Skocz do zawartości

napięcie ładowania w menu ukrytym Astry H


Gość gregy

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

W mojej Astrze H 1.7 CDTI, na wyswietlaczu BID pozycja napiecie ladowania U30 ma wartosc 13,3-13,4V,nawet jak wylacze radio,swiatla, chyba ze o czyms moze nie wiem a pobiera prad.Kiedys jadac z duza predkoscia osiagnelo 13,7V. I nie wiem czy jest sie czym niepokoic? bo chyba nigdy nie osiagnelo 13,9V a jezdze tak juz od 1,5 roku odkad kupilem auto i nic sie nie dzieje, nie mam problemu z odpalaniem wiec chyba akumulator jest doladowywany. A moze wartosc na wyswietlaczu jest zanizona? kiedys mechanik mierzyl miernikiem i powiedzial ze jest 14V. A moze na wyswietlaczu BID nie mozna odczytac tej wartosci bo widze ze na wyswietlaczach GID sa dwie rozne wartosci U-TERM30 i U-REFERENCE i to U-Reference wynosi zawsze 13,5V? Dzieki za wszelkie porady!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 35
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość popencjusz

Prawdopodobnie to napięcie jest mierzone w samym wyświetlaczu i może być przekłamane. Błąd pomiaru 5% przy tego typu urządzeniu pomiarowym jest moim zdaniem do zaakceptowania. Ważne by po trasie i nagrzanym silnku napięcie. Mierzone na aku bylo w granicach 14V.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napiecie mierzone na ECM. Nie ma odwzorowania do teo napiecia jakie mierzysz bezposrednio mierniczkiem na biegunach akumulatora. Tak samo jest w vagach i w oplu tez wchodzac interfejsem w liste danych i masz tam tez napiecie podawane na kazdym podzespole.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie, ja rowniez widzialem jak na youtube inne Astry czy nawet Vectry maja tak jak mowia koledzy Kicaj i Popencjusz ok.14V na wyswietlaczu, dlatego sie tym zainteresowalem i troche mnie to niepokoi bo u mnie na wyswietlaczu napiecie nigdy takiej wartosci nie osiagnelo..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

zmierz na aku i wtedy możesz wtedy szukać przyczyny. Ewentualnie np. pracuje wciąż jakieś prądożerne urządzenie. Jazda z włączoną klimą (na wyświetlaczu brak ECO) powodować będzie taki stan.

Edytowane przez popencjusz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napięcie na wyświetlaczu jest dokładnie takie jak na akumulatorze sprawdzałem i na mierniku było max. 0,1 V różnicy .. to jest napięcie jakie odczytywane jest przez ECM, co nie oznacza, że to jest napięcie na alternatorze ... to trzeba dopiero sprawdzić.

Napięcie jakie podajesz jest trochę niskie, choć nie tragiczne .. jeżeli codziennie, używasz samochód na dłużej trasie to powinno wystarczyć przy prawidłowo odpalającym silniku (gdy nie trzeba długo kręcić). Co mogę Ci doradzić .. na początek zmierzyć napięcie ale na zaciskach alternatora. Możesz zrobić dwa pomiary .. jeden z podłączonym akumulatorem, drugi po odłączeniu akumulatora (tylko uważaj abyś coś nie spalił .. bo pomiary nie są tak łatwe jakby się wydawało). Następnie sprawdź napięcie na zaciskach akumulatora. Porównaj napięcia .. różnica nie powinna wynosić więcej niż 0,1 .. 0,2 V. Jeżeli jest większa ... to problem jest z oporem na przesyle prądu. Wtedy sprawdź czy podczas pracy silnika jeden z kabli nie jest za bardzo ciepły .. gorący. Jeżeli jest .. to nalezy wyczyścić połaczenia .. albo przy alternatorze lub rozruszniku .. lub masa .. pod akumulatorem.

Prawidłowe napięcie powinno wnosić ok. 14, 3-14,5V. Znośne .. jest napięcie na poziomie ok. 13,7 V. Oczywiście mówimy o napięciu mierzonym na wolnych obrotach bez obciążenia. Warto również zmierzyć napięcie po włączeniu wszystkich możliwych źródeł prądu i sprawdzić spadek napięcia. Kolejny pomiar podczas jazdy najpierw zaraz po uruchomieniu potem po dłuższej chwili jazdy. Jak będziesz miał wszystkie pomiary .. już powinieneś wiedzieć .. co należy zrobić. Powodzenia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Możesz zrobić dwa pomiary .. jeden z podłączonym akumulatorem, drugi po odłączeniu akumulatora (tylko uważaj abyś coś nie spalił .. bo pomiary nie są tak łatwe jakby się wydawało).

Czy można odłączać aku podczas pracy silnika? Moim zdaniem nie. Może jednak się mylę, choć nie próbowałbym tego na swoim samochodzie.

na początek zmierzyć napięcie ale na zaciskach alternatora

Co da mi pomiar napięcia na alternatorze? Zależy nam przecież na napięciu na akumulatorze. Powinno być w opisanym przez Ciebie zakresie książkowym

ok. 14, 3-14,5V

bez obciążenia i przy założeniu że są czyste klemy na aku i masa jest ok. Jak mi się ostatnio podczas jazdy odkręciła klema na aku to w aucie zaczęły się robić dziwne rzeczy. Przede wszystkim światła i oświetlenie kokpitu zaczęło mrugać (rozświecać się jaśniej) a napięcie w test mode było na poziomie 14V co świadczy że pomiar nie dokońca jest wiarygodny a aku w aucie stanowi filtr wygłądzający kształt przebiegu prądu ładowania (również dodatkowe obciążenie dla alternatora) i odłączanie go może uszkodzić czułą elektronikę w aucie to jest moje zdanie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Co da mi pomiar napięcia na alternatorze? Zależy nam przecież na napięciu na akumulatorze. Powinno być w opisanym przez Ciebie zakresie książkowym

napięcie na alternatorze może być 14,5 V ... a do akumulatora może dochodzić np. 13,5V. Wtedy problemu trzeba szukać na stykach na alternatorze, rozruszniku, masie lub w zaciskach kabli

 

Co do odłączanie akumulatora .. ja robiłem to raz .. nie było mnie w środku, więc nie powiem nic na temat świateł i mrugania .. i nie zamierzam upierać się, że taki pomiar jest konieczny, może masz rację .. czuła elektronika może się uszkodzić .. więc odwołujemy ten pomiar.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności