Skocz do zawartości

napięcie ładowania w menu ukrytym Astry H


Gość gregy

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie tak z ciekawości zapytam.

Dlaczego w książce "AStar 3 sam naprawiam samochód " jest napisane

" Zwiększyć prędkość obrotową silnika

do 3000 obr/min. Jeśli napięcie wynosi
od 13 do 14,5 V, to znaczy, że alternator i regulator
napięcia pracują prawidłowo. Napięcie
alternatora (napięcie w instalacji) powinno być
wyższe niż napięcie akumulatora, ponieważ
akumulator jest ładowany podczas jazdy. "
Zastanawia mnie dolna granica napięcia. Byłem ostatni na wymianie aku i gościu mi wszystko pomierzył. Wyszło że przy zapalonych światłach na wolnych obrotach mam na aku ładowanie od 14 do 13.8 i stwierdził że jeśli spadnie poniżej 13.8 to mam alternator do wymiany/regeneracji. W książce jest napisane że do 13 jest ok . Kto ma rację?

 

Edytowane przez tombo77

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 35
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość popencjusz

Rację ma zawsze ten kto chce zarobić :P

Jeśli masz auto na gwarancji to będą te niższe granice. Jeśli będziesz odbierał po naprawie alternatora z niskim napięciem ładowania to powiedzą Ci że takie niskie może być.

Wg mnie ile osób tyle opinii. Jeśli chcesz poznać prawdę to odsyłam Cię do lektury o akumulatorach elektrolitycznych i ich ładowaniu. Oczywistym jest że im ładowanie zbliżone do 14,4 - 14,6V tym lepiej. Akumulator wtedy szybciej się regeneruje co zwiększa jego żywotność. Im lepszy regulator tym wahania napięcia są mniejsze. W tym wypadku z moich obserwacji, jakość idzie w parze z ceną.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napiecie nie jest az tak mocno istotne. JEsli aku bedzie choc w polowie wyladowany lub poprostu juz leciwy to mierniczkiem stwierdzisz napiecie wlasnie okolo 13 voltow z hakiem. Jesli bedziesz mial zdrowy lub nowy aku i naladowany w pelni to nawet po odpaleniu bedzie conajmniej 14 volt. Napiecie to napiecie a ilosc pradu ladowania to druga sprawa. Zeby dobrze sprawdzic jakim pradem jest aku ladowany to trzeba na odpalonym silniku wpiac szeregowo miedzy kleme ujmena a biegun ujemny amperomierz. Chyba ze mamy miernik cegowy. Mierzymy na kablu ujmenym bo na plusowym bedzie pomiar zapewne pradu padowania oraz tego co ciągną inne odbirniki a mierzac jak napisalem tego nie bedzie efektu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Ciekawe teorie. Prąd na kablu ujemnym ma tę samą wartość co na dodatnim. Znak będzie przeciwny. Im bardziej rozładowany aku tym większy prąd w obwodzie aku a przez to większy spadek napięcia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

celowo pisze zeby wpiac sie w ujemna kleme bo jak zacznie kombinowac w dodatnim to zaraz znajdzie sie ktos kto odkreci nie kleme dodatnia tylko kabel dodatki albo ten od altka i zmierzy prad jaki dostarcza altek czyli prad sumaryczny pradów ladowania i teog ktory juz autko konsumuje. Poza tym jak pisalem odkrecenie klemy dodatniej jest bezpieczniejsze tylko trzeba to tak robićby podczas pracy silnika nie przerwac polaczenia miedyz słupkiem aku a klemą tylko wpierw musza byc kable miernika podpiete.

Dzis to robilem w swoim bo mi pekl bezpiecznik od altka od ladowania. Poprotu ze starosci i od czyichś łapsk juz zakonczyl zywot. Bezpiecznik 150 amperowy. Co ciekawe prad po odpaleniu jaki zmieryzlem po juz wylaczeniu grzania swieczek to byl 12 amper ale dogrzewacz ( webasto) z automatu sie wlaczyl wiec napewno on sporo ciagnal. Tu sie wlasnie podpialem w kabel od altka czyli to nie prad ladowania. Potem podpialem sie w kleme ujemną i wyszlo ze ladowanie aku to 2.3 ampera. To na jalowych a na podwyzszonych nie sprawdzalem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
A czy ktoś wie jakim maksymalnym prądem jest w stanie ładować akumulator instalacja samochodu? (Astra H 1.9 akumulator 60Ah, alternator 100A). Pytam, gdyż podejrzewam na szybkie zużycie akumulatora przez jego ładowanie zbyt dużym prądem. Obecnie po niecałych 4 latach użytkowania oryginalny akumulator GM jest bardzo słaby, gdyż po nocy (w garażu temp ok. 1stC) jest na nim ok. 12,2 – 12.3V a przy rozruchu spada do 9V. Po odpaleniu auta od razu jest na akumulatorze napięcie 14,4 i jest takie ciągle, niezależnie lato zima, aż do zgaszenia auta.


Wyczytałem w literaturze, iż bezpieczny maksymalny ciągły prąd ładowania to 0,25C czyli u mnie 15A (zalecany to 0,1C). Natomiast przy wydajnym źródle zasilania (odpowiednia rezystancja wewnętrzna) rozładowany akumulator przy napięciu 13,8 przez pierwsze sekundy ładuje się prądem rzędu 2C późnej przez następną minutę prądem co najmniej 1C. Dodam tak dla przykładu, iż przy ładowaniu akumulatora prostownikiem domowym nie ma takiego problemu, gdyż żaden nie jest w stanie dać tak dużego prądu (2C czyli 120A dla akumulatora 60Ah).

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Mi ostatnio mechanik sprawdzał napięcia na klemach i po odpaleniu ciepłego silnika wyszło 13,9V, podczas gdy w Test Mode w BC wahało się pomiędzy 13,8-13,9V. Natomiast co mnie martwi - dość często napięcie podczas jazdy spada do 13,6-13,7V (włączone światła, radio i nawiew), przy włączeniu klimatyzacji spadnie nawet do 13,5V, z kolei gdzieś na postoju jest i tak, że komputer pokazuje zaledwie 13,3V. Powiem szczerze, że wcześniej się tym specjalnie nie zajmowałem, kiedyś w zimie sprawdziłem, było koło 14V, ale któregoś razu właśnie przy klimatyzacji rzuciło mi się w oczy to niskie napięcie z klimą i od tej pory dość często to obserwuje i zaczyna mnie to poważnie niepokoić.

 

mam dokładnie ten sam problem od paru dni, dziś np. jazda poranna to wskazania 13,8-9 do 14 światła, radio i nawiew, po południu jazda i po włączeniu klimy spadło nawet do 13,1...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Zmierz sobie napięcie pomiędzy śrubą + na altku i - na aku a później + i - na aku i porównaj. Zmierz też + na altku i - na silniku a później + na altku i - na altku i porównaj. Wartości powinny być bardzo zbliżone. Ja u siebie miałem ponad 1V spadek napięcia na kablu + od altka więc bez prucia instalacji, dołożyłem dodatkowo bezpośredni kabel od + altka do + aku i mam po problemie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Problem rozwiązany. Przyczyną zbyt niskich napięć był już dwukrotnie reanimowany alternator.

Parę dni temu rozładował się aku do zera, napięcie na wyświetlaczu spadło poniżej 13V i ładowanie całkowicie zanikło. Szczotki zjechane do zera, altek prawie się spalił. Wymieniłem alternator. Teraz napięcie mam 14,2V, po włączeniu klimy jest 13,8-9 gdzie wcześniej spadało nawet do 13,1 w czasie jazdy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności