Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

maglownica


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Maniek23131

Maniek23131
  • Forumowicz
  • 107 postów
  • LokalizacjaParczew
  • Model:Opel Agila
  • Silnik:1.0 benzyna
    2005r
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 12 czerwiec 2013 - 22:08

witam 
zamierzam zmienić maglownicę 
w jaki sposób jest połączona z drążkiem kierowniczym ??
czy ma ktoś jakiś schemat ??
pozdrawiam


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   Kacper

Kacper

    Nocny duch

  • Administrator
  • 16341 postów
  • Lokalizacjaco.Tipperary
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 czerwiec 2013 - 00:00

Na pewno chodzi Ci o to jak jest połączona z drążkiem kierowniczym ?

To jest element przekładni a na jego końce nakręcane są końcówki drążków

http://ecat24.com/op...4388/6715,6714/ element 4

 

Chciałeś pewnie zapytać o połączenie z kolumną kierowniczą

http://ecat24.com/op.../462/4388/6711/ elementy 13, 14, 15.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#3 OFFLINE   misci

misci
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Model:Opel Agila
  • Silnik:Z12XE
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 13 czerwiec 2013 - 14:56

Ledwo co wymieniałem maglownicę.

 

Będąc na kanale lub podnośniku ustawiasz kierownicę do jazdy na wprost. Wyjmujesz kluczyk żeby się zablokowala i nie przestawiła.

Odłaczasz końcówki drążka kierowniczego od 'wąsów" zwrotnic. Zdejmujesz w okolicy pedałów plastikową osłonę przegubu kolumny, odkręcasz śrubę zaciskającą i ją wyjmujesz. Można w tym celu odblokować kierownicę, ale tak żeby zaraz wróciła na swoje położenie. Od spodu odkręcasz cztery nakrętki mocujące obejmy. Przekładnia jest już twoja. Jeszcze chwilę główkujesz jak ją wyjąć z utworów przy podporach wahaczy. Dwa ruchy i na powietrzu. Da się! (Dla ułatwienia dodam, że przekładnię trzeba przekręcić wzdłuż jej osi o jakieś 90 st.).

Teraz przekładasz drążki z końcówkami. Drążki odkręcasz uprzednio zdejmując i przesuwając osłony przegubów wewnetrznych. Uzbrajasz sobie nową przekładnię. Teraz wchodzisz pod kierownicę głową w dół i patrzysz jak są w obejmie przegubu ustawione wycięcia pod wieloklin. Są to wycięcia różnej szerokości. Ustawiasz nową przekładnię na jazdę wprost. Tyle samo obrotów w lewo i w prawo. Korygujesz położenie wałka przekladni tak zby zgrał się z wycięciami obejmy. Wstawiasz przekładnię na swoje miejsce, a druga osoba pilnuje aby wałek wszedł w obejmę. Sam jesteś bez szans. Przykręcasz od dołu nakrętki, montujesz końcówki, skręcasz obejmę , montujesz osłonę i udajesz się na ustawienie geometrii.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#4 OFFLINE   Maniek23131

Maniek23131
  • Forumowicz
  • 107 postów
  • LokalizacjaParczew
  • Model:Opel Agila
  • Silnik:1.0 benzyna
    2005r
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 13 czerwiec 2013 - 19:40

ok dzięki wielkie za pomoc :) 
już wszystko jasne :)
dam znać jak poszło :) 
pozdrawiam


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#5 OFFLINE   Maniek23131

Maniek23131
  • Forumowicz
  • 107 postów
  • LokalizacjaParczew
  • Model:Opel Agila
  • Silnik:1.0 benzyna
    2005r
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 18 czerwiec 2013 - 21:22

witam 
próbowałem dziś zmienić maglownice ale niestety nie udało się 
zaczołem rozkręcać, nakrętka z prawej strony odkręciła się bez problemu ale śruba już nie chciała i się obraca a wręcz rusza
jak jest mocowana od wewnątrz ?? 
czy ta śruba ma nakrętke wewmątrz ??
nakrętka była zgrzewana od wewnątrz ?? 
pozostaje odciąć i wiercić na wylot do wewnątrz samochodu ?? 
pozdrawiam


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#6 OFFLINE   Kacper

Kacper

    Nocny duch

  • Administrator
  • 16341 postów
  • Lokalizacjaco.Tipperary
  • Model:Opel Sintra
  • Silnik:X22XE
  • Nadwozie:MPV
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 18 czerwiec 2013 - 22:08

Możesz dokładniej określić która to nakrętka/śruba.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#7 OFFLINE   misci

misci
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Model:Opel Agila
  • Silnik:Z12XE
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 19 czerwiec 2013 - 12:42

"pozostaje odciąć i wiercić na wylot do wewnątrz samochodu ?"

 

Musiała się rzeczywiście nakrętka obluzować. Ponieważ jest to śruba to ja bym ją uciął (i tak już nie trzyma jak należy). W zależności od stanu faktycznego można się zastanawiać nad zastosowaniem nitonakrętki. Odpadłoby wiercenie.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#8 OFFLINE   hary1972

hary1972
  • Użytkownik
  • 35 postów
  • LokalizacjaZąbki
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.2 16V 80KM.
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 19 czerwiec 2013 - 19:20

A jakiej firmy jest montowana  w oplu a dokładniej w corsie c maglownica GM czy DELPHI ?


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#9 OFFLINE   bad

bad

    is good

  • Moderator
  • 4921 postów
  • Lokalizacjamazowieckie
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:Leonidas II Stylance
  • Silnik:1.6 BSE
  • Nadwozie:SPORT UP

Napisano 19 czerwiec 2013 - 19:26

U mnie była TRW.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#10 OFFLINE   hary1972

hary1972
  • Użytkownik
  • 35 postów
  • LokalizacjaZąbki
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.2 16V 80KM.
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 19 czerwiec 2013 - 19:33

No własnie bo u mnie była delphi i teraz nie wiem czy była już wcześniej wymieniana przez poprzedniego właściciela.



  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse