Skocz do zawartości

błąd U2103


Gość gawron211

Rekomendowane odpowiedzi

Gość popencjusz

brak komunikacji z CAN często występuję zwłaszcza zimą jak masz słaby aku i przy odpaleniu następuje zanik napięcia. Norma i jeśli na desce nie masz żadnego komunikatu - czytaj żółtej lub czerwonej kontrolki jak silnik jest włączony to możesz śmiało ten błąd zignorować. Po pewnym czasie sam się usunie. Chyba że ktoś grzebał w oprogramowaniu i włączył jakąś funkcję której Twoje auto najzwyczajniej nie ma np jeśli ktoś ustawi, że w twoim aucie występuje tempomat a Ty go nie masz to taki błąd będzie cały czas występował. To jest przykład!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tym właśnie rzecz, że czek engin się czasem zapala, poza tym mam błędy P0172 i P1614 a głównym objawem z jakim się zmagam to gasnący silnik. Tylko gdy jest zimny i wrzuce na bieg jałowy. Możecie nie uwierzyć ale odwiedziłem pięciu różnych elektromechaników ( w tym ASO) i każdy rozkłada ręce. Dlatego sam szukam diagnozy a moim kolejnym tropem jest być może problem z modułem CIM

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

 

P0172

0172 Mieszanka za bogata dla pełnych obciążeń

P1614 - Niewłaściwy kluczyk z transponderem P1614 - Niewłaściwy kluczyk z transponderem

P1614

Szukałbym raczej przyczyn w sterowniku silnika niż w CIM. Pojawił się przecież błąd mieszanki.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

SOLUCJA DLA ASTRY H Z SILNIKAMI Z16XEP, Z16XER

 

Na wstępie przepraszam, że odkopuję tak stary temat ale po wielu bataliach z tym autem znalazłem receptę na to, na co nie znalazł nikt w całym internecie, a te forum pojawia się jako pierwsze w google, dotyczące tego problemu, stąd już po zapoznaniu się z totalnym brakiem kompetencji i wiedzy na temat elektroniki ze strony większości mechaników/elektryków, czuję potrzebe pomóc osobom którzy mają z tym problem : SMILE :

 

Panowie, przede wszystkim jeżeli pojazd w ogóle odpala chociażby za 40 razem to nie sterownik silnika, od niego z daleka,

 

Teraz, zakładając, że akumulator mamy naładowany (a skoro tutaj jesteś to napewno masz naładowany) to

brak komunikacji z magistralą CAN spowodowany jest najczęściej przez to, że jakiś inny odbiornik za bardzo obciąża akumulator, przy rozruchu w pierwszej kolejności ROZRUSZNIK! (ponieważ może zrobić zwarcie do masy, i ze względu na małą rezystancję samego okablowania popłynie bardzo duży prąd, a żeby zapobiec rozległym uszkodzeniom, komputer nie pozwala na uruchomienie pojazdu i odcina dopływ paliwa). Druga sprawa to samo okablowanie przez które przesyłane są informacje. Sterownik silnika podłączony jest RÓWNOLEGLE do magistrali CAN, więc jeden z nich mógł się zużyć lub przegrzać i nie łączyć.

 

Magistrala can w Astrze H jest zbyt prymitywnym medium transmisyjnym dla zastosowanych czujników, oraz komputera pokładowego, więc sama z siebie może robić problemy. Zgodnie z załączonym schematem za Node 1, Node 2 możemy podstawić Sterownik silnika, ABS itp. a po bokach mamy terminatory rezystorowe które powodują, że w magistrali jest zamknięty obieg komunikacji pomiędzy dołączonymi równolegle do niej podzespołami.

 

Jeżeli wymieniłeś już te dwa elementy to na 99% pojazd powinien uruchamiać bez problemu.

W bardzo rzadkim przypadku może pojawiać Ci się jeszcze błąd przepustnicy, wtedy ostatecznie do wymiany moduł CIN (kolumny kierowniczej). W ten sposób oszczędzimy sobie nerwów i tysiąców wydanych niepotrzebnie na sterowniki silnika, lub na CIN, jeżeli po wymianie dwóch poprzednich podzespołów pojazd uruchamia się elegancko.

 

Pozdrawiam :)

post-53417-0-19224200-1473938712_thumb.gif

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

tak mi namazali te kody usterek ze nie bardzo idzie odczytac...

U2103 - zakłucenie komunikacji szyny CAN

U2104 - CAN BUS kasowanie...czekgos

U2105 - CAN BUS brak komunikacji z ECM

U2143 - brak komunikacji z czujnikiem kąta skrętu

U2108 - brak komunikacji z ABS

P1615 - błędna identyfikacja z BCM

P1616 - błędna identyfikacja z modułem kontroli predkości....

P1811 -

B1485 - prąd wzbudzenia alternatora zacisk 61...

Sorki ale tyle idzie odczytać z tego rękopisu co dostałem w serwisie....Ogólnie szkoda słów bo jeszcze i tak musiałem sie o to upmniec bo przeciesz nie udostępniają....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności