Skocz do zawartości

AH Z14XEP pracuje jak diesel :/


Gość pppemo

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pppemo

Witam,

Od pewnego czasu zauważyłem, że gdy auto jest rozgrzane, to praca silnika na luzie zaczyna przypominać pracę diesla :/

Brzmi to dokładnie tak:

Autko ma 144k przebiegu.

 

Na zimnym pracuje normalnie i cicho, ale już po przejechaniu kilku kilometrów zaczyna się taki dramat...

Czy ktoś ma jakiś pomysł co może być nie tak? Ktoś się z czymś takim wcześniej spotkał?


Z góry wielkie dzięki za pomoc!

Pozdrawiam

P.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kacper

 

Zmienić na gęstszy.

Wtedy dobijesz silnik i nie będzie już nic klekotać. :-D

Rozrząd w tym silniku jest chyba na łańcuchu więc to raczej on klekocze po rozgrzaniu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Rafał_79

Jeśli ten dzwięk dobiega od strony filtra powietrza to zapewne rozrząd. Warto było by wymienić olej i przy okazji najpierw płukankę zrobić. Przy łańcuchu jest hydrauliczny napinacz i może się przypchał starym olejem, albo olej stary i nie daje rady napinać. Kiedy był olej wymieniany?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pppemo

Teoretycznie 3 tygodnie temu. Mówię teoretycznie, bo wymieniał go komis opla tuż przed sprzedażą. Na oczy nie widziałem, jak wlewany był olej, ale "test gazetowy" mówi, że raczej olej jest świeży.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość seba łysy

W tych autach rozrząd jest bardzo słabą stroną silniki 1.0 1.2 1.4 mają ten sam rozrząd i napewno jest on do wymiany. Naprawiam ople i robiłem tydzień temu rozrząd w Corsie D po przebiegu 65 tyś.

Wymiana oleju już nic nie da łańcuch jest naciągnięty i napinacz nie jest w stanie go już napiąć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Rafał_79

Faktycznie to ten sam rozrząd to na pewno już do wymiany, widzę że na szafie 144tyś to jest już mocno zmęczony. Teść w corsie c wymieniał przy niecałych 100tyś.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wiatrak234

Witaj

 

Miałem ten sam problem, na 100% rozrzad mam ten sam motor 1.4. Na zimnym silniku cisza natomiast na rozgrzanych charkterystyczny dziwk klekotu diesla. Wymieniłem napinacz, łancuch, ślizgacze, uszczelke obudowy rozrzadu plus dodatkowo olej i filtr. Koszt takiej usługi 1200zł w Łodzi. teraz cisza błoga cisza. U mnie ta usterka była przy przebiegu 102 000 km.

 

pozdrawiam

Edytowane przez wiatrak234

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności