Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

maglownica


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
12 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   Maniek23131

Maniek23131
  • Forumowicz
  • 107 postów
  • LokalizacjaParczew
  • Model:Opel Agila
  • Silnik:1.0 benzyna
    2005r
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 22 czerwiec 2013 - 21:33

maglownica zmieniona 
wszystko poszło pięknie i bez problemu oprócz tej jednej śruby 
przewierciłem na wylot i jest elegancko 
dzięki wszystkim za pomoc 
pozdrawiam


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

Użytkownik jest zalogowany Pan Kontekstowy

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   misci

misci
  • Forumowicz
  • 268 postów
  • Model:Opel Agila
  • Silnik:Z12XE
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 22 lipiec 2013 - 12:48

Witam kolegów.

Widzę, że przekładnia kierownicza to utrapienie wielu z nas.

Moja tłukła się na dziurach niemiłosiernie, więc postanowiłem się zająć tym tematem.

Zakup nowej odpadł cenowo. Nawet regeneracja była bardzo droga. Przekładnia kupiona na Allegro również miała z

luzy promieniowe po prawej stronie.

Mając jednak przekładnię wymontowaną z auta mogłem przeprowadzić sekcję zwłok. Oto co odkryłem i zrobiłem:

 

1. Przekładnia nie może nie trzaskać gdyż po prawej stronie założona jest plastikowa tuleja prowadząca listwę wykonana tak żeby sama mogła się dopasować. Listwa jest podpierana przez tuleję w 3 miejscach na obwodzie co ok. 120st. Podobnie jest na styku tuleja obudowa przekładni.

2. Stosunkowo łatwo można wydobyć tulejkę z przekładni. Jest ona zabezpieczona metalowym pierścieniem, który trzyma się w obudowie na skutek jej zagniecenia w jednym punkcie. Po wybiciu zabezpieczenia cofnąłem listwę w pozycję odpowiadającą maksymalnemu skręceniu w prawo. Listwa wówczas odsłania tukeję do połowy jej długości. "Zadziobałem" śrubokręt do tulei i wypchnąlem ją z obudowy przesuwając listwę.

3. Utoczyłem nową tuleję na wymiar z wałka plastikowego o barwie grafitu. Nie wiem co to za materiał. Miałem go w "przydasiach" od 30 lat. Jest twardy i śliski.

4. Włożyłem tuleję na listwę, wbiłem delikatnie do obudowy i zamocowałem zabezpieczenie. Listwa przesuwa się co prawda z nieco większym oporem, ale luzów brak.

5. Całość zamontowałem w aucie. Nieco większe opory w listwie nie są zauważalne na kole kierownicy.

 

Po tej operacji zawieszenie nie stuka. Nowa tuleja jeździ już tydzień i nic się z nią złego nie stało.

 

P. S. Nie zrobiłem zdjęcia nowej tulei lecz zamieszczam zdjęcie materiału po wytoczeniu i odcięciu tulei.

Załączone miniatury

  • SDC10902.JPG
  • SDC10903.JPG
  • SDC10904.JPG
  • SDC10905.JPG
  • SDC10906.JPG
  • SDC10907.JPG

Użytkownik misci edytował ten post 22 lipiec 2013 - 12:51

  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież

#13 OFFLINE   grzegorzyk

grzegorzyk
  • Forumowicz
  • 155 postów
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:nie
  • Posiadasz LPG:TAK

Napisano 22 lipiec 2013 - 16:35

Obiło mi się ostatnio o uszy że lepiej jest zastosować tuleje z brązu,ponoć są dużo trwalsze.


  • 0

Uruchom; JavaScript!
Odśwież




Podobne tematy: Collapse