Skocz do zawartości

Który olej wybrać do Astra H 1.3CDTI bez DPF


Gość adamura

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

przymierzam się do kolejnej wymiany oleju. Wymieniam co 15 tysięcy i obecnie wlewałem GM 5W30. Autko bez DPF-u z przebiegiem 80 000. Ponieważ nie mam DPF-u to rozważam oleje o dużym TBN (liczba zasadowa) i dużym Sulfated ash (popiół siarczanowy), które zapewniają dłuższą żywotność silnika. W grę wchodzą dwa:

 

1. Mobil 1 New Life 0W40

Viscosity at 400C -75 mm2/s

at 1000C - 13.5 mm2/s

HTHS at 1500C - 3.8mPa.s

Viscosity Index - 185

Sulfated ash - 1.3%

TBN - 11.8 mg KOH/g

 

2. Motul 8100 X-cess 5W40

Viscosity at 400C -86.2 mm2/s

at 1000C - 14.2 mm2/s

HTHS at 1500C - 3.73mPa.s

Viscosity Index - 170

Sulfated ash - 1.09%

TBN - 10.1 mg KOH/g

 

MOBIL 1 obecnie to grupa III HC Synthese, a MOTUL prawdopodobnie pełny syntetyk(?). Według parametrów lepkość ma lepszą MOTUL,ale ważniejsza chyba jest HTHS. Pozostałe parametry na korzyść oleju MOBIL. Jakoś bardziej jestem skłonny do oleju MOTUL. Proszę o sugestie w temacie. Może ktoś używa tych olei i podzieli się wrażeniami.Co sądzicie też o zrobieniu płukanki silnika środkiem MOTUL lub LiQUI MOLY przed wymianą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Sam dziś kupowałem Motula 8100 X-Cess 5w40 100% syntetyk to jest. Także śmiało bież ;) polecany ;) do 1.9 CDTI 150 KM bez DPF

 

Do DPF ważnę by miał normę DEXOS2

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość leszek 398

 

MOBIL 1 obecnie to grupa III HC Synthese, a MOTUL prawdopodobnie pełny syntetyk(?). Według parametrów lepkość ma lepszą MOTUL,ale ważniejsza chyba jest HTHS. Pozostałe parametry na korzyść oleju MOBIL. Jakoś bardziej jestem skłonny do oleju MOTUL. Proszę o sugestie w temacie

Jeśli już jesteś takim 'olejowym fanatykiem' :spoko: i kombinujesz co jest HC, a co nie, to może dobierz sobie coś z asortymentu takich firm jak Amsoil, Millers Oils, Royal Purple (ponoć to liga światowa wśród syntetyków)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lub Liqui Moly Top Tec 4600 , ma specyfikacje DEXOS2 tak nawiasem mówiąc lub Millers jak LMTT klasa sama w sobie. Aczkolwiek Motul wystarczy w 100% Polecam zaufanego bezpośredniego importera na PL np. JaroOil lub Intercars jedni z 8 bezpośrednich hurtownikków którzy mają spr. olej ;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość adamura

Sam dziś kupowałem Motula 8100 X-Cess 5w40 100% syntetyk to jest. Także śmiało bież ;) polecany ;) do 1.9 CDTI 150 KM bez DPF

 

Do DPF ważnę by miał normę DEXOS2

Nie wydaje mi się, żeby był to w 100% syntetyk. Oleje takie kosztują ponad 200 PLN np. MILLERS,AMSOIL. Z pewnością jest to liga światowa ale sory nie stać mnie na taką ligę :niie: Olej MOTUL 8100 X-Cess posiada bardzo wysoką lepkość w 40oC, co się przekłada się na dłuższy czas rozprowadzenia oleju w zimie przy ujemnych temperaturach. Przy temperaturze roboczej lepkości nie różnią się znacznie, ale w ujemnych temperaturach różnice są już bardzo widoczne, a właśnie w fazie rozruchu zimnego silnika i nagrzewania występuje największe zużycie silnika. Dlatego nie jestem już tak pozytywnie nastawiony co do tego oleju. Większa lepkość przekłada się również na grubszy film olejowy, większe spalanie, gorsze odprowadzanie ciepła itp. Na dzień dzisiejszy bardziej przychylam się ku olejowi MOBIL 1, ale wszystko może się zmienić :tak:

 

na forum jest fajny temat nt wyższości innych olei wyżej wymienionych nad dexos2

szukajcie wypowiedzi użytkownika orbit

Z przyjemnością się zapoznam. Dzięki :spoko:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość adamura

Poczytałem ciekawe wątki i z Mobila rezygnuję, bo blendowany w Polsce, a Motul, o którym pisałem ma wysokie wskaźniki lepkości, a do Astry wymagany jest olej "lekkiego biegu". Decyduję się na wyższą pólkę i obecnie myślę o LIQUI MOLY. Chwalony był LIQUI MOLY TOP TEC 4600, ale z parametrów wynika, że jest on do aut z DPF, dlatego myślę o LIQUI MOLY LEICHTLAUF SPECIAL LL 5W30 o parametrach:

 

Density 0.855 g/cm3

Viscosity at 400C -66.4 mm2/s

at 1000C - 11.5 mm2/s

HTHS at 1500C > 3.50 mPa.s

Viscosity Index - 169

Pour point -39oC

Flash point 230oC

Sulfated ash - 1.15g/100g

TBN - 10.5 mg KOH/g

Eveporation loss <13,0wt.-%

 

Jak myślicie czy będzie dobry?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności