Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

alternator hitachi

regulator napięcia

  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
8 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   konar

konar
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.7 CDTI
  • Nadwozie:VAN
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 05 czerwiec 2013 - 22:42

Witam 

Mam problem z alternatorem hitachi 100 A chciałbym sprawdzić regulator napięcia (2 piny)czy jest sprawny. Szukając w internecie natknąłem się na sposób z żarówką i zasilaczem regulowanym. Próbowałem to sprawdzić lecz nie wychodzi problem polega na tym że nie wiem jak właściwie podłączyć ten regulator do zasilacza. proszę o porade

Załączone miniatury

  • regulator.jpg

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   Kacper

Kacper

    Nocny duch

  • Administrator
  • 16321 postów
  • Lokalizacjaco.Tipperary
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 05 czerwiec 2013 - 23:04

Najprościej sprawdzić po zamontowaniu. Jeśli regulator jest uszkodzony to napięcie alternatora jest dużo ponad normę czyli 14,4V


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   konar

konar
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.7 CDTI
  • Nadwozie:VAN
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 06 czerwiec 2013 - 06:46

Najprościej sprawdzić po zamontowaniu. Jeśli regulator jest uszkodzony to napięcie alternatora jest dużo ponad normę czyli 14,4V

to wiem tylko wymontowanie i zamontowanie alternatora w merivie to niezły wyczyn dla tego chcę sprawdzić alternator przed montażem.  Wymieniłem prostownik gdyż była padnięta dioda i tak jak mówisz sprawdziłem to na aucie nadal nie ładuje. Jest sprawdzony wirnik u fachowca od przewijania silników , stojan sprawdzałem sam może coś źle zrobiłem ale po lekturze w internecie podobno stojan i wirnik palą się rzadko, pozostaje tylko regulator


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   Kacper

Kacper

    Nocny duch

  • Administrator
  • 16321 postów
  • Lokalizacjaco.Tipperary
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 06 czerwiec 2013 - 09:00

Zobacz czy ten temat będzie pomocny http://www.elektroda...opic120600.html


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   konar

konar
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.7 CDTI
  • Nadwozie:VAN
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 06 czerwiec 2013 - 22:20

Zobacz czy ten temat będzie pomocny http://www.elektroda...opic120600.html

Dzięki ale czytałem to już znalazłem jeszcze parę innych nawet jakiś film na you tube ale nigdzie nie ma tego konkretnego regulatora z opcją jak go podłączyć podczas sprawdzania.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   Kacper

Kacper

    Nocny duch

  • Administrator
  • 16321 postów
  • Lokalizacjaco.Tipperary
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 07 czerwiec 2013 - 01:42

Najpierw musiałbyś odłączyć regulator, bo to co pokazałeś na fotce to zestaw naprawczy.

 

Wspomniałeś że wymieniłeś mostek bo była uszkodzona dioda - w alternatorze jest ich aż 9

6 głównych i 3 pomocnicze - sprawdziłeś wszystkie ?

Co z kontrolką ładowania - świeci ? I kiedy ?

 

 

ps

Nie cytuj poprzedzających odpowiedzi ! Na dole strony masz okno odpowiedzi.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   konar

konar
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.7 CDTI
  • Nadwozie:VAN
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 09 czerwiec 2013 - 13:18

alternator jest już naprawiony zaryzykowałem i oprócz mostka założyłem nowy regulator dioda była jedna padnięta bo miała przejście. Problem miałem tylko  regulatorem nie byłem pewny czy jest dobry czy zły. Czytałem w intranecie o sprawdzeniu poprzez podłączeniu do szczotek żarówki a do regulatora regulowany zasilacz i chodzi o podłączenie tego  zasilacza do regulatora zdjęcie które zamieściłem przedstawia również regulator . Pytanie brzmi gdzie mam podłączyć + z zasilacza do regulatora alternatora aby żarówka podłączona do szczotek się świeciła zwiększając napięcie na regulatorze do około 14,2 V powinna mi ta żarówka gasnąć .

 

zbędny cytat / usunąłem / Kacper


Użytkownik Kacper edytował ten post 09 czerwiec 2013 - 15:49

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   Kacper

Kacper

    Nocny duch

  • Administrator
  • 16321 postów
  • Lokalizacjaco.Tipperary
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 09 czerwiec 2013 - 15:51

Według mnie w miejsce gdzie podpinane są diody pomocnicze alternatora i masy.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   konar

konar
  • Użytkownik
  • 5 postów
  • Model:Opel Meriva A
  • Silnik:1.7 CDTI
  • Nadwozie:VAN
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 11 czerwiec 2013 - 08:11

Też tak myślałem ale nic z tego początkowo myślałem że to wina regulatora ale kiedy w ten sam sposób podpiołem nowy rezultat był taki sam


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse