Gość mirekhood Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Handlujemy Ravenolem, mało popularny w Polsce, znany w Niemczech. Jakościowo powyżej Mobila bym go umieścił. Mają naprawdę dużo rodzajów przekładniówek o praktycznie wszystkich specyfikacjach. Można lać śmiało.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 10 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2015 Moja na Dextronie też śmiga Też mam DextronVI wlany - zero problemów.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcelo Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 No nareszcie olej kupiony - Dextron III od Castrola Niestety w mojej okolicy jest tylko jeden warsztat który zmieni mi olej i jest on bardzo nie polecany a do najbliższego innego mam około 50km postanowiłem zmienić olej samemu. Zasada niby jest prosta: spuszczamy stary olej, nowy wlewamy przez miarkę poziomu oleju do stanu z przed spuszczenia i gotowe, pamiętając oczywiście żeby cały zabieg robić na zimnej skrzyni - tak mi mówiono w warsztatach do których dzwoniłem... I teraz wisienka na trocie - mamy w sinterkach korek spustowy oleju ze skrzyni czy trzeba odkręcać miskę czy jakąś pokrywę? Przyznam się bez bicia, że pod autem jeszcze nie byłem.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kacper Opublikowano 14 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 14 Marca 2015 Coś chyba jest takiego. zobacz poz.5 na rysunku http://ecat.autodevel.com/opel/catalog/part/1/35/321/373/3663,3676/ Zrób fotkę z lokalizacją korka jak będziesz zmieniał.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcelo Opublikowano 15 Marca 2015 Udostępnij Opublikowano 15 Marca 2015 Tak jest, nr 5 to korek spustowy oleju przekładni hydrokinetycznej. Zdjęcie zrobię telefonem więc nie marudzić na jakość.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość marcelo Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Udostępnij Opublikowano 5 Kwietnia 2015 Olej zmieniony - niestety zdjęcia nie ma za co przepraszam - nie spuszczałem oleju samemu, tak więc po kolei co robimy żeby zmienić olej. Zaczynamy od przejechania około 10km żeby olej troszkę się zagrzał w celu ułatwionego spuszczania. Wjeżdżamy na kanał - posiłkując się linkiem Kacpra odnajdujemy korek spustowy i odkręcamy go, następnie zostawiamy auto na dobre 10-20min żeby cały olej zleciał - powinno zlecieć koło 3.5L. Zakręcamy korek spustowy i bierzemy się za wlewanie oleju - potrzebne nam będzie około 3-3.5L (DextronIII np. od Castroal) Wyjmujemy bagnet, wycieramy, odkładamy na bok i wlewamy przez lejek 3L oleju. Teraz to co najważniejsze - odpalamy silnik i wrzucamy po kolei wszystkie biegi czekając na "wejście biegu", wkładamy bagnet na swoje miejsce i na pracującym silniku sprawdzamy poziom oleju w skrzyni - oleju powinno być na tyle, żeby doszła na kreskę 20 stopni, jeżeli nie ma stanu to jeszcze dolewamy - jak się nam troszkę więcej wleje to nie przeszkadza - byle nie za dużo, wtedy trzeba odessać nadmiar. Po wymianie powinno zrobić się adaptację skrzyni - szukamy "kawałek równej drogi", odpalamy auto, wrzucamy D i jedziemy parę metrów nie przekraczając 10km/h, zatrzymujemy się i wrzucamy N - powtarzamy czynność 10 razy - skrzynia uczy się pracować na świerzym oleju. I to chyba na tyle. PS. Po przejechaniu około 30-50 km olej powinien być dobrze rozgrzany do temperatury roboczej, należy sprawdzić czy jest na poziomie kreski 80 stopni.   Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.