Gość jaarek Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 witam, bardzo proszę o małą pomoc. Przejrzałem temat, ale nie znalazłem paru informacji, które mogą wydawać się banalne, dla niektórych fanatyków. W najbliższym czasie planuję wymianę hamulców w Corsie C 1.3 cdti (2006) i w związku z tym mam parę pytań: 1) rozumiem, że w mojej corsie mam z przodu hamulce tarczowe, a z tyłu hamulce bębnowe (za autocentrum.pl)? 2) PRZÓD: klocki do wymiany, tarcze hamulcowe najprawdopodobniej również (na podstawie opinii mechanika): - rozumiem, że do wymiany komplet tarcz + komplet klocków, pytanie czy coś jeszcze? hamulce generalnie zaczynają piszczeć (tłok nie odbija?) - na jakie inne części układu hamulcowego zwrócić uwagę podczas tej wymiany? - nad klockami i tarczami jakich producentów sie zastanowić? (nie najtańsze i nie najdroższe - dla przebiegu rocznego 15 000 i normalnej jazdy) 3) TYŁ: - tu nie mam pojęcia co wymieniać, co zostawiać i również pytanie co do producentów? bardzo proszę o pomoc   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati11294 Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 (edytowane) piszcza ograniczniki -takie blaszki na klockach informuja ze juz malo okladziny prowadnice klockow mozna wyczyscic sa w kompletach renowanych ( chyba lucas mial) tez nowe blaszki prowadnic i sruby mocujace uchwyt zacisku sprawdzilbym oring oslaniajacy tloczek czy nie jest popekany poza tym wszystko powinno grac a z tylu jak hamuje nie mo co ruszac Edytowane 7 Maja 2013 przez mati11294   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaarek Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 biorąc pod uwagę komplet klocków na przód, który z przykładowych kupić? http://www.iparts.pl/auto-czesci/klocki-hamulcowe,opel,corsa-c-f08-f68-od-2000-09,1-3-cdti-70km,84-4650-17696-100030.html jeśli na forum nie można wklejać linków do innych stron to z góry przepraszam   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati11294 Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 dowolny wybor mozesz wziac jakies brembo /ferodo/bosch w przedziale 120-150 zl a jak masz alusy jakies szprychowe to bym wziął wiercone i nacinane tarcze zrobia robote na wygladzie   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 Polskie produkty są dobrej jakości i w zupełności wystarczają a do tego cena jest korzystna : tarcze Mikoda 260mm klocki Steinhof   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
mati11294 Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 Steinhof to brzmi na niemca   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 7 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2013 nieistotne jak brzmi, ważne że dobre, tanie i made in PL co do tylnych bębnów nie wypowiadam się bo ich konstrukcja w Corsie C jeden wielki syf   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcel_kk Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Z tyłu mam bębny Mikody ( jest podział z ABS lub bez), komplet szczęk i zestaw naprawczy ( sprężynki, kołki, zabezpieczenia), łożyska. Miałem problem z pierścieniami ABS, nie dało ich się zdjąć, choć są osoby na tym forum co twierdzą że to możliwe, do kupienia tylko w ASO Opla, koszt 50 zł/ szt. Warto zwrócić uwagę na stan linek, w sumie jest ich 5, ale tylko dwie z nich ulegają szybszemu zużyciu, ich wymiary w Oplu Corsie C z silnikiem 1.7 Di to 830 mm i 1095 mm   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość jaarek Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 (edytowane) dziękuję za wszystkie rady i odpowiedzi - jeszcze dwa pytanka czy jest sens wymienić na początek sam przód, a za jakiś czas tył? czy raczej powinno się to zrobić razem? i drugie.. czy klocki + tarcze zużywają sie na tyle podobnie, że też powinno się je wymieniać razem - czy może zrobić na początek same klocki, a tarcze odłożyć na potem? Edytowane 8 Maja 2013 przez jaarek   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Opublikowano 8 Maja 2013 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2013 Można zrobić przód oddzielnie. Na tarczach zjeżdżam 3 komplety klocków. Możesz wymienić same klocki w zależności od tego w jakim stanie masz tarcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.