Skocz do zawartości

Chwilowy przyrost mocy


Gość czarny15

Rekomendowane odpowiedzi

Gość czarny15

Czasem mam problem z autem, astra dostaje jak by większej mocy, np. podczas ruszania z miejsca bądź w czasie jazdy np. na 2 lub 3 biegu dodaje lekko gazu nagle jest spora moc i zaraz wraca wszystko do normy.... o co może chodzić??? Astra 2.0 dti 2002 rok

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

może wieszać się układ regulacji doładowania lub (spotkałem się z takim przypadkiem) wszystko na chwilę wracało do normy a cały czas było mniej mocy niż powinno i właśnie było takie odczucie że jakoś przybyło KM.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość czarny15

może wieszać się układ regulacji doładowania lub (spotkałem się z takim przypadkiem) wszystko na chwilę wracało do normy a cały czas było mniej mocy niż powinno i właśnie było takie odczucie że jakoś przybyło KM.

moc jako taka jest chociaż nie wiem czy taka jak powinna być mój Caravan to wersja SPORT i po takich chwilowych skokach gdzie odczuwalne jest większe KM to się zastanawiam czy jeżdżę cały czas na nie pełnych KM czy problem jest jakiś inny.... ktoś może coś poradzić konkretnego???

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

wsiądź do innego auta z takim silnikiem dla porównania. Może ktoś z opcomem i vacumetrem mieszka w Twojej okolicy. Trzeba pojeździć - zebrać dane i analizować:)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sport to tylko wyposażenie i nie ma nic wspólnego z mocą. Sprawdź doładowanie czy nie ma gdzieś mikro nieszczelności oraz jak wyżej napisano podciśnienia...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

od wiekszego doladowania mocy ci nie pryzbedzie. Conajwyzej moze dlawic moc. Nie z powietrza jest moc.

Wesol częściowo się z Tobą zgodzę. Nie brałeś pod uwagę przypadku gdzie w trakcie eksploatacji wartość doładowania odbiega w dół od wartosci nominalnej. Autko zaczyna troszkę podkapcać na czarno. Po czym uszkadza się się układ sterowania doładowaniem i raptem turbina zaczyna nieznacznie przeładowywać a kierowca odczuwa przyrost mocy (tej która z czasem uszła). Sprawa kolejna to regulacja ciśnienia paliwa ale nie wypowiem się bo nie znam do końca zasady regulacji. Sam u siebie kilka miesięcy temu podnosiłem nieznacznie ciśnienie doładowania (które odbiega mi od znamionowego). Po wyeliminowaniu wszystkich możliwych przyczyn padło na turbinę. Nie chciałem ruszać cięgna turbiny (z wiadomego wzgledu) więc regulacji ciśnienia dokonałem na elektrozaworze przy turbinie. Autko przestało kopcić i wyraźnie odczuwalny jest przyrost mocy. Wiem, że mnie niektórzy za takie rozwiązanie zaraz zjadą ale uwzględniając kończącą się turbinę(lub może ktoś 4 lata temu przed sprzedażą coś tam grzebał -fakt miałem ten problem od momentu zakupu), dokonałem tej regulacji na własne ryzyko (ok. 5%). Prędkość obrotowa sprężarki przez to wzrosła ale tak nieznaczny przyrost ciśnienia moim zdaniem mieści się w granicach zdrowego rozsądku i rezerwy wytrzymałościowej materiałów. Nie żałuję tego kroku. Tego nie mozna zrobić od tak więc nikomu takiego rozwiązania nie polecam. Żeby osiągnąć zamierzony cel (w moim przypadku 5%) trzeba trochę potestować i doregulować turbinę.

Edytowane przez popencjusz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odchylka doladowania trajaca 5-6 sekund wieksza jak 80 mBar ECM odnotuje jako usterke i przerzuci w tryb awaryjny. Nie jes to istotne czy bedzie to niedoladowanie czy przeladowanie i tka nastąpi. Nie wiem co ty tu kolego wypisujesz ale nijak sie ma do tego.

 

Powiedz mi jak zwiekszyles doladowanie ingerujac w elektrozawór- co w nim nazmieniałeś??

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

z moich testów wynika że sterownik ma bardzo duży margines odchyłki doładowania od wartości zadanej. U kolegi w astrze g 2.0 dth turbina w ogóle nie ładowała i nie było żadnych błędów. Inni "mechanicy" twierdzili że te silniki są mułowate. Dopiero pomiar vacumetrem i opcomem wskazał na przetarty wężyk w kierunku turbiny. Koleś jeździł bez turbo 3 lata i nie było żadnych błędów. To nie jedyny przypadek. Ja u siebie założyłem dodatkowy zawór przed filterkiem na elektrozaworze. Zmniejszony przepływ powietrza zasysanego z zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności