Skocz do zawartości

Chip Tuning Astra 1.9 CDTI 120km 16v


Gość McPower

Rekomendowane odpowiedzi

nigdy nie sprawdzalem jakie sa roznic emiedzy tymi 120 i 150 ale z tego co wiem to na tyle samo sie ich niewykreca na chipsowaniu. Nie sa to do konca te same jednostki. To ze blok jes ten sam to ze jest nawet ten sam kod nic nie oznacza. Jelsi ktos mysli ze porducent majac w swojej palecie silnikow bedzie za kazdym razem wypuszczla inny silnik to sie grubo myli. Zerknijcie sobie ile jest samych 1.9 tdi- kodów silnik jest cale mnustwo- pod okolo 30 rodzajów. Myslicie ze bloki i inne czesci sa tez z 30 rodzajach?? Nie bo moze w 3 albo 4 rodzajach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 30
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość popencjusz

Możesz mieć rację jednak mnie przekonuje fakt iż producenci nie tylko samochodów dla obcięcia kosztów wykonują pewne urządzenie (w tym wypadku silnik) i sprzedają go na rynku w różnych konfiguracjach (zmiana oprogramowania). Nie wiem na ile to prawda, ale był problem z dostawą silników 120 konnych i producent mając podpisaną umowę na zakup 150konnych zmniejszał celów ich moc. W mojej branży też bierze się pod uwagę takie rozwiązania gdy np. przetarg na masową ilość pewnego urządzenia nie dojdzie do skutku a urządzenia muszą być montowane wtedy zaczyna się tzw. rzeźba :) Sam chip to decyzja użytkownika w tym wypadku samochodu. Jak się coś później psuje to chociaż jest na co zwalić:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ciecia mocy sa jelsi juz to stosowane np dla niemców z racji iz płaca ubezpieczneie od mocy a nie jak my od pojemnsci. Aczkolwiek raczje spotykam sie z takimi kacjami ze do slabszych silnków zazwyczja wklada sie mniej wydajen suszarki, wtryski czy nawet dwumasy i sprzegla.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik Z19DTJ i Z19DTH są to identyczne jednostki napędowe w obu silnikach nie ma ani jednej różnicy, moc silników jest zależna od oprogramowania sterownika jest to potwierdzona informacja - różnice w tych silnikach są dopiero przy osprzęcie, w jednostce 120km jest inne sprzęgło niż 150km, turbiny są identyczne w rocznikach 05-06 od 06 już wchodziła inna turbina, wtryski są takie same jak i świece żarowe, rozrząd jest inny - dwie rolki się różnią.

 

Różnica w silnikach jest pomiędzy jednostkami 120km 16v a 120km 8v - jednostka 150km 16v jest identyczna jak 120km 16v

W celu potwierdzenia informacji można zadzwonić do serwisu Opla, jest kilka różnic w osprzęcie silnika ale nie w samym silniku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik Z19DTJ i Z19DTH są to identyczne jednostki napędowe w obu silnikach nie ma ani jednej różnicy, moc silników jest zależna od oprogramowania sterownika jest to potwierdzona informacja - różnice w tych silnikach są dopiero przy osprzęcie, w jednostce 120km jest inne sprzęgło niż 150km, turbiny są identyczne w rocznikach 05-06 od 06 już wchodziła inna turbina, wtryski są takie same jak i świece żarowe, rozrząd jest inny - dwie rolki się różnią.

 

Różnica w silnikach jest pomiędzy jednostkami 120km 16v a 120km 8v - jednostka 150km 16v jest identyczna jak 120km 16v

W celu potwierdzenia informacji można zadzwonić do serwisu Opla, jest kilka różnic w osprzęcie silnika ale nie w samym silniku.

 

Wiesz jakos w serwisie pracowalem i nikt takich rzeczy tam nie gadał. Co tu piszesz. Cóż moze sie wiele zmienilo od tego czasu. To czy sie czyms rozni turbo czy nie rozni to akurat mnie nie interesuje sam nr turbiny bo mam go poprostu gdzies. Liczy sie dl amnie wielkosc koła kompresji bo t decyduje o ewentualnych mozliwosciach tej suszarki. Tak samo z wtryskami i calą reszta.

Ja tam reki nie dam sobie uciac ze to dokladnie te same jednostki.

 

Nie slyszalem zeby jakis tuner z 120 konnego robil 190 koni.

Edytowane przez wesol

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Silnik Z19DTJ i Z19DTH są to identyczne jednostki napędowe w obu silnikach nie ma ani jednej różnicy

 

 

Uwierz mi że jest różnica. 1-sza z nich to chociażby cęsta usterka klap wirujących w kolektorze ssącym. w 1.9 120 KM tego wynalazku nie ma ! Dlatego w teorii jest b. polecana siłą żeczy mniej awaryjne. Aczkolwiek sam noszę się z zamiarem chipsa do swojego 1.9 CDTI 150 KM bez DPF w serii

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dziwne by to bylo zeby nie cieli tez kosztów i nie wkladali tanszej suszarki w tym momencie skoro moc redukują. Tak samo wtryski czy nawet dwumasy i sprzegla. Nie zaglebialem sie nigdy w oplu jak to jest ale vagi tak mają. Zeby bylo jeszcze smieszniej czasami mieszaja jeszcze gorzej. Niekotre silniki 115 konne maja wtryski wydajne do 150-160 koni a inne wydajniejsze np do 180-190 koni. Tak samo starsze jednostki na pompie VP tez mialy raz pompe standardowa a czasami wydajniejszą. Czym sie sugerowali to nikt nie wie. Wątpie by tak chetnie rozdawali wszystko co droższe. Tu trzeba myslec globalnie. Nie chodzi tu o jedno oauto ale trzeb apomyslec ze szukaja teraz oszczednosci nawet 5 zl bo przy ilosciach w tysiacach sztuk to juz jest conieco.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość McPower

Uwierz mi że jest różnica. 1-sza z nich to chociażby cęsta usterka klap wirujących w kolektorze ssącym. w 1.9 120 KM tego wynalazku nie ma ! Dlatego w teorii jest b. polecana siłą żeczy mniej awaryjne. Aczkolwiek sam noszę się z zamiarem chipsa do swojego 1.9 CDTI 150 KM bez DPF w serii

 

Sorki że tak powiem ale najpierw poczytaj w jakich silnikach siadają klapy...

awaria klap jest w silnikach 150km 16v, jednostki 120konne są dwie 16 i 8 zaworowa ja mam 16 zaworową czyli zdławiona wersja 150 konnej

awarię klap nie występowały w wersjach 8 zaworowych.

poza tym od któregoś roku już były wstawiane poprawione kolektory.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość McPower

dziwne by to bylo zeby nie cieli tez kosztów i nie wkladali tanszej suszarki w tym momencie skoro moc redukują. Tak samo wtryski czy nawet dwumasy i sprzegla. Nie zaglebialem sie nigdy w oplu jak to jest ale vagi tak mają. Zeby bylo jeszcze smieszniej czasami mieszaja jeszcze gorzej. Niekotre silniki 115 konne maja wtryski wydajne do 150-160 koni a inne wydajniejsze np do 180-190 koni. Tak samo starsze jednostki na pompie VP tez mialy raz pompe standardowa a czasami wydajniejszą. Czym sie sugerowali to nikt nie wie. Wątpie by tak chetnie rozdawali wszystko co droższe. Tu trzeba myslec globalnie. Nie chodzi tu o jedno oauto ale trzeb apomyslec ze szukaja teraz oszczednosci nawet 5 zl bo przy ilosciach w tysiacach sztuk to juz jest conieco.

Tutaj się zgodzę, widziałem juz kilka pasków i z tymi wtryskami sa cyrki, chociaż nie tylko wtryski sa podmieniane jak rękawiczki :)

Słyszałem o wałkach, kilku czujnikach, koło dwu masowe itp...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności