Skocz do zawartości

1.2 16v odpala i po 3-4 sekundach gaśnie


Gość stefan66

Rekomendowane odpowiedzi

Gość stefan66

witam, odpala , pochodzi z 3-4 sekundy i gaśnie , silnik bez lpg, w czasie tych 3-4 sekund jak chodzi to chodzi ładnie równo i reaguje na gaz , nie świeci się po tym żadna kontrolka z awarią , dodam że spalony jest bezpiecznik 30A od EPS, ale to chyba nie ma nic do tego, aaa i wywalona jest syrena od alarmu ale jeźdze bez niej od roku i żadnych problemów, czy to może być wina alarmu ? immobilajzer ? zasugerowano mi przeczyszczenie EGR ale nie do końca jestem przekonany . Silnik chyba za krótko pracuje żeby jakieś błędy wyskoczyły w tescie, ma ktoś jakiś pomysł ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość klopsik1

może pompa paliwa nie podaje odpowiedniego cisnienia? auto przy starcie pali po chwili gaśnie...chodź też jest mozliwość z immo

Edytowane przez klopsik1

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość stefan66

Witam wszystkich

Stawiam na czujnik położenia wału, juz to przerabiałem raz w Agili

sprawdziłem dziś ciśnienie paliwa na listwie , po przekręceniu na zapłon nabił 3 atm, po zastartowaniu cisnienie spadało a gdy po paru sekundach spadło do 2 atm silnik zaczoł się dławić i zgasł, przekonany że to wina pompy wymieniłem pompę, nie pomogło

 

sprawdzałem pompe wyjętą z baku (węże odłączone) czy chodzi podłączona do wiązki i z każdą kolejną próbą przekręcenia stacyjki jakby skracał się czas pracy pompy aż w końcu żadnego napięcia do pompy nie dochodzi po przekręceniu kluczyka na zapłon,

 

po zamontowaniu pompy do baku i zamocowaniu w aucie, dodatkowym przewodem bezpośrednio z akumulatora podałem napięcie na pompe i silnik odpala i chodzi bezproblemowo ,więc raczej nie jest wina alarmu lub immo bo zapłonu nie blokuje , kumpel sugeruje że może to być wina czujnika ciśnienia paliwa

 

bezpieczniki wszystkie ok , przekaźniki sprawdzone pod kątem cykania, prześledzę jutro całą droge przewodów od pompy i jakoś sprawdzić ten czujnik ciśnienia

Edytowane przez stefan66

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem w tym, że wg mojej wiedzy w Agili nie ma czujnika regulującego ciśnienie paliwa. Ciśnienie reguluje zawór w zespole pompy. Pompa jest zasilana z 12V przez przekaźnik. Obwód zasilający pompę paliwa równolegle zasila także wtryskiwacze od strony +12V (z drugiej strony, masą, wtryskami steruje komputer). Skoro pompa obniża ciśnienie to znaczy, że zwalnia, a to znaczy, że nie dostaje pełnego napięcia +12V. W tej sytuacji miernik w rękę i sprawdzamy napięce zasilania pompy. Przekaźnik pompy znajduje się w przedziale silnika. Prawdopodobnie jest to ten przy ścianie grodziowej pierwszy z lewej (patrząc w kierunku jazdy). Masa pompy jest dobra. Inaczej problem nie zniknąłby po bezpośrednim podaniu pompie napięcia 12V. Jeśli komp nie zgłasza błędu to usterka powinna wystąpić między przekaźnikiem a pompą paliwa (przewód zasilający, złącza), bo obwód ten nie jest kontrolowany przez kompa. Jeśli wtryski nie dostałyby pełnego napięcia to komputer prawdopodobnie powinien zgłosić błąd wtryskiwaczy.

 

P. S. Wcześniej powinienem zapytać jak silnik gaśnie. Sądziłem, że nagle, a tu okazuje się że powoli zaczyna się dusić.

Edytowane przez misci

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

 

 

sprawdzamy napięce zasilania pompy
i rezystancję tego kabla

 

 

każdą kolejną próbą przekręcenia stacyjki jakby skracał się czas pracy pompy aż w końcu żadnego napięcia do pompy

może kabel w środku uległ utlenieniu

 

 

dodatkowym przewodem bezpośrednio z akumulatora podałem napięcie na pompe i silnik odpala i chodzi bezproblemowo ,więc raczej nie jest wina alarmu lub immo bo zapłonu nie blokuje

zależy co odcina alarm i immo?

Pozdr

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość stefan66

naprawione .......nie wiem co było , chyba słaby styk gdzieś albo zawilgocenie , w każdym razie dziś po miesiącu stania w garażu , wytoczyłem ją na zewnątrz na słońce , przepatrzałem wszytskie wtyczki / kable / przekaźniki / bezpieczniki i odpaliła, chodzi ładnie , 60 km zrobiłem , dzięki za wszystkie porady :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności