Skocz do zawartości

Zdjęcie
* * * * * 1 głosy
1.3 51kW 16V Z13DT

Usuwanie elektroniczne EGR czy zaślepienie Z13DT / Z13DTJ / Z13DTH



  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#1 OFFLINE   Krzysiek1aa

Krzysiek1aa
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:1.3cdti 75km

Napisano 09 listopad 2012 - 15:21

Witam poszukuje interfejsa do auta jak w tytule tylko do jednego zadania:
Wyłaczenie zaworu EGR myślicie że trakie coś to dobry wybór??
http://allegro.pl/sh...acf77d00be2ff62
niestety już 2 raz padł a koszt ok 500zł jednorazowo :( czyszczenie ultra-dzwiekiem pomaga na 5 tyś/km,
auto jeździ głównie w cyklu mieszanym ok 50 km dziennie
Ewentualnie może znacie kogoś z woj.opolskiego ktory zrobi to tanio , unie w okolicy krzyczą po 500złnetto wydaje mi się że roboczo/godzina jest zbyt wysoka
Proszę o pomoc
  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#2 OFFLINE   przeemmek

przeemmek
  • Forumowicz
  • 169 postów
  • LokalizacjaGdynia
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:1.3 CDTI 75KM
  • Nadwozie:hatchback

Napisano 10 listopad 2012 - 06:06

Co do urządzenia to nie jestem pewny czy to nim zrobisz, a dwa by wyłączyć egr to tam napewno nie będzie opcji wyłącz egr tylko trzeba wiedzieć którą mape i jakie algorytm zmienić.

Ja za wyłączenie płaciłem 300 brutto. szybko i moim zdaniem tanio, niestety w częstochowie to chyba nie bardzo opłaca Ci się jechać tyle km.

Użytkownik przeemmek edytował ten post 10 listopad 2012 - 06:17

  • 0

#3 OFFLINE   mati11294

mati11294
  • Forumowicz
  • 870 postów
  • LokalizacjaBochnia
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.3CDTI 88KM
    Z13DT
  • Nadwozie:COUPE-MAŁY ZAPIRDZIELACZ

Napisano 10 listopad 2012 - 07:30

to jest cos w rodzaju interfejsu galleto 1260. pamietaj jeszcze,ze przy flashowaniu wsadu eeprom mozna uwalic sterownik po wgraniu zlego,
lub po wystapieniu bledu podczas zapisu nowej mapy.wtedy ECU ->szrot


A teraz z innej beczki;
Z13DTJ ma szereg czujnikow sterujacych EGR-EM w odroznieniu do mojego Z13DT,
na poczatku tez mialem problem Z EGR-EM,ale juz sie z tym uporalem -zablokowal sie z 4 razy ,ale po zdjeciu silownika(solenidu) i po rozruszaniu elementu ruchomego i nasmarowniu w koncu mam problem z glowy. wiem tez co sie pryczynialo do tego stanu ze sie blokowal-powolne ruszanie bez depniecia w palnik(gaz) sprawialo ze egr byl uchylony co w ostatecznosci powodowalo ze uchylony sie blokowal.
pamietaj ze nie znosi jazdy na emeryta !!!
mozesz tez zaslepic czesciowo(nie wywali usterki) lub calkowicie tez nic sie nie stanie

co do czyszczenia ultra dzwiekiem jestem sceptycznie nastawiony,bo bez usuniecia przyczyny to sie powtarza...na przyczyne moge wskazac np styl jazdy ...

a masz filtr czastek stalych???

Użytkownik mati11294 edytował ten post 16 listopad 2012 - 23:27

  • 0

#4 OFFLINE   GrzECHO

GrzECHO
  • Zasłużony
  • 2608 postów
  • LokalizacjaPuławy/IRL
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:Z19DT @155KM
  • Nadwozie:Sedan

Napisano 10 listopad 2012 - 10:14

Interfejs dla laika całkowicie bezużyteczny.
Najpierw trzeba ściągnąć eeprom z ecu, później zmodyfikowac i wgrać ponownie.
Nikt nie "poprawi" twojego pliku za darmo, wiedza na ten temat kosztuje.

Poszukaj zakładu, który robi to profesjonalnie i da gwarancję na swoją usługę.
  • 0

#5 OFFLINE   Krzysiek1aa

Krzysiek1aa
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:1.3cdti 75km

Napisano 10 listopad 2012 - 16:29

Znalazłęm niby fachowca ktory poprawi mapy za 100zł bądz za 300 od A-Z ale też daleko, dlatego chciałem zegrać wysłać i wgrać , a kabelek by został i na flaszke by zostało

Ewentualnie ta usługa wygląda dobrze: stym że auto musi jeździć:(
http://allegro.pl/ch...2762261251.html
100zł + przesyłki
Może ma ktoś jakąś wiedze na temat tej firmy??

EGR- czyściłęm już efekt był krótko-trwały po 2 miesiącach problem powrócił,


PDF- nie ma fabrycznie ,


PRZEMEEK a dasz namiary na nich?? do Czestochowy mam ze 90km czyli da rade :)

Użytkownik Krzysiek1aa edytował ten post 10 listopad 2012 - 16:36

  • 0

#6 OFFLINE   przeemmek

przeemmek
  • Forumowicz
  • 169 postów
  • LokalizacjaGdynia
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:1.3 CDTI 75KM
  • Nadwozie:hatchback

Napisano 11 listopad 2012 - 12:04

http://juratuning.pl/ strona gościa zadzwoń powiedz że jesteś z forum opla gość obiecał dawać rabat z czego wiem oprócz mnie były tam jeszcze dwie osoby jedna z tego forum

Użytkownik przeemmek edytował ten post 11 listopad 2012 - 12:05

  • 0

#7 OFFLINE   Krzysiek1aa

Krzysiek1aa
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:1.3cdti 75km

Napisano 11 listopad 2012 - 18:44

http://juratuning.pl/ strona gościa zadzwoń powiedz że jesteś z forum opla gość obiecał dawać rabat z czego wiem oprócz mnie były tam jeszcze dwie osoby jedna z tego forum


Napisałęm widomość :)
cena atrakcyjna jak dla forumowicza to 250zł wiec się skusze musze jeszcze zadzwonić i się umówić,
dzięki za namiar
  • 0

#8 OFFLINE   pionek

pionek
  • Użytkownik
  • 35 postów

Napisano 13 listopad 2012 - 23:07

Możecie Panowie napisać coś więcej o wyłączeniu EGR elektronicznym. Jak wam autko po tym zabiegu sie zachowuje? Zużycie paliwa bez zmian? Jak z dynamiką auta? Można zauważyć jakieś zmiany?
Wyłączenie EGR można wykonać bez względy na stan zaworu czy musi być sprawny? Wymagane jest wcześniejsze czyszczenie go?
  • 0

#9 OFFLINE   przeemmek

przeemmek
  • Forumowicz
  • 169 postów
  • LokalizacjaGdynia
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:1.3 CDTI 75KM
  • Nadwozie:hatchback

Napisano 14 listopad 2012 - 09:19

Możecie Panowie napisać coś więcej o wyłączeniu EGR elektronicznym. Jak wam autko po tym zabiegu sie zachowuje? Zużycie paliwa bez zmian? Jak z dynamiką auta? Można zauważyć jakieś zmiany?


Różnicy w zachowaniu auta jakiejś wielkiej nie ma, może robi się bardziej dieslowate(odgłos silnika minimalnie się zmienia).
Co do dynamiki auta to jak wsiadłem pierwszy raz po wyłączeniu wydawało się że ma większego kopa i może tak jest w końcu egr jest ciągle domknięty a jak wiemy wcześniej domykał się dopiero po ruszaniu a na postoju był otwarty. Zużycie paliwa nie zmieniło się w ogóle albo tak minimalnie że tego nie zauważyłem, a na pewno nie wzrosło:))



Wyłączenie EGR można wykonać bez względy na stan zaworu czy musi być sprawny? Wymagane jest wcześniejsze czyszczenie go?

Gdy ja wyłączałem zawór EGR to gość powiedział że nie ma znaczenia czy jest sprawny czy nie. Są jednak pewne utrudnienia kiedy jest nie sprawny.
W moim przypadku wieszał się i nie zawsze otwierał wyrzucając błąd ale nadal pracował.
Plusem wyłączenia jeszcze działającego zaworu jest to że gość wgrywa na program który go zamyka i na tym sprawa się kończy.(tak było u mnie).

Gdy zawór nie działa i został otwarty to po wgraniu programu musimy go niestety wyjąć i zaślepić program daje nam to że jak większość osób wie zaślepienie tego egr w tym silniku od razu powoduje wywalenie błędu po wgraniu softu nie będzie tego problemu.

Przed wyłączeniem nie czyściłem EGR`a.

Użytkownik przeemmek edytował ten post 14 listopad 2012 - 09:20

  • 0

#10 OFFLINE   Krzysiek1aa

Krzysiek1aa
  • Użytkownik
  • 43 postów
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:1.3cdti 75km

Napisano 15 listopad 2012 - 19:01

Witajcie dziś byłem usunąć zawór EGR elektronicznie, niestety okzazało się że jest jeszzcze jeden problem :( turbo przeładowuje prawdopodobnie sztanga się nie rusza :(
musze to obczajić, co do usuwania poszło gładko trzeba było wyciagnąć ECU bo było zablokowane :)
Ćhłopaki za free zczytali błędy skasowali chwile pokombinowali przy sądzie która wywalała błąd także jestem zadowolony
Polecam

http://allegro.pl/sh...item=2770346452
  • 0





Podobne tematy: Collapse