Skocz do zawartości

Astra H Z17DTH - klima padła po zimie. Wymiania chłodnicy klimy 850zł - drogo?


Gość lookasz

Rekomendowane odpowiedzi

Jeśli to byłaby chłodnica płynu to jeszcze bym się zastanawiał, ale klimatyzacji raczej nową, ja kupiłem nissens ale sa inne dobre. Chodzi o to że jeśli nie masz pewności, że używana jest szczelna to może Ci uciec po nabiciu czynnik, a to jest 100 - 150 zł, więc lipa. Gdyby tak było z płynem chłodzącym i chłodnicą płynu to tylko zlać płyn i wymienić chłodnicę, a potem dolać. Zazwyczaj po nabiciu nabija się z barwnikiem chłod. klim. więc ewentualnie tak można byłoby sprawdzić czy używana jest szczelna (tzn okularami UV). Jeśli chodzi o sprężarkę to jak przedmówca napisał. Druga, rzecz że ręcznie można sprawdzić jak się obraca koło pasowe (ono jest z elektromagnesem, który się załącza dopiero jak jest nabita klima i włączysz przycisk klimatyzacji). Możesz sprawdzić czy po zdjęciu paska wieloklinowego podczas obracania mocno nie szumi. Nie mam pewności ale sprężarka raczej nawet długo nie używana (choć nie smaruje się wtedy) powinna być dobra, prędzej ten elektromagnes pada.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli to byłaby chłodnica płynu to jeszcze bym się zastanawiał, ale klimatyzacji raczej nową, ja kupiłem nissens ale sa inne dobre. Chodzi o to że jeśli nie masz pewności, że używana jest szczelna to może Ci uciec po nabiciu czynnik, a to jest 100 - 150 zł, więc lipa. Gdyby tak było z płynem chłodzącym i chłodnicą płynu to tylko zlać płyn i wymienić chłodnicę, a potem dolać. Zazwyczaj po nabiciu nabija się z barwnikiem chłod. klim. więc ewentualnie tak można byłoby sprawdzić czy używana jest szczelna (tzn okularami UV). Jeśli chodzi o sprężarkę to jak przedmówca napisał. Druga, rzecz że ręcznie można sprawdzić jak się obraca koło pasowe (ono jest z elektromagnesem, który się załącza dopiero jak jest nabita klima i włączysz przycisk klimatyzacji). Możesz sprawdzić czy po zdjęciu paska wieloklinowego podczas obracania mocno nie szumi. Nie mam pewności ale sprężarka raczej nawet długo nie używana (choć nie smaruje się wtedy) powinna być dobra, prędzej ten elektromagnes pada.

dziękuje bardzo za wyczerpującą odpowiedź. kupię nową chłodnica ta uzywana ktorą mam jednak za dobrze nie wyglada ma dolana listwe wykrzywiona i wiatraka nie mozna dobrze przymocować. Mam pytanko jeszcze z zupelnie inennej beczki: zauważyłem że w tylnym nadkolu troszke farba odeszla na łączeniu progu z nadkolem czy szybko trzeba cos z tym robic chodzi o jakies 2-3 cm dugosci na jakisies 2 mm odeszlo. moge zdjecie podeslac do oceny

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jak w astrze, w zafirze były warianty z prostą chłodnicą i zakrzywioną. Nie każdy mechanik o tym wiedział. Jeden nawet stwierdził że mnie ktoś z przodu stuknął :) sprawdź dokładnie jaką masz chłodnicę w aucie i taką kupuj.

Skraplacz kupuj polakierowany - dłużej wytrzymuje.

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

ta uzywana ktorą mam jednak za dobrze nie wyglada ma dolana listwe wykrzywiona i wiatraka nie mozna dobrze przymocować
może wystarczy naprostować? chyba że jak pisze kolega powyżej taka ma być?

 

 

Mam pytanko jeszcze z zupelnie inennej beczki: zauważyłem że w tylnym nadkolu troszke farba odeszla na łączeniu progu z nadkolem czy szybko trzeba cos z tym robic chodzi o jakies 2-3 cm dugosci na jakisies 2 mm odeszlo.
to jest trochę off top, ale jeśli farba odeszła do gołej blachy to chociaż jakąś farbą przeciw rdzy (sklepy lakiernicze) trzeba popryskać

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smar grafitowy raczej na krótką metę tylko pomoże, lepiej zrobić jak radzą wyżej, odtłuścić, wysuszyć i zabezpieczyć jakimś środkiem trwalszym antykorozyjnym.

 

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posmarowalem narazie smarem grafitowym ale nie wiem czy to dobry pomysł : SMILE :

To nie jest dobry pomysl. Jezeli nie ma rdzy to oczyscic odtłuscic, podkład i na to cos antykorozyjnego.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

farba zeszła tylko na rancie blachy na długości jakis 4-5 cm a grubości ze 3-4 mm, przypadkiem to zauważyłem przesyłam foto

Miłe złego początki - wygląda niewinnie ale za chwilę wprowadza rudą do blachy.

  • Upvote 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności