Skocz do zawartości

Nie odpala X14SZ, pomocy! filmik.


Gość r4doslaw

Rekomendowane odpowiedzi

Gość r4doslaw

Czesc wszystkim,

 

mam problem z odpaleniem mojej Corsy B 1.4 8V Benzyna 1996r.. Podczas jazdy zapalila sie kontrolka check engine, zostawilem auto na parkingu wróciłem i ciezko odpalil, musialem dodac gazu. Podczas jazdy dusił się na niskich obrotach i troche szarpal, wiec zatrzymalem sie, zajrzałem pod maskę i nic nie znalazlem :D ciezko bylo odpalic ponownie, podczas jazdy przegonilem go troche i zostawiłem na parkingu. Teraz nie chce odpalić. Odczytałem błedy 0200 wtrysk, 1405 EGR, błędy odczytalem za pomoca spinacza. Jutro zabieram się za naprawianie, ponieważ muszę kupić narzędzia, torxy.

 

Poczytałem troszkę i co mi przychodzi do głowy to, zaślepienie EGR, czyszczenie silniczka krokowego, zastanawiam się jeszcze nad przeczyszczeniem przepustnicy, no i nie wiem jak przeczyscic ten wtrysk. Wsluchalem sie w prace pompy paliwa i slychac ze dziala. Sprawdziłem swiece czy sa mokre i sa suche i iskra jest na wszystkich, jedynie na jednej bylo troche nagaru, kable i swiece byly wymieniane pol roku temu, mam też skuter z 95 i czasem jak przeglądałem świece, ktora zdrowo wygladala, okazalo sie ze jednak byla nie dobra.

 

Na filmiku widać ze che odpalic ale jednak nie chce ;] slychac jakies stuki/odciecie. (troche go pomeczyłem, nie wiem czy dobrze)

Pytanie co robić, możliwe ze ktos juz przeabial temat?

Kokosów nie zarabiam, wiec będę usiłował naprawić sam.

 

link do filmiku:

http://www.youtube.com/watch?v=x16J-AEn82M&feature=youtu.be

 

 

Z góry dziękuję

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mietekforce

chłopie nie piłuj tak biedaka, zaślep egr, na noc aku do ładowania bo po takich jazdach na rozruszniku może już się domagać prądu. Nie zostaje ci nic jak dorwać sie do wtrysku i sprawdzic czy rozpyla prawidłową mgiełkę.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość r4doslaw

chłopie nie piłuj tak biedaka, zaślep egr, na noc aku do ładowania bo po takich jazdach na rozruszniku może już się domagać prądu. Nie zostaje ci nic jak dorwać sie do wtrysku i sprawdzic czy rozpyla prawidłową mgiełkę.

Ok, aku podepne tylko dorwe sie do prostownika. Mietekforce myślisz że jednak to ten wtrysk nawala? Jak sprawdzić czy dobrze rozpyla? Pewnie nie na oko ;] Jakieś propozycje? Dopiero się uczę konstrukcji, EGR zaślepiony, ale dalej nie odpala, silniczek krokowy dzisaj, musze torxa dokupić. Zastanawiam się czy kupić poprostu nowy wtrysk, tylko czy to cos pomoże :]

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość mietekforce

Z wtryskiem- wykręcasz go z "gaznika" ale podpiętego do kabli i paliwa i odpalasz. Jak ładnie rozpyla mgiełke to dobry, jak leje krople lub nic nie leje to uszkodzony, ale niech ktoś to jeszcze może się wypowie kto to robił. Jeśli pompa paliwa siadła to analogicznie na wtrysku masz problem więc albo pompa albo wtrysk.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość r4doslaw

Z wtryskiem- wykręcasz go z "gaznika" ale podpiętego do kabli i paliwa i odpalasz. Jak ładnie rozpyla mgiełke to dobry, jak leje krople lub nic nie leje to uszkodzony, ale niech ktoś to jeszcze może się wypowie kto to robił. Jeśli pompa paliwa siadła to analogicznie na wtrysku masz problem więc albo pompa albo wtrysk.

 

Kupiłem nowe świece zapłonowe i podładowałem aku. Corsa dosyć szybko odpaliła, lecz od razu zapala się lampka check engine i silnik pracuje w miare równo, ale doszły wibracje, troche silnik lata i, czuć na drążku zmiany biegów i na kierownicy wibracje na postoju. Nie ruszałem daleko tylko do przodu i do tyłu. Słychać też stuki przy dodawaniu gazu ( słychać w filmiku, poniżej ) Czynnosci jakie wykonałem do tej pory to przeczyszczenie silniczka krokowego, EGR w koncu nie zaślepiłem (dopiero dorwałem dobry poradnik odnosnie czyszczenia). Zastanawiam się nad przeczyszczeniem przepustnicy, która nie wygląda na bardzo zabrudzoną i obudowa filtra powietrza, ta duża czarna nad przepustnicą jest troche mokra od środka, nie wiem czy nie powinna być sucha. Dzisiaj wieczorem przeczyszcze ten EGR dokładnie i zobaczymy.

 

mietekforce, z tym wtryskiem to zrozumiałem, ale skoro juz odpala to może problem tkwi niestety w silniku, czyżby cykał na 3 cylindrach ?

 

filmik:

 

http://www.youtube.com/watch?v=1vE58WMbcI8&feature=youtu.be

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marti82

Ewidentnie Wina leży po stronie EGR-a! musisz go sprawdzić! czy jest sprawny elektronicznie, tzn. czy klepie? bo jak klepie to jest sprawny elektronicznie i wówczas musisz go dobrze wyczyścić z nagaru! koszt nowego Pierburga jest diametralnie wysoki;( dlatego też nie chce palić i ciężko pali a jak zapali to strzela w filtr powietrza i chodzi jak traktor (miota nim jak szatan;)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość r4doslaw

Dzięki marti82, cos mi sie wydaje ze w takim razie ten EGR moze być uszkodzony, jak mogę sprawdzić czy działa? zaslepilem drania i nic nie pomogło, wczesniej zapomnialem podczepić wiązke ;] o dziwo zniknęła kontrolka engine check (ale przy wywolaniu bledow dalej sie pokazuja), samochodem dalej szarpie i nie ma mocy, ale odpala. Widzę jakieś używki EGR za 80 zł. Pozostaje tylko pytanie jak to sprawdzić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marti82

Masz możliwość podpiąć kompa i sczytać błędy?, zaślepienie niesprawnego elektronicznie EGR-a nic nie da!, aby go zaślepić zawór musi być sprawny! - a jak to sprawdzić? jest możliwość, należy go podłączyć najlepiej pod własny akumulator 12v z tym że nie pamiętam który pin ma + a który pin - dlatego musisz przegrzebać forum i doczytać bo gdzieś było napisane ale nie pamiętam, a jest to ważne żeby nie sfajczyć EGR-a!;), u mnie przy zasyfionym EGR-ze kręcił z 15x, a jak odpalił chodził jak traktor i miotało nim jak szatan;) myślę że czujnik wału można sprawdzić ale nie on tu jest problemem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość r4doslaw

Masz możliwość podpiąć kompa i sczytać błędy?, zaślepienie niesprawnego elektronicznie EGR-a nic nie da!, aby go zaślepić zawór musi być sprawny! - a jak to sprawdzić? jest możliwość, należy go podłączyć najlepiej pod własny akumulator 12v z tym że nie pamiętam który pin ma + a który pin - dlatego musisz przegrzebać forum i doczytać bo gdzieś było napisane ale nie pamiętam, a jest to ważne żeby nie sfajczyć EGR-a! ;), u mnie przy zasyfionym EGR-ze kręcił z 15x, a jak odpalił chodził jak traktor i miotało nim jak szatan;) myślę że czujnik wału można sprawdzić ale nie on tu jest problemem.

 

marti82 masz racje miota nim jak szatan ;] z tego co opisujesz to prawdopodobnie ten EGR, już szukam jak go sprawdzić i działam. A jak sobie poradziłeś, kupiłeś używke, nowy?

 

Filmik, na razie nie mam lepszego, slychac tutaj traktor i stuki, tzn. dlawi sie:

 

http://www.youtube.com/watch?v=4zujPCNGm1k

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności