maglownica zmieniona
wszystko poszło pięknie i bez problemu oprócz tej jednej śruby
przewierciłem na wylot i jest elegancko
dzięki wszystkim za pomoc
pozdrawiam

maglownica
#11
OFFLINE
Napisano 22 czerwiec 2013 - 21:33
Odśwież
#12
OFFLINE
Napisano 22 lipiec 2013 - 12:48
Witam kolegów.
Widzę, że przekładnia kierownicza to utrapienie wielu z nas.
Moja tłukła się na dziurach niemiłosiernie, więc postanowiłem się zająć tym tematem.
Zakup nowej odpadł cenowo. Nawet regeneracja była bardzo droga. Przekładnia kupiona na Allegro również miała z
luzy promieniowe po prawej stronie.
Mając jednak przekładnię wymontowaną z auta mogłem przeprowadzić sekcję zwłok. Oto co odkryłem i zrobiłem:
1. Przekładnia nie może nie trzaskać gdyż po prawej stronie założona jest plastikowa tuleja prowadząca listwę wykonana tak żeby sama mogła się dopasować. Listwa jest podpierana przez tuleję w 3 miejscach na obwodzie co ok. 120st. Podobnie jest na styku tuleja obudowa przekładni.
2. Stosunkowo łatwo można wydobyć tulejkę z przekładni. Jest ona zabezpieczona metalowym pierścieniem, który trzyma się w obudowie na skutek jej zagniecenia w jednym punkcie. Po wybiciu zabezpieczenia cofnąłem listwę w pozycję odpowiadającą maksymalnemu skręceniu w prawo. Listwa wówczas odsłania tukeję do połowy jej długości. "Zadziobałem" śrubokręt do tulei i wypchnąlem ją z obudowy przesuwając listwę.
3. Utoczyłem nową tuleję na wymiar z wałka plastikowego o barwie grafitu. Nie wiem co to za materiał. Miałem go w "przydasiach" od 30 lat. Jest twardy i śliski.
4. Włożyłem tuleję na listwę, wbiłem delikatnie do obudowy i zamocowałem zabezpieczenie. Listwa przesuwa się co prawda z nieco większym oporem, ale luzów brak.
5. Całość zamontowałem w aucie. Nieco większe opory w listwie nie są zauważalne na kole kierownicy.
Po tej operacji zawieszenie nie stuka. Nowa tuleja jeździ już tydzień i nic się z nią złego nie stało.
P. S. Nie zrobiłem zdjęcia nowej tulei lecz zamieszczam zdjęcie materiału po wytoczeniu i odcięciu tulei.
Użytkownik misci edytował ten post 22 lipiec 2013 - 12:51
Odśwież
#13
OFFLINE
Napisano 22 lipiec 2013 - 16:35
Obiło mi się ostatnio o uszy że lepiej jest zastosować tuleje z brązu,ponoć są dużo trwalsze.
Odśwież
Podobne tematy:
Temat | Forum | Autor | Podsumowanie | Ostatni post | |
---|---|---|---|---|---|
maglownica |
Opel Meriva - Zawieszenie, układ kierowniczy, jezdny, hamulcowy | Gość_Anonymous_* |
|
![]() |
|
Przekładnia ( maglownica) roznica miedzy 2.5 a 1.8 |
Opel Vectra - Zawieszenie, układ kierowniczy, jezdny, hamulcowy | tarb |
|
![]() |
|
Maglownica Corsa C 1.7 DI 2003 |
Opel Corsa - Zawieszenie, układ kierowniczy, jezdny, hamulcowy | miecho |
|
![]() |
|
![]() Corsa C nowa maglownica |
Opel Corsa - Zawieszenie, układ kierowniczy, jezdny, hamulcowy | WojtekPGNOPEL |
|
![]() |
|
![]() Luz w kierownicy. Nie krzyżak, ani nie maglownica. |
Opel Meriva - Zawieszenie, układ kierowniczy, jezdny, hamulcowy | Eastwood |
|
![]() |