Skocz do zawartości

Problem z klimą?


Gość kaczy_f1

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kaczy_f1

Witam

Dziś byłem u mechanika nabić klimę bo jakiś czas temu skończył mi się czynnik chłodzący a niedługo wybieram się do Polski na wakacje więc lepiej mieć klimę sprawną żeby się nie ugotować jak jajko.

 

Zostawiłem auto na godzinę u mechanika, po godzinie przychodzę a on mówi że nie nabił bo jest nieszczelna no ale nie wie gdzie, podkreślę że to mechanik w UK.

 

Lecz jak załączę klimę włącza się bo słychać ewidentnie jak silnik jest obciążony no i coś tam zaczęło chłodzić przed jego operacją zero reakcji na załączanie klimy.

 

Psikałem płynem po przewodach ale zero pojawiających się bąbelków ew wycieków syczenia itp.

 

Koledzy co można jeszcze sprawdzić żeby mieć święty spokój i klima była szczelna.

 

Zapomniałem dodać że to klima manualna.

Edytowane przez kaczy_f1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak nie bylo czynnika nie bylo odpowiedniego cisnienia i klima nie wlaczy sie a jak nabil to sie podnioslo barwnik uv z czynnikiem zalac i to najlatwiejszy sposob

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kaczy_f1

No właśnie jestem po przeglądzie (garażowym) i nic takiego nie widać tzn psikany pieniącym się środkiem bąbelków nigdzie nie widać.

Zamieszczam logi z Opcoma może to wam coś powie.

Kurde syczenia nic nie słychać a on twierdzi że nieszczelna.

No nic jak logi nic nie powiedzą jutro podjadę na UV zobaczymy co powiedzą.

 

KLIMA WYŁĄCZONA

 

 

Dane z bloków pomiarowych:
Kontrola obciążenia,Aktywny
Stan opóźnienia,Nieaktywny
Napięcie systemu,14.1 V
Zacisk 15 - napięcie włączonego akumulatora (Zacisk 15),Aktywne 12V
Zacisk 15A - napięcie włączonego akumulatora (Zacisk 15A),Aktywne 12V
Sygnał pracy silnika,Aktywny
Temperatura cieczy chłodzącej,70 °C
Polecenie A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywne 12V
Sprężarka systemu klimatyzacji,Nieaktywne 0V
Czujnik ciśnienia systemu klimatyzacji,4.84 V
Czujnik systemu klimatyzacji napięcie sygnału,1.25 V
Czujnik ciśnienia systemu klimatyzacji ciśnienie obliczane,5.7 bar
Źródło napięcia,27 %
Wypychający motor dmuchawy napięcie powrotne,0.0 V
Wypychający motor dmuchawy napięcie powrotne,0.0 V
Zewnętrzny opornik szeregowy napięcie powrotne,0.0 V
Etap mocy,0
Wartość rzeczywista lampki kontrolnej,Wył
KLIMA WŁĄCZONA
Dane z bloków pomiarowych:
Kontrola obciążenia,Aktywny
Stan opóźnienia,Nieaktywny
Napięcie systemu,14.1 V
Zacisk 15 - napięcie włączonego akumulatora (Zacisk 15),Aktywne 12V
Zacisk 15A - napięcie włączonego akumulatora (Zacisk 15A),Aktywne 12V
Sygnał pracy silnika,Aktywny
Temperatura cieczy chłodzącej,70 °C
Polecenie A/C (System Klimatyzacji),Aktywne 0V
Sprężarka systemu klimatyzacji,Aktywne 12V
Czujnik ciśnienia systemu klimatyzacji,4.86 V
Czujnik systemu klimatyzacji napięcie sygnału,1.51 V
Czujnik ciśnienia systemu klimatyzacji ciśnienie obliczane,7.3 bar tutaj podnosi się do 8.7 czasami do 9.2
Źródło napięcia,33 %
Wypychający motor dmuchawy napięcie powrotne,13.8 V
Wypychający motor dmuchawy napięcie powrotne,6.1 V te wartości zmieniają się zależnie czy wiatrak się włącza czy też nie
Zewnętrzny opornik szeregowy napięcie powrotne,13.7 V
Etap mocy,1
Wartość rzeczywista lampki kontrolnej,Wył

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Częsta usterka to nieszczlność chłodnicy pod wentylatorem. Podjedź do serwisu klimy (zwykły warsztat) dodadzą do czynnika barwnik i z lampą ultrafioletową zaraz znajdą wyciek. Ja już wymieniałem ów chłodnicę w w obydwu moich oplach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kaczy_f1

Witam

Na jutro jestem umówiony na sprawdzenie na szczęście dużo za to nie wołają bo aż 15 funtów ale będę mieć pewność co i jak.

Panowie jak by była mała dziurka na chłodnicy to zakleić ją jakimś klejem tzn coś ala metal w płynie jeżeli panowie od klim zawołali by za dużo czy raczej wymienić całą??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

klej nie daje gwarancji i czynnik moze poleciec

jak dla mnie to jedynie spawanie w oslonie argonu

lub wymiana

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

raczej wymiana bo jeśli zgniła to nie będzie do czego spawać. Choć nie widziałem żeby ktoś spawał tak delikatny element jakim jest chłodnica. Raczej się chyba lutuje.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość kristoff

Witam.

Podepne sie pod temat ja znalazłem wyciek w zaworze tym przy chłodnicy przez pół roku pusta chłodnica. I teraz moje pytanie co zrobić z tym fantem? Wyjaśnię że zaworki wymieniłem dwa i dupa dalej leci. Mechanik mówi że to wina zaworu a jest on niewymienny. Proponuje szukać spawacza i z innej (starej) chłodnicy przespawać albo dorobić z gwintem i wkręcić w ten juz istniejący. Macie może jakieś inne pomysły???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności