Skocz do zawartości

Zdjęcie
* * * * * 1 głosy
1.3 51kW 16V Z13DT

Usuwanie elektroniczne EGR czy zaślepienie Z13DT / Z13DTJ / Z13DTH



  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#11 OFFLINE   mati11294

mati11294
  • Forumowicz
  • 870 postów
  • LokalizacjaBochnia
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.3CDTI 88KM
    Z13DT
  • Nadwozie:COUPE-MAŁY ZAPIRDZIELACZ

Napisano 11 maj 2013 - 15:34

jestem po czyszczeniu kolektora ssacego i egr-u. 

nie powiem spodziewalem tego,ale to co bylo w srodku to przeszlo moje wyobrazenie.

w sumie jestem  remapie takwiec smolic mial prawo,ale po demontazu doszedlem do wniosku ze egr sie zacina , malo trgo po zamknieciu przepuszcza-bo jak sie zamknie jak nagaru pelno na grzybkach i trzpieniu.

gorsza sytuacja byla z kolektorem ,mozna to ujac tak  :eek:  60-65% przeswitu na kazdy zawor w kolektorze,niby silnik doladowany to ja jest cisnienie  to powietrze zawsze do cylindra dotrze ( :maruda: ze spalinami)  tylko silnik nie zawsze jest obciazony na 100%  kiedy laduje ok 1.2 bara 

Wyczyscilem wszystko tip top srodek do mycia silnikow i duzo szmaty  dalo rade 

egr trzyma jak nowy i swieci jak nowy 

 

no i tu niespodzianka  zrobilem zaslepke :wow:  :jupi: przed egr-em z otworem o srednicy 9 mm z kajneru (inox)
przed egrpem dlatgo ze kierujac sie mysla ze jak mniej dojdzie do egru spalin to i mniej przez niego przejdzie,no i kolektor bedzie mniej na tym kulal.dlatego uwazam ze zaslepianie przed chlodnica spalin powoduje ze w okolicy grzybka gromadzi sie sadza i nagar i egr przez to zacznie sie przycinac ,ponadto te okragle z 3 dziurami zaslepki z allegro sa g warte,dlatego zrobilem inaczej a jak sie to sprawdzi zobaczymy .

 

poskladane i za....(suwa) teraz jak oszalaly   

 

no i przeztal kopcic :brawo:

 

a jakby ktos pytal czy pokazuje bledy to odpowiem  

bledow nie ma


Użytkownik mati11294 edytował ten post 11 maj 2013 - 16:05

  • 0

Użytkownik jest zalogowany Google Adsense

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#12 OFFLINE   pionek

pionek
  • Użytkownik
  • 37 postów

Napisano 11 maj 2013 - 22:18

No to pogratulować, w tym silniku cokolwiek zrobic to masakra wszedzie ciasno i nie ma jak się wcisnac. No i te kochane delikatne śruby torxy. 


  • 0

#13 OFFLINE   marmi

marmi

    łysy wąż

  • Forumowicz
  • 1209 postów
  • LokalizacjaKatowice
  • Model:Nie Opel
  • Inna marka:VW GOLF VI
  • Silnik:2.0TDI CR BLUEMOTION

Napisano 12 maj 2013 - 23:10

Nie przesadzajmy jak się troszkę porozbiera, to ogólnie dostęp do śrub kolektora jest dość dobry, najlepiej chyba wykręcać z kanału...

 

Co do śrub to niestety torx nie jest zbyt dobry i lepiej zawsze dać nowe...

 

Co do kolektora to niestety ten silnik pakuje takie ilości syfu do niego że to tragedia, niedawno u kumpla wyciągneliśmy kolektor i też calutki zatkany na maxa, w mojej corsie zresza też było pdoobnie...


  • 0

#14 OFFLINE   benny88

benny88
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:CDTI 1248cm^3
    51kW

Napisano 14 czerwiec 2013 - 19:11

Witam wszystkich forumowiczów ponownie po długiej przerwie.

 

Chciałem poruszyć temat zaślepki częściowej EGRa w Oplu Corsie C 1.3 CDTI  2004 r.  70 KM a wyłączanie EGRa z ECU

 

Wiem że było mnustwo tematów o wyłanczaniu EGRa w sterowniku ECU i o zaślepianiu częściowym i całkowitym EGRa lecz pytanie brzmi co lepiej się opłaca i co mniej zaszkodzi silnikowi ( naszym corsinkom :-)  )  ??

Wiem że na chłopski rozum najlepiej wyłączyć w cholere i mieć spokój na zawsze z EGRem ale u mnie w mieścinie chyba nikt tego nie umie :P tzn jeden młody mechanik kompem zgrywał mi coś pół h z auta na lapka i na drugi dzień stwierdził że jest problem i musi cały sterownik wyjąć z auta i wtedy jakimś programem mógłby go zgrać i zmienić ta mape aby EGR się zamknoł na amen :-) ale za taki manewr mi zaproponował 350 zł za zmiane mapki plus 200 zł za wyjęcie ECU i ponowny jego montaż ( śmich na sali ) i zrezygnowałem z jego usługi zreszta widać ze to amator skoro nie wiedział odrazu jak sie za to zabrać :-)

 

Więc wróciłem do punktu wyjścia z tym że rok temu kupiłem zaślepke częściową do EGRa ( dodam też że rok temu wymieniłem EGRa na nowy gdyż czyszczenie starego i kolektora pomoglo może na miesiąc dwa i znów dławiło przy dodawaniu gazu i puszczał dymek czarny a po zamontowaniu nowego może na 5 miesięcy miałem spokój )

Głownie jeżdze po mieście i może dlatego częste mam problemy z EGRem z tym że na nowym nie mam jeszcze błedów ale traci moc przy dawaniu gazu identycznie jak rok temu tylko rzadziej sie to dzieje.

Mam taką zaślepke:
http://allegro.pl/31...3307264909.html

 

powiedzcie tylko co mi da taka zaślepka jak ją się montuje za EGRem między wlotem do kolektora a EGRem?? przecież i tak całe te spaliny będą do EGRa lecieć co w rezultacie zapcha grzyba i znów się bedzię zacinał.. dlaczego nie ma zaślepek przed EGRem?? wtedy wydaje mi się że miało by to sens gdyż ograniczony byłby wlot spalin do samego EGRa oraz kolektora co o tym sądzicie??

 

Konieczne jest czyszczenie kolektora przed zaślepianiem częściowym??
Czy zaślepianie przed EGRem działało by tak samo jak za EGRem bez żadnych problemów?? ktos już pisał w jakims poście że zaślepil własnie PRZED EGRem i to dużo lepsze rozwiązanie niż te zaślepki z allegro.

PS: Z góry przepraszam za wyczerpującego posta :P

 

 

Słownik do ręki to po pierwsze. Po drugie scaliłem - nie powielaj tematów.

bad


  • 0

#15 OFFLINE   mati11294

mati11294
  • Forumowicz
  • 870 postów
  • LokalizacjaBochnia
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.3CDTI 88KM
    Z13DT
  • Nadwozie:COUPE-MAŁY ZAPIRDZIELACZ

Napisano 14 czerwiec 2013 - 19:26

Ja pisalem
Dorobilem z kajneru i mam spokuj
Polecam ten zabieg

Pewnie za nieedlugo na allegro bedzie jak odgapia a to moj patent

Użytkownik mati11294 edytował ten post 14 czerwiec 2013 - 19:30

  • 0

#16 OFFLINE   popencjusz

popencjusz

    Darek

  • Zasłużony
  • 2626 postów
  • LokalizacjaRadzymin-Wyszków
  • Model:Opel Signum
  • Inna marka:Opel Signum
  • Silnik:1.9 cdti 16V 180KM
  • Posiadasz LPG:NIE

Napisano 14 czerwiec 2013 - 19:41

Biorąc pod uwagę ileusterek wsilniku powodują spaliny z EGR japrzy zakupie następnego auta inwestuję 350zl na wyłączenie.
  • 0

#17 OFFLINE   benny88

benny88
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:CDTI 1248cm^3
    51kW

Napisano 14 czerwiec 2013 - 19:58

O widze ktoś dopioł mój post do juz istniejacego postu o tym samym temacie :D przepraszam nie wiedziałem że już taki był pisany

 

 

Ja pisalem
Dorobilem z kajneru i mam spokuj
Polecam ten zabieg

Pewnie za nieedlugo na allegro bedzie jak odgapia a to moj patent

 

tak własnie mówiłem o twojej wypowiedzi czyli mówisz że dałeś zaślepke przed wlotem do EGRa i jest wszystko wporządku? ten wlot jest jakby w kształcie jajka dobrze mówie?

 

 

 

 

Biorąc pod uwagę ileusterek wsilniku powodują spaliny z EGR japrzy zakupie następnego auta inwestuję 350zl na wyłączenie.

 

kurde właśnie tez bym wolał wyłączyć ten EGR i mieć święty spokój na zawsze. A pytanie czy po wyłączeniu EGRa trzeba go potem jeszcze zaślepić całkowicie czy nie trzeba tego robić??


  • 0

#18 OFFLINE   mati11294

mati11294
  • Forumowicz
  • 870 postów
  • LokalizacjaBochnia
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.3CDTI 88KM
    Z13DT
  • Nadwozie:COUPE-MAŁY ZAPIRDZIELACZ

Napisano 14 czerwiec 2013 - 21:26

jak sciagniesz egr to juz masz wzor uszczelki lub odrysowac od starej uszczelki i otwor zrobic 8 mm

 

puki co widze same pozytywy po tym zabiegu  

nic sie nie dzieje  

moze za jakis czas zdejme dolot w celu weryfikacji stanu wnetrza


  • 0

#19 OFFLINE   benny88

benny88
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:CDTI 1248cm^3
    51kW

Napisano 17 czerwiec 2013 - 18:41

a to jeden otwór zrobić tylko 8 mm? pisałeś wyżej że ty zrobiłeś 9 mm :P

 

no ciekaw jestem na ile ten zabieg wystarczy czyli po jakim czasie znów trzeba czyścić egr i dolot gdy się ma zaślepkę


  • 0

#20 OFFLINE   mati11294

mati11294
  • Forumowicz
  • 870 postów
  • LokalizacjaBochnia
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:1.3CDTI 88KM
    Z13DT
  • Nadwozie:COUPE-MAŁY ZAPIRDZIELACZ

Napisano 17 czerwiec 2013 - 20:18

ale tobie radze 8 mm :shy:


  • 0





Podobne tematy: Collapse