Skocz do zawartości

Wymiana oleju, filtra, skrzynia automat, Sintra


Rekomendowane odpowiedzi

Gość mirekhood

Handlujemy Ravenolem, mało popularny w Polsce, znany w Niemczech. Jakościowo powyżej Mobila bym go umieścił. Mają naprawdę dużo rodzajów przekładniówek o praktycznie wszystkich specyfikacjach. Można lać śmiało.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No nareszcie olej kupiony - Dextron III od Castrola

Niestety w mojej okolicy jest tylko jeden warsztat który zmieni mi olej i jest on bardzo nie polecany a do najbliższego innego mam około 50km postanowiłem zmienić olej samemu. Zasada niby jest prosta: spuszczamy stary olej, nowy wlewamy przez miarkę poziomu oleju do stanu z przed spuszczenia i gotowe, pamiętając oczywiście żeby cały zabieg robić na zimnej skrzyni - tak mi mówiono w warsztatach do których dzwoniłem...

I teraz wisienka na trocie - mamy w sinterkach korek spustowy oleju ze skrzyni czy trzeba odkręcać miskę czy jakąś pokrywę?

Przyznam się bez bicia, że pod autem jeszcze nie byłem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jest, nr 5 to korek spustowy oleju przekładni hydrokinetycznej.

Zdjęcie zrobię telefonem więc nie marudzić na jakość.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Olej zmieniony - niestety zdjęcia nie ma za co przepraszam - nie spuszczałem oleju samemu, tak więc po kolei co robimy żeby zmienić olej.

Zaczynamy od przejechania około 10km żeby olej troszkę się zagrzał w celu ułatwionego spuszczania.

Wjeżdżamy na kanał - posiłkując się linkiem Kacpra odnajdujemy korek spustowy i odkręcamy go, następnie zostawiamy auto na dobre 10-20min żeby cały olej zleciał - powinno zlecieć koło 3.5L.

Zakręcamy korek spustowy i bierzemy się za wlewanie oleju - potrzebne nam będzie około 3-3.5L (DextronIII np. od Castroal)

Wyjmujemy bagnet, wycieramy, odkładamy na bok i wlewamy przez lejek 3L oleju.

Teraz to co najważniejsze - odpalamy silnik i wrzucamy po kolei wszystkie biegi czekając na "wejście biegu", wkładamy bagnet na swoje miejsce i na pracującym silniku sprawdzamy poziom oleju w skrzyni - oleju powinno być na tyle, żeby doszła na kreskę 20 stopni, jeżeli nie ma stanu to jeszcze dolewamy - jak się nam troszkę więcej wleje to nie przeszkadza - byle nie za dużo, wtedy trzeba odessać nadmiar.

Po wymianie powinno zrobić się adaptację skrzyni - szukamy "kawałek równej drogi", odpalamy auto, wrzucamy D i jedziemy parę metrów nie przekraczając 10km/h, zatrzymujemy się i wrzucamy N - powtarzamy czynność 10 razy - skrzynia uczy się pracować na świerzym oleju.

I to chyba na tyle.

 

PS. Po przejechaniu około 30-50 km olej powinien być dobrze rozgrzany do temperatury roboczej, należy sprawdzić czy jest na poziomie kreski 80 stopni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności