuje na sprawdzonej stacji i póki co tj. już jakieś 8 miesięcy problemu nie ma.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Nowak_J

Jordek, tankuje na sprawdzonej stacji Bp. (Bynajmniej tak myślę). kolor i konsystencja paliwa na moje oko jest w porządku. Po przeczyszczeniu wtrysków nic złego się nie dzieje. Wydaje mi się ze prędzej czy później spodka Cię wymiana tego zaworu.

 

Marmi, jak jest ok to moze narazie nie ruszać tych wtrysków? wiesz... nadgorliwość gorsza od faszyzmu :) Bo już sam nie wiem co robić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

jak jest ok to moze narazie nie ruszać tych wtrysków? wiesz... nadgorliwość gorsza od faszyzmu :-) Bo już sam nie wiem co robić.

Jeśli jest ok i nic sie z autem nie dzieje to oczywiście że nie ma sensu ruszać, tak jak pisałem a nuż okaże się że będzie ok, ale w razie czego miej na uwadze że może czekać cię wymiana, choć nie jest to pewne...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności