Skocz do zawartości

Błąd przepływomierza


Gość npaszk

Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie
Mam taki problem dotyczący mojego autka.
Posiadam auto Opel Astra Kombi DTL 2,0 diesel, 1999 r,
Wszystko było super..ale jak to bywa, im starszy samochód , to wiadomo ,że zawsze coś będze do zrobienia.
Auto zaczęło tracić moc podczas jazdy, po chwilo moc wracała..za chwilę znowu sytuacja się powtarzała , zapalała się kontrolka ( jestem kobietą więc wybaczcie za brak profesjonalizmu i używania odpowiedniego słownictwa),kontrolka pomarańczowa "taki zaworek", wpadał jednym słowem w stan awaryjny.
Pojechałam do mechanika, jednego , drugirgo (ciężko trafić do dobrego mechanika w dzsiejszych czasach) , podłączył mi Pan pod komputer auto, po czym pokazało "zawór EGR" jednym słowem do wymiany.
Jednak mechanik przeczyścił zawór, co nic nie dało..
Kupiłam oryginalny zawór EGR "Wahlera" o ile nie przekręcam nazwy firmy, zawór wymieniony, ale niestety tym razem kontrolka zapala się już po włączeniu silnika..
podczas jazdy znika, wraca, oczywiście samochód muli..odmula się i tak naokrągło..
Znowu podłaczylam pod komputer, tym razem wykazało BŁĄD :PRZEPŁYWOMIERZA..
I mechanik mi mowi , ze mam przepływomierz walniety..
czego wczesniej nie pokazywało..
Nie wiem już co mam robić..na prawdę, bardzo proszę o radę..
Boję się, że znowu kupię przepływomierz i znowu się okaże ,że to nie wina wcale przepływomierza..
Bardzo proszę o odpowiedź, jeśli ktos jest w stanie mi coś poradzić..
Pozdrawiam serdecznie

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość popencjusz

ciężko wytłumaczyć ten problem ponieważ wskazania przepływomierza często są zależne od prawidłowej pracy EGR. Jeśli się nie mylę to Twój zawór EGR sterowany jest podciśnieniem (takie cienkie czarne wężyki) które dochodzą do zaworków po prawej stronie przy akumulatorze. Jeśli elektrozawór niedomaga lub przetarty jest sam wężyk (co się bardzo często zdarza) to egr może się nie zamykać prawidłowo. Masa powietrza w kolektorze będzie inna niż ta którą zmierzył przepływomierz i błąd gotowy. Jeśli nie dasz rady i masz do dyspozycji chłopaka/męża/kochanka/sąsiada :) to poproś by obejrzał czy te wężyki i ich gumowe połączenia są całe. Aaa i jeszcze jedno: zastanów się nad zmianą mechanika bo trafiłaś na "wymieniacza". Twój problem był już opisywany na forum.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

potwierdzam .. to nie mechanik ale wymieniacz .. choc nie wiemy co on takiego sprawdzał .. być może walniety jest elektrozawór, podwieszony mechanicznie i to na pewno był mniejszy koszt niż sam zawór EGR .. do tego jak pisał kol. powyżej moga być nieszczelne przewody podciśnieniowe .. jak pamiętam w tych silnikach to było niestety częste (schodziły prawie bez żadnego oporu z elektrozaworów) .. jak się je wymieniło na nowe, wszystko wracało do normy .. ale niestety mechanik podszedł jak większość mechaników, tylko niestety się pomylił i naciągnął Cię na koszty.

Tak więc czasami nie daj się naciągnąc na nowy przepływomierz .. bo dopiero dokładna analiza może to potwierdzić. Znajdź jakiegos mechanika .. może polecany jest na forum gdzies z Twojej okolicy :)

a niestey .. rzadko zdalnie (przez internet) da sie naprawić samochód .. ale pomysły na pewno będą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie. właśnie nie mam nikogo takiego, kto by mógł to zrobić sam za wyjątkiem mechanika..Sama chciałam odłączyć przepływomierz i sprawdzić , ale już nie wiem czy to najlepszy pomysł. Spróbuję znaleźć jakiegoś mechanika, ale z doświadczenia wiem, że to na prawdę jest ciężki temat..Dzięki chłopaki w ogóle za odpowiedź.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niech ci ktoś sprawdzi czy masz olej w układzie podciśnieniowym (plastikowe czarne rurki) jedna z nich podłączona jest do egr-u, nie powinno go tam być. Bardzo ważne jest podciśnienie w tym układzie, dobrze by było aby to sprawdzić. Na początek można spróbować przeczyścić układ podciśnieniowy.

http://forum.samnaprawiam.com/czyszczenie-ukladu-podcisnien-opel-20-dti-vt2078.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli olej tam będzie?To przeczyszczenie wystarczy??Przepraszam, że tak pytam , ale kurcze zawsze mam pecha wyjątkowego jeśli chodzi o auta. I nie znam się aż tak. Jedyne co potrafię zrobić to wykręcić pompę wspomagania w golfie, gorzej z włożeniem jej z powrotem:P albo zbadać ciśnienie w cylnderkach:)To by było na tyle:/

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli pewnie musiałabym znowu ładować kolejne pieniądze i to jeszcze nie wiadomo jakie w naprawę tego..

Ps. a mechanik podłączył go tylko pod komputer, nie widziałam, zeby się tam zbytnio wysilał..

 

 

Kiedyś były takie czasy, że nie było komputerów i mechanik sam musiał wykryć usterkę, co prawda auta tez były inne..etc , co nie zmienia faktu, że teraz co drugi mechanik podłącza kabel i to wszystko..Mi najpierw powiedział, że EGR jest do wymiany (po podlaczeniu pod kompa i wyjeciu zaworu- był nieszczelny przepuszczał olej- tak mi powiedział), a po tym jak kupiłam zawór, i wymieniłam znowu podłączył od razu i od razu wykazało przepływomierz. Dlatego mam już obawy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z tego co widze mysle ze awaria egr-a maskowala niesprawnosc przeplywomierza .

gdy egr przepuszczal troche spalin to przeplywomierz wskazywal wartosc masy powietrza ,ktora byla w granicach tolerancji przez ecu

 

z kolei jak egr sprawny wskazanie masy powietrza poszlo w gore i blad

 

auto ma juz pare lat wiec niesprawnisc bardzo prawdopodobna

sprawdz aktualny przeplywomierz z ktorego jest roku pewnie od nowosci .

wiec allegro i mozesz uzuwany wziac

Edytowane przez mati11294
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności