Gość elbi Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 Kupiłam Agilę 1.0 rocznik 2003 dwa miesiące temu. Przejechałam 500 km i zaczęły się problemy - autko z kluczykiem, szrpanie - ASO nic nie stwierdza, brak błędów. W drodze powrotnej znowu autko z kluczykiem, szarpanie, tryb awaryjny - powrót do ASO - dwa błędy z przepustnicy. Przepustnica została wyczyszczona (dwa lata wcześniej była wymieniana na nówkę) i zalecenie, że jeśli coś się jeszcze będzie działo to trzeba sprawdzić wiązkę elektryczną. No i niestety się dzieje. Teraz świeci się kotrolka check engine, tryb awaryjny i wymigałam takie błędy: 0130 - O2 Sensor Circuit (Bank 1 Sensor 1) 0120 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "A" Circuit 0220 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "B" Circuit 1523 - Throttle Actuator Control Return Performance 0120 1490 - F-terminal circuit malfunction 1500 - Low power control circuit malfunction Co z tym zrobić, co trzeba naprawić?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 w pierwszej kolejności trzeba sprawdzić czy te błędy nie są jaką pamiątką po np odpaleniu na słabym aku zimą i dają się skasować. Jeśli się skasowały i nic nie dzieje z autem to nie należy się tym przejmować.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elbi Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 Auto jest niesprawne (kontrolka check engine i tryb jazdy awaryjny czyli do 30km/h), są to nowo złapane błędy po przejechaniu dystansu 35 km od wykasowania poprzednich błędów   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 0120 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "A" Circuit 0220 - Throttle/Pedal Position Sensor/Switch "B" Circuit te dwa błędy związane są z potencjometrem pedału gazu 0130 - O2 Sensor Circuit (Bank 1 Sensor 1) to odczyt z sondy lambda Throttle Actuator Control Return Performance to prawdopodobnie silniczek krokowy przepustnicy stąd też poprzednie dwa błędy 0120 i 0220 mogą być wynikiem tego błędu. Co do reszty to pewnie mają też związek z błędem 1523.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elbi Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 Tak, to wszystko wiem tylko co dalej? Przepustnica do wymiany?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 w pierwszej kolejności trzeba pewnie organoleptycznie dostać się do elementu i sprawdzić czy go nic nie blokuje, ewentualnie wyczyścić. Druga sprawa to elektronika - może brak komunikacji z samym urządzeniem generuje te błędy.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elbi Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 w pierwszej kolejności trzeba pewnie organoleptycznie dostać się do elementu i sprawdzić czy go nic nie blokuje, ewentualnie wyczyścić. Druga sprawa to elektronika - może brak komunikacji z samym urządzeniem generuje te błędy. Wyczyszczona była niespełna miesiąc temu i wyglądała na sprawną. Styki też były przeczyszczone i zaraz potem i tak powróciły wszystkie problemy. Czyli pozostaje na chybił-trafił wymienić wiązkę albo przepustnicę? Szanse, że się trafi 50/50 I zobaczyć co będzie. Czy można to jakoś sprawdzić?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 (edytowane) Jeśli była czyszczona bo wczesniej ten błąd się pojawiał to masz winowajcę Odłącz wtyczkę, spryskaj preparatem od usuwania wilgoci ze styków i podłącz. Jeśli po skasowaniu błędów problem nie ustąpił to trzeba ponownie wykonać gruntowny przegląd przepustnicy. Jesłi masz możliwisć podłączyć się pod kompa to sprawdzisz wtedy czy wogóle pracuje. Edytowane 3 Czerwca 2013 przez popencjusz   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość elbi Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 Hmmm, OK. Tylko czy ten błąd od sondy lambda tez może być z tym powiązany?   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość popencjusz Opublikowano 3 Czerwca 2013 Udostępnij Opublikowano 3 Czerwca 2013 nie koniecznie ale tak na chłopski rozum, jesli nastąpił błąd w dozowaniu powietrza do określonej ilości paliwa, to sterownik mógł odczytać dane z sondy jako nieprawdopodobne i zinterpretować je jako błąd. Bez podpięcia pod komputer będzie trudno tak zdiagnozować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.