Skocz do zawartości

Kontrolka ciśnienia oleju później gaśnie


Gość Krzychu99

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Krzychu99

Witam, problem dotyczy Opla Astry G 1.7 CDTI 80 KM, mianowicie od jakiegoś czasu kontrolka ciśnienia oleju zaczęła gasnąć dopiero po 5 sekundach od uruchomienia silnika. Filtr i olej (syntetyk 5W30) wymieniłem i nic. Czujnik ciśnienia oleju też wymieniony, ciśnienie oleju sprawdzone i też w normie a kontrolka cały czas gaśnie po 5 sekundach a kiedyś gasła zaraz po uruchomieniu silnika. Czy wie ktoś może w czym tkwi problem?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Krzychu99

Tylko, że to jest Z17DTL, a czy to nie jest przypadkiem silnik Fiata? Bo jestem przekonany, że kontrolka gasła zaraz po uruchomieniu silnika.

Edytowane przez Krzychu99

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, problem dotyczy Opla Astry G 1.7 CDTI 80 KM, mianowicie od jakiegoś czasu kontrolka ciśnienia oleju zaczęła gasnąć dopiero po 5 sekundach od uruchomienia silnika. Filtr i olej (syntetyk 5W30) wymieniłem i nic. Czujnik ciśnienia oleju też wymieniony, ciśnienie oleju sprawdzone i też w normie a kontrolka cały czas gaśnie po 5 sekundach a kiedyś gasła zaraz po uruchomieniu silnika. Czy wie ktoś może w czym tkwi problem?

Ja tu żadnego problemu nie widze ja mam silnik 1.7DTI isuzu i tez tak ma po odpaleniu auta gaśnie po 5 sekundach to normalne

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak piszecie .. to jest rzeczywiste ciśnienie oleju w silniku .. a nie lampa gasnaca po sekundzie, która nic nam nie mówi, tylko uspokaja nie wiedzacego o niczym kierowcy .. lampka ta pokazuje Ci kiedy rzeczywiście ciśnienie oleju podskoczy do wartości akceptowalnych w głownej magistrali olejowej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy do akceptowanych to ja bym nie wpowiedzial. Wlasnie sek w tym ze wieksozsc silnikow ulega zatarciu w skutek wlasnie braku smarowania
( waria pompki oleju itp) a mimo to kontrolka cisnienia nie swiecila. Wynika to z tego ze czujnik cisnienia wylacza kontrolke jak jest juz cisnienie oleju powyzej 0.5 bara. Cisnienie oleju na obrotach jalwych to okolo 1.5 bara a przy pedale gazu wcisnietym juz nieznaczne na okolo 2000 obr lub wiecje to juz cisnienei oliwy na poziomie 3 do 3.5 bara. Inaczej mowiac niewiele trzeba by kontrolka zgasla- tak naprawde predkosc z jaka kreci rozrusznik wystarcza to zgaszenia lampki spkojnie. Dlatego tez niektore marki robia tak ze podczas dlugiego krecenia bez powodzenia ( odpalenia silnika) pojawia sie sygnal dzwiekowy plus ewentualnie wlasnie kontrolka. Tylko zazwyczja trzeba krecic rozrusznikiem ze 30 sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności