Skocz do zawartości

logi dynamiczne livedata 1.9 cdti


Gość popencjusz

Rekomendowane odpowiedzi

akurat konwenterowalem to programem ktorego uzywam codziennie ale nie wiem czemu zle zadzialal. Ogolnie te logi sa do luftu bo tak jak pisalem trzeba je zrobic normlanie czyli jedziemy, uruchamiamy logowanie i przyspieszamy na wysokim biegu i konczymy logowanie. Te chaotyczne logowanie raz na jalowych raz niby pryzspieszajac ale niestety nie z pedalem w podloge i potem odpuszczanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 117
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Jakieś dziwne te logi wyszły, pozycja "B1S1 Czujnik O2 (Rzšd 1 Czujnik 1)" i wartości ujemne -3mV? To sonda i powinny być wartości od 0 do 1V

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

 

 

wartości ujemne -3mV? To sonda i powinny być wartości od 0 do 1V

Ten temat próbowałem już kiedyś rozwikłać. Dane zapisują się u mnie w ten sam sposób. Po podłączeniu do techa pokazuje prawidłowo. Jakiś problem z opcomem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie, tak jak obiecałem wczoraj wrzucam link z nowa live datą. tym razem krótki test. jechalem kilka sekund tylko. niestetu moj fejs rozłącza co chwile... nie chce pracowac stabilnie. dlatego udalo mi sie uchwycic tylko tyle.

 

http://www.speedyshare.com/hXgKP/Livedata-2006-6-Astra-H-Silnik-Z-19-DTH-xxxxxx.csv

 

proszę o pomoc w interpretacji wartośći doładowania i EGR.

 

 

p.s

 

tutaj wrzucam tekstowy tylko z obrotami silnika, cisnieniem żądanym i cisnieniem aktualnym doladowania.

 

 

 

właśnie zrobiłem wykres.

 

co powiecie ? turbina nie ładuje odpowiednio ? 1500 zl za regeneracje... czy zostałem oszukany ? czy możliwa usterka czujnika sterowania turbina ?na wykresie wyraznie widac opoznienie z jakim turbo laduje.

 

 

Ostatnie ostrzeżenie - Regulamin i opcja EDYCJI

Ponieważ jesteś online daję Ci czas 1h na uporządkowanie swoich postów w tym temacie.

new 1.txt

post-40589-0-40278000-1385406754_thumb.jpg

Edytowane przez bad

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

ten wykres jest niemiarodajny ponieważ przedstawia tylko i wyłączenie wartości ciśnienia. Żeby było widać co się dzieje z silnikiem potrzeba więcej parametrów. Dla przykładu: Ciśnienie doładowania należy odnieść do recyrkulacji gazów wydechowych, pedału przyśpieszenia, obrotów silnika, zaworu upustowego turbiny, przepływomierza. Trzeba porównać zależności pomiędzy tymi parametrami.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeglądnąłem plik z wykresem oraz plik źródłowy ..

z tego co widzę turbina nie doładowuje .. róznica ciśnień około 100 kPa .. podczas wejścia .. widać, że zwłoka jest wielka i to mnie martwi. EGR Valve wykazuje ruch .. i to chyba prawidłowy. Mówię chyba .. bo tak na przyszłość dla Ciebie .. logi zbiera się zazwyczaj na całkowicie zimnym lub ciepłym silniku .. Ty zebrałeś logi dla 50 C więc stanie przejsciowym i czaami cięzko mówić o prawidłowym czy nieprawidłowym działaniu EGRu.

Na dzień dobry sprawdziłbym na Twoim miejscu zawór sterowania T/C oraz układ podciśnienia (szczelność) i pompę podciśnieniową (wartość podciśnienia na idle speed na zimnym oraz ciepłyn silniku oraz przy ok. 2000 rpm).

Co do robienia wykresów .. na osi poziomej wrzuć nastepnym razem sobie czas .. a na pionowej .. ciśnienia, położenie pedału przyspieszenia oraz oraz prędkość .. będzie Ci łatwiej interpretować. Nie zgodzę się jednak z kolegą Popencjuszem, że na tym wykresie, który zrobiłeś nic nie widać .. widac wyraźnie, że ciśnienie żądane nie równa się otrzymywanemu .. i to już jest błąd. Nie ważna jest wtedy położenie pedału przyspieszenia, prędkość czy EGR .. ale zgadza się, że oprócz stwierdzenia faktu, że coś jest nie tak .. to niewiele z tego wiadomo.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

wlasnie wrocilem od mechanika. sprawdzilismy uklad podcisnienia, vacu pompe, wszystkie wężyki itd. wszystko w normie. co jeszcze może być ? źle zregenerowana turbina ? zle wywazona ?

 

sprawdzilismy tez czujnik sterowania turbina, wyglada dobrze ale przydaloby sie przetestowac inny na podmianke, aby dowiedziec sie czy to tam jest ies pogrzebany.

 

czy ktos z okolic warszawy bylby chetny na taki zabieg ?

 

pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

czujnik nie ma tu nic do rzeczy. Jeśli mierzyliście ciśnienie przed i za nim. Jeśli wskazuje w opcomie 75% to podciśnienie za zaworem ma stanowić 75% tego przed zaworem. Zawór jak się zaciera to turbina przeładowywuje. Jak jest nieszczelny i przepuszcza wtedy brak jest doładowania. Zanim zaczniesz coś przekłądać,weź go wężykami omiń. Wtedy jak zrobisz logi to wyraźnie bedzie przeładowywać prawie w każdym zakresie a napewno pow 2000rpm (tylko nie przekręcaj pow 3000rpm). Pozostaje Ci jeszcze EGR i mapsensor do gruntownego sprawdzenia i przetestowania. Czasem też zapchany katalizator daje takie objawy.

Edytowane przez popencjusz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki popencjusz, koles sprawdzal ten zawor vacumetrem. dmuchal w wezyki itd. wg niego, przy samym czujniku przepuszcza powietrze, jednak powiedzial cos takiego:

 

"tam jest cisnienie atmosferyczne to musi przepuszczac, tym samym zawor jest w porządku".

 

i na tym skonczylismy. powiedzial ze albo mam zle wywazona turbine, ktora laduje od 2000 albo ten czujnik moze byc walniety i zebym podmienil...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności