Skocz do zawartości

Nie odpala X14SZ, pomocy! filmik.


Gość r4doslaw

Rekomendowane odpowiedzi

Gość r4doslaw

Kurde znowu nie chce odpalić, aku ładuje ponownie. EGR sprawdziłem na krotko podpiąłem pod prostownik i bije ta śrubka więc stwierdzam że EGR działa. Wykręciłem świece i jedna jest zakopcona, jedna trochę mokra. Już nie wiem za co się zabierać. W poniedziałek jak znajdę pomocnego kumpla z hakiem to do mechanika zawiozę. A może wiązka od tego EGRa nie podaje prądu (miernik nabyłem) ? Tak się zastanawiałem wczoraj, skoro EGR i tak się zaślepia to nie ma jakiegoś triku żeby oszukać kompa, że jest on nie potrzebny ? ;] kombinuje

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość westsajd

marti trochę przesadzasz z tym EGRem. U mnie komp wywalał błąd EGRa właśnie a objawy były takie, że lekko dusił się podczas przyspieszania i nic więcej, zapalał normalnie, na jałowym też chodził normalnie. Nic go nie czyściłem tylko zamontowałem porządną (grubą) zaślepkę i objawy (szarpanie) zniknęły.

 

Czujnik położenia wału? Może dis nawala?

Edytowane przez westsajd

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość marti82

r4doslaw za wiele nie słychać i dźwięk jest dość słaby, jak sobie poradziłem? normalnie pierw sprawdziłem czy jest sprawny elektronicznie (czy klepie) i okazało się że miałem szczęście bo okazało się że jest sprawny elektronicznie i klepał!, tak jak wcześniej wspomniałem musisz go podłączyć pod swój aku napięcie 12v tylko musisz wiedzieć który pin jest + a który - i wówczas będziesz wiedział że albo jest sprawny i klepie albo całkiem zdechł - jest zawieszony i przez to motor pracuję jak traktor i pali się check - bo inaczej nie może być;), jak sprawdzisz i okaże się że twój EGR jest sprawny elektronicznie to będziesz musiał go dobrze wyczyścić!!

polecam do tego Naftę i jakąś szczoteczkę z włosiem ale nie metalową!

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marti ma racje egr moze powodowac ciezki rozruch sam miałem problem co prawda w silniku X16SZ ale sa niemal idetyczne pod wzgledem elekronicznym.Co prawda mi nie wywalilo check ale odpalac nie chciał.Ciagle jakby zarzucało dwie srodkowe swiece,dopiero zaslepinie egr rozwiazało problem.Innych objawów poza ciezkim rozruchu nie było.Oczywiscie nie twierdze ze moze byc inna przyczyna ciezkiego rozruchu w tym przypadku ale moze nia byc egr

Ps Które swiece wygladaja inaczej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość r4doslaw

r4doslaw za wiele nie słychać i dźwięk jest dość słaby, jak sobie poradziłem? normalnie pierw sprawdziłem czy jest sprawny elektronicznie (czy klepie) i okazało się że miałem szczęście bo okazało się że jest sprawny elektronicznie i klepał!, tak jak wcześniej wspomniałem musisz go podłączyć pod swój aku napięcie 12v tylko musisz wiedzieć który pin jest + a który - i wówczas będziesz wiedział że albo jest sprawny i klepie albo całkiem zdechł - jest zawieszony i przez to motor pracuję jak traktor i pali się check - bo inaczej nie może być ;), jak sprawdzisz i okaże się że twój EGR jest sprawny elektronicznie to będziesz musiał go dobrze wyczyścić!!

polecam do tego Naftę i jakąś szczoteczkę z włosiem ale nie metalową!

 

 

Dobrze, masz rację, muszę jeszcze dobrze wyczyścić bo popsikałem tylko WD40 i szmatką od środka. Zdam relacje, zaraz ide do Auchana po nafte ;]

 

Marti ma racje egr moze powodowac ciezki rozruch sam miałem problem co prawda w silniku X16SZ ale sa niemal idetyczne pod wzgledem elekronicznym.Co prawda mi nie wywalilo check ale odpalac nie chciał.Ciagle jakby zarzucało dwie srodkowe swiece,dopiero zaslepinie egr rozwiazało problem.Innych objawów poza ciezkim rozruchu nie było.Oczywiscie nie twierdze ze moze byc inna przyczyna ciezkiego rozruchu w tym przypadku ale moze nia byc egr

Ps Które swiece wygladaja inaczej?

 

Hej mk5, świeca 3 (od lewej liczone) jest lekko mokrawa, a czwarta jest czarna. 1 i 2 wygladaja normalnie są troszkę przydymione. Spróbowałem wkręcić stare świece (były kupione razem z kablami jakieś 7 miesięcy temu) i mam wrażenie jak by jeszcze gorzej mu szło z odpaleniem. Kurde może wyjmę sobie przepustnice i przeczyszcze ją, wyjmę wtrysk, tylko boję się że coś poknocę ;] rozebrać jest łatwo, gorzej pozbierać do kupy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W jednopunktach czyszczenie przepustnicy raczej nic nie daje.Jesli egr by był uszkodzony to by srodkowe swiece były inne.Jezeli odpali to nie pracuje na wszystkich cylindrach ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość r4doslaw

W jednopunktach czyszczenie przepustnicy raczej nic nie daje.Jesli egr by był uszkodzony to by srodkowe swiece były inne.Jezeli odpali to nie pracuje na wszystkich cylindrach ?

 

Nie wie jak stwierdzić czy pracuje na wszystkich, jak to sprawdzić? mi osobiście się wydaje że nie pracuje na wszystkich, dziwnie się zachowuje, jak traktor chodzi, albo jak stary mustang ;p

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

My stosujemy stara metode podczas pracy zdejmujemy podczas pracy(na chwile)przewody i obserwujemy reakcje jezeli gasnie lub pracuje słabiej znaczy ze na danym cylindrze pracuje,jezeli brak reakcji wiadomo ze nie.Jest to metoda pobiezna ale pomocna.

Oczywiscie trzeba uwazac na przewody przy zdejmowaniu jezeli sa nie pewne lepiej nie robic tego bez jakiegos izolatora....

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość r4doslaw

My stosujemy stara metode podczas pracy zdejmujemy podczas pracy(na chwile)przewody i obserwujemy reakcje jezeli gasnie lub pracuje słabiej znaczy ze na danym cylindrze pracuje,jezeli brak reakcji wiadomo ze nie.Jest to metoda pobiezna ale pomocna.

Oczywiscie trzeba uwazac na przewody przy zdejmowaniu jezeli sa nie pewne lepiej nie robic tego bez jakiegos izolatora....

 

Zrobiłem tak jak opisałeś wcześniej i muszę stwierdzić że nie pracuje na 3 i 4 cylindrze, próbowałem też na 1 i 2 cylindrze i przygasał powoli. Co teraz jakieś propozycje? EGR przeczyściłem naftą tak jak proponował mati i odpalił od razu, pomimo że wczoraj nie chciał, ale myślę że temat z EGRem jest już załatwiony. Jak zdejmowałem świece to iskra klepała mocno. Jak doszedłem też sam że nie pracuje na 3 i 4 to że te stalowe wejścia na świece są rozgrzane, a 3 i 4 chłodniejsze. Jeszcze spostrzeżenie jak jade na jedynce powiol to stuka tak jak by chciał zgasnąć.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość piotrek100262

Kolego wejdź na temat założony dzień po Tobie przez użytkownika Simer93 z taką samą corsą jak Twoja i może coś z tamtego tematu Ci się przyda,bo on ma podobny problem do Twojego i napisał,że u niego pękła dźwigienka zaworowa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności