Skocz do zawartości

Cała kolekcja błędów - elektronika?


Gość elbi

Rekomendowane odpowiedzi

Kupiłam Agilę 1.0 rocznik 2003 dwa miesiące temu.

Przejechałam 500 km i zaczęły się problemy - autko z kluczykiem, szrpanie - ASO nic nie stwierdza, brak błędów.

W drodze powrotnej znowu autko z kluczykiem, szarpanie, tryb awaryjny - powrót do ASO - dwa błędy z przepustnicy. Przepustnica została wyczyszczona (dwa lata wcześniej była wymieniana na nówkę) i zalecenie, że jeśli coś się jeszcze będzie działo to trzeba sprawdzić wiązkę elektryczną.

 

No i niestety się dzieje. Teraz świeci się kotrolka check engine, tryb awaryjny i wymigałam takie błędy:

0130 - O2 Sensor Circuit (Bank 1 Sensor 1)

0120 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "A" Circuit

0220 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "B" Circuit

1523 - Throttle Actuator Control Return Performance

0120

1490 - F-terminal circuit malfunction

1500 - Low power control circuit malfunction

 

Co z tym zrobić, co trzeba naprawić?

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić czy te błędy nie są jaką pamiątką po np odpaleniu na słabym aku zimą i dają się skasować. Jeśli się skasowały i nic nie dzieje z autem to nie należy się tym przejmować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest niesprawne (kontrolka check engine i tryb jazdy awaryjny czyli do 30km/h), są to nowo złapane błędy po przejechaniu dystansu 35 km od wykasowania poprzednich błędów :(

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

 

 

0120 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "A" Circuit 0220 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "B" Circuit

te dwa błędy związane są z potencjometrem pedału gazu

 

0130 - O2 Sensor Circuit (Bank 1 Sensor 1)
to odczyt z sondy lambda

 

Throttle Actuator Control Return Performance
to prawdopodobnie silniczek krokowy przepustnicy stąd też poprzednie dwa błędy 0120 i 0220 mogą być wynikiem tego błędu. Co do reszty to pewnie mają też związek z błędem 1523.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

w pierwszej kolejności trzeba pewnie organoleptycznie dostać się do elementu i sprawdzić czy go nic nie blokuje, ewentualnie wyczyścić. Druga sprawa to elektronika - może brak komunikacji z samym urządzeniem generuje te błędy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w pierwszej kolejności trzeba pewnie organoleptycznie dostać się do elementu i sprawdzić czy go nic nie blokuje, ewentualnie wyczyścić. Druga sprawa to elektronika - może brak komunikacji z samym urządzeniem generuje te błędy.

 

Wyczyszczona była niespełna miesiąc temu i wyglądała na sprawną.

Styki też były przeczyszczone i zaraz potem i tak powróciły wszystkie problemy.

 

Czyli pozostaje na chybił-trafił wymienić wiązkę albo przepustnicę? Szanse, że się trafi 50/50 ;) I zobaczyć co będzie.

Czy można to jakoś sprawdzić?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

Jeśli była czyszczona bo wczesniej ten błąd się pojawiał to masz winowajcę Odłącz wtyczkę, spryskaj preparatem od usuwania wilgoci ze styków i podłącz. Jeśli po skasowaniu błędów problem nie ustąpił to trzeba ponownie wykonać gruntowny przegląd przepustnicy. Jesłi masz możliwisć podłączyć się pod kompa to sprawdzisz wtedy czy wogóle pracuje.

Edytowane przez popencjusz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

nie koniecznie ale tak na chłopski rozum, jesli nastąpił błąd w dozowaniu powietrza do określonej ilości paliwa, to sterownik mógł odczytać dane z sondy jako nieprawdopodobne i zinterpretować je jako błąd. Bez podpięcia pod komputer będzie trudno tak zdiagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności