Skocz do zawartości

Kontrolka ciśnienia oleju później gaśnie


Gość Krzychu99

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Rafał_79

Ten silnik isuzu akurat ma takie dziwne wariacje z tą kontrolką, miałem u siebie podobnie. Po odpaleniu od razu gasła kontrolka po czym zapalała się na 2-3 sekundy i gasła całkowicie(na zimnym). Ciśnienie oleju było sprawdzanie i wszystko jak najbardziej było ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy do akceptowanych to ja bym nie wpowiedzial. Wlasnie sek w tym ze wieksozsc silnikow ulega zatarciu w skutek wlasnie braku smarowania

( waria pompki oleju itp) a mimo to kontrolka cisnienia nie swiecila. Wynika to z tego ze czujnik cisnienia wylacza kontrolke jak jest juz cisnienie oleju powyzej 0.5 bara. Cisnienie oleju na obrotach jalwych to okolo 1.5 bara a przy pedale gazu wcisnietym juz nieznaczne na okolo 2000 obr lub wiecje to juz cisnienei oliwy na poziomie 3 do 3.5 bara. Inaczej mowiac niewiele trzeba by kontrolka zgasla- tak naprawde predkosc z jaka kreci rozrusznik wystarcza to zgaszenia lampki spkojnie. Dlatego tez niektore marki robia tak ze podczas dlugiego krecenia bez powodzenia ( odpalenia silnika) pojawia sie sygnal dzwiekowy plus ewentualnie wlasnie kontrolka. Tylko zazwyczja trzeba krecic rozrusznikiem ze 30 sekund.

masz rację .. z tym cisnieniem .. dlatego lepszy jest wskaźnik który pokazuje wartość.

rozwiąznie z 1.7 DTH; DTL i tak jest lepsze niż od razu gasnące kontrolki, gdy tylko ruszy pompa oleju, bo czujnik jest saraz za pompą

w silniku 1.7 DTI i CDTI (DTH, DTL) cisnienie zapala się ok. 0,8 bar, choc minimalne na idle speed jest 1,3 bar (dla mnie bzdura)

w nowych oplach rozrusznik sam rozłącza się po 30 sek. .. dłużej nie da się kręcić :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość lukas0011

Ja mam tak samo .Odpale i zdąże jeszcze wycofac z garażu zanim kontrolka zgaśnie. Pytałem się mechanika i mówił mi że silniki tak już mają i żebym sie tym nie przejmował.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Przy nie zgaszonej kontrolce mozna jechac? bo ja zawsze czekam jak zgasnie i dopiero ruszam
Można, ale lepiej zaczekać te kilka sekund zanim zgasnie, przynajmniej olej dotrze do najdalszych części silnika...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

witam dolacze sie do tematu z tym ze chodzi o 1.3 cdti (z13dt)

problemow z cisnieniem nigdy nie mialem i gaslo rowno z uruchomieniem silnika

wszystko sie zaczeło od demontazu glowicy i wymianie tloka we wrzesniu (nie ja sie tym zajmowalem a,znany zaklad samchodowy w bochni )

zaczel0 sie swiecic cisnienie oleju przy obrotach 800 po nagrzaniu silnika i oleju -to zjawisko w obecnej porze ustalo gdyz jest chlodno i obroty sa wyzsze.

cisnienie w tym czasie na glowicy wynosilo na nagrzanym okolo 0,8 atm na jalowym po dodanu gazu roslo do ponad 3 ,

przy pracy silnika towarzyszy wyrazny klekot (stukot) tak jakby panewki lub sworznia ,klekot jest glosniejszy po nagrzaniu.jest to odglos izolowany o reszty na oko co 4 cykl pracy ogolnie silnik nie pracuje tak cicho jak kiedys .

ponadto moja uwage przykulo splywanie oleju z ukladu bo cisnienie gasnie po ok 4 -5 sekundach od uruchomienia bez znaczenia czy po nocy czy po godzinie a nie od razu jak kiedys .

moje pytanie czy obstawialibyscie panewke na korbie ,czy moze szanowny zaklad cos zaj...l i cos ominąl , moze wpadlo cos do kanalu olejowego

i ogranicza cisnienie.

 

czy w tym filtrze oleju jest zawor zwrotny aby olej z filtra nie splywal chodzi mi o ta sprezyne

56e957ae7a1415450ea3910c4cad70b0.jpg

 

czy ma ktos serwisowke tego silnika dotyczaca smarowania , przekroje itp

 

dodam ze czujniki cisnienia sprawdzilem 3 i to samo

 

i zapewnony zostalem ze pompa sprawna

 

ze cisnienie sprawdzali i jest 1.8 , a bylo przy mnie 0,8

tak wiec w zapewnienia nie wierze

ale zeby pompe szlak trafil tak ot psrtyk tez nie bardzo

 

wiec jak sadzicie ...?

Edytowane przez mati11294

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
8 godzin temu, Lin12 napisał:

 bo mam podobnie kontrolka gaśnie z 6sekundowym opruznieniem co rozruch.

A o jaki silnik chodzi - bo w VC trochę diesli było montowanych.

Druga sprawa - kolega czytał cały temat czy tylko dodał posta że ma tak samo i co sam robiłeś - zmierzyłeś przynajmniej jakie rzeczywiste jest ciśnienie oleju?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Gość skrzat1981

Witam. Jestem posiadaczem od niedawna corsa c 2004r z silnikiem 1.7 cdti od kilku dni mam taką przypadłość że po przejechaniu około 40km zapala mi sie kontrolka zolta oleju i niestety nie gaśnie:sad:. stan oleju jest ok. Nic z samochodem sie nie dzieje. Gdzie szukać przyczyny? 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności