Gość gawron211 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Z czego może wynikać błąd U2103 Brak komunikacji z CAN-Bus. Co może oznaczyć ten brak komunikacji i z cym to powiązać?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 brak komunikacji z CAN często występuję zwłaszcza zimą jak masz słaby aku i przy odpaleniu następuje zanik napięcia. Norma i jeśli na desce nie masz żadnego komunikatu - czytaj żółtej lub czerwonej kontrolki jak silnik jest włączony to możesz śmiało ten błąd zignorować. Po pewnym czasie sam się usunie. Chyba że ktoś grzebał w oprogramowaniu i włączył jakąś funkcję której Twoje auto najzwyczajniej nie ma np jeśli ktoś ustawi, że w twoim aucie występuje tempomat a Ty go nie masz to taki błąd będzie cały czas występował. To jest przykład!   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość gawron211 Opublikowano 10 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 10 Kwietnia 2013 W tym właśnie rzecz, że czek engin się czasem zapala, poza tym mam błędy P0172 i P1614 a głównym objawem z jakim się zmagam to gasnący silnik. Tylko gdy jest zimny i wrzuce na bieg jałowy. Możecie nie uwierzyć ale odwiedziłem pięciu różnych elektromechaników ( w tym ASO) i każdy rozkłada ręce. Dlatego sam szukam diagnozy a moim kolejnym tropem jest być może problem z modułem CIM   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Udostępnij Opublikowano 11 Kwietnia 2013 P0172 0172 Mieszanka za bogata dla pełnych obciążeńP1614 - Niewłaściwy kluczyk z transponderem P1614 - Niewłaściwy kluczyk z transponderem P1614 Szukałbym raczej przyczyn w sterowniku silnika niż w CIM. Pojawił się przecież błąd mieszanki.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Ranji Opublikowano 15 Września 2016 Udostępnij Opublikowano 15 Września 2016 SOLUCJA DLA ASTRY H Z SILNIKAMI Z16XEP, Z16XER Na wstępie przepraszam, że odkopuję tak stary temat ale po wielu bataliach z tym autem znalazłem receptę na to, na co nie znalazł nikt w całym internecie, a te forum pojawia się jako pierwsze w google, dotyczące tego problemu, stąd już po zapoznaniu się z totalnym brakiem kompetencji i wiedzy na temat elektroniki ze strony większości mechaników/elektryków, czuję potrzebe pomóc osobom którzy mają z tym problem : SMILE : Panowie, przede wszystkim jeżeli pojazd w ogóle odpala chociażby za 40 razem to nie sterownik silnika, od niego z daleka, Teraz, zakładając, że akumulator mamy naładowany (a skoro tutaj jesteś to napewno masz naładowany) to brak komunikacji z magistralą CAN spowodowany jest najczęściej przez to, że jakiś inny odbiornik za bardzo obciąża akumulator, przy rozruchu w pierwszej kolejności ROZRUSZNIK! (ponieważ może zrobić zwarcie do masy, i ze względu na małą rezystancję samego okablowania popłynie bardzo duży prąd, a żeby zapobiec rozległym uszkodzeniom, komputer nie pozwala na uruchomienie pojazdu i odcina dopływ paliwa). Druga sprawa to samo okablowanie przez które przesyłane są informacje. Sterownik silnika podłączony jest RÓWNOLEGLE do magistrali CAN, więc jeden z nich mógł się zużyć lub przegrzać i nie łączyć. Magistrala can w Astrze H jest zbyt prymitywnym medium transmisyjnym dla zastosowanych czujników, oraz komputera pokładowego, więc sama z siebie może robić problemy. Zgodnie z załączonym schematem za Node 1, Node 2 możemy podstawić Sterownik silnika, ABS itp. a po bokach mamy terminatory rezystorowe które powodują, że w magistrali jest zamknięty obieg komunikacji pomiędzy dołączonymi równolegle do niej podzespołami. Jeżeli wymieniłeś już te dwa elementy to na 99% pojazd powinien uruchamiać bez problemu. W bardzo rzadkim przypadku może pojawiać Ci się jeszcze błąd przepustnicy, wtedy ostatecznie do wymiany moduł CIN (kolumny kierowniczej). W ten sposób oszczędzimy sobie nerwów i tysiąców wydanych niepotrzebnie na sterowniki silnika, lub na CIN, jeżeli po wymianie dwóch poprzednich podzespołów pojazd uruchamia się elegancko. Pozdrawiam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomekse Opublikowano 8 Września 2017 Udostępnij Opublikowano 8 Września 2017 tak mi namazali te kody usterek ze nie bardzo idzie odczytac... U2103 - zakłucenie komunikacji szyny CAN U2104 - CAN BUS kasowanie...czekgos U2105 - CAN BUS brak komunikacji z ECM U2143 - brak komunikacji z czujnikiem kąta skrętu U2108 - brak komunikacji z ABS P1615 - błędna identyfikacja z BCM P1616 - błędna identyfikacja z modułem kontroli predkości.... P1811 - B1485 - prąd wzbudzenia alternatora zacisk 61... Sorki ale tyle idzie odczytać z tego rękopisu co dostałem w serwisie....Ogólnie szkoda słów bo jeszcze i tak musiałem sie o to upmniec bo przeciesz nie udostępniają....   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.