Skocz do zawartości

1.7 DTI 75KM problem z układem chłodzenia silnika / grzania kabiny


Gość gizmo_2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczów.

 

Problemy z układem chłodzenia :

1 po uzupełnieniu płynu do odpowiedniej ilości, płyn zawsze zostaje wyciśniety przez korek.

2. zimą samochod się nie rozgrzewa do temp 90 stopni, tylko do ok 80.

3 zimą na niskich obrotach z nawiewów leci zimne powietrze, im wyższe obroty tym wyższa temp.

4 Latem podczas trasy jadąc ponad 120 km/h temp wzrosła do ponad 120stopni. jadąc wolniej było w miare ok.

 

Moze ktoś cośpodpowie.

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Albo pompa juz nie wydala ewentualnie termostat szwankuje

Albo cos ogranicza obieg w ukladzie

A na koniec uszczelka pod glowica

A wskazania temperatury sa? Prawidlowe?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość boniek1993

4 Latem podczas trasy jadąc ponad 120 km/h temp wzrosła do ponad 120stopni. jadąc wolniej było w miare ok.

Wysoka prędkość-wysoka temperatura. Samochód się grzał bo nie miał obiegu wody- stawiał bym na padniętą pompę wody.

Jadąc wolno samochód nie potrzebuje tak dużego przepływu powietrza przez chłodnicę.

Teoretycznie jadąc 120km/h temperatura powinna być niska, ze względu na duży przepływ powietrza przez chłodnice.

Edytowane przez boniek1993

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

kolego czytałem twój drugi wątek - ten zamkniety i wg mnie na 99 % masz walnietą uszczelke pod głowicą. Pasuje wszystko: płyn koloru rdzawego, brak ogrzewania, wyrzucanie płynu wraz ze wzrostem prędkości. Powinna jeszcze być widoczna wraz z ochłodzeniem para z wydechu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelka pod głowicą nie jest głównym problemem na 99%. płyn koloru rdzawego to nie był płyn tylko zwykła woda z rdzą z wirnika od pompy wody. Płynu nie wyrzucało z powodu wzrostu prędkości, tylko wzrostu ciśnienia w układzie i odparowywania wody przez korek. Przy niskich obrotach nie było ogrzewania w kabinie, a przy wyższych grzało .

 

Jak na razie wymieniłem pompę wody tak jak radzili, i wlałem płyn. Ogrzewanie działa przy niskich obrotach :) i płyn przez korek nie odparowuje. Nie zauważyłem również przegrzewania silnika, ale juz nie ma upałów. Zauważyłem ze nadal ubywa gdzieś płyn, ale może to być jakiś nieznaczny wyciek, a w najgorszym razie jakaś nieduża nie szczelność na uszczelce Na razie jestem w fazie testów :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie znam przebiegu auta .. ale zastanawiam sie nad ubytkiem płynu na tzw. obsadkach wtryskiwaczy w głowicy .. podobno to czesto nawala przy dużych przebiegach. Co mozesz zrobić .. dokładnie sprawdź układ zewnętrzny: rury, chłodnicę .. czy nie masz gdzieś jakiegoś zaschnietego płynu na częsciach, połączeniach. Duża temperatura może powodować, że płyn zanim scieknie na ziemie po prostu zdąży wyschnąć i nie widzisz żadnego wycieku zewnętrznego. Ale jezeli zalany silnik bedziesz miał płynem .. to zawsze pozostanie kolorowy ślad

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności