Skocz do zawartości

Zdjęcie
* * * * * 1 głosy
1.3 51kW 16V Z13DT

Usuwanie elektroniczne EGR czy zaślepienie Z13DT / Z13DTJ / Z13DTH



  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
33 odpowiedzi w tym temacie

#21 OFFLINE   benny88

benny88
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:CDTI 1248cm^3
    51kW

Napisano 19 czerwiec 2013 - 18:14

no wiadomo im mniejsza dziura tym chyba lepiej bo mniej wpadnie. wiem tez że całkowicie zaślepić nie ma sensu bo będzie błąd.

 

szkoda że nie umiem sam tego sobie zrobić jak ty :/ bo u mechanika to koszta około 300 zł + :(



  • 0

Użytkownik jest zalogowany Pan Samochodzik

  • Użytkownik
  • 1060 postów
  • Model:Opel
  • Posiadasz LPG:TAK

#22 OFFLINE   benny88

benny88
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:CDTI 1248cm^3
    51kW

Napisano 10 lipiec 2013 - 18:07

Witam. Musze znów poruszyć temat. Mam takie pytanie czy gdybym zaślepił "calkiem EGR" i jeżdził z tym błędem który prawdopodobnie mi wyskoczy to nie spi...le auta?? bo wtedy nie musiałbym dawać mechanikowi za czyszczenie kolektora i egra i bym zaoszczędził a słyszałem że niektórzy całkiem zaślepiają i jeżdżą ... Sam sobie nie wyczyszce bo jestem lewy do mechaniki :/ nawet ostatnio wstyd się przyznać miałem problem  z wymianą zarówki halogenowej od swiateł drogowych :P jak zawsze cięzki dostep :P


  • 0

#23 OFFLINE   GrzECHO

GrzECHO
  • Zasłużony
  • 2614 postów
  • LokalizacjaPuławy/IRL
  • Model:Opel Vectra C
  • Silnik:Z19DT @155KM
  • Nadwozie:Sedan

Napisano 10 lipiec 2013 - 20:06

Całkowicie to zaślepia się po programie EGR OFF.

Teraz możesz zastosować zaślepkę częściową, do znalezienia na allegro:

 

http://allegro.pl/10...3331569909.html



  • 0

#24 OFFLINE   benny88

benny88
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:CDTI 1248cm^3
    51kW

Napisano 29 lipiec 2013 - 16:50

mam taka zaślepkę od roku leży w domu w półce :-) narazie jej nie zakładałem bo przciesz ją się zakłada za EGRem.. czyli przy wlocie do kolektora ssącego więc tylko kolektor nie ucierpi tak bardzo od spalin a EGR wciąż syfu dostawać będzie... dobrze mówię?


Użytkownik bad edytował ten post 29 lipiec 2013 - 17:15

  • 0

#25 OFFLINE   przeemmek

przeemmek
  • Forumowicz
  • 169 postów
  • LokalizacjaGdynia
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:1.3 CDTI 75KM
  • Nadwozie:hatchback

Napisano 04 sierpień 2013 - 14:07

Ja mam egr wyłączony programowo bynajmniej spokój i nie trzeba się bawić w żadne zaślepianie;))

miałem tego nie robić ale zaczął się wieszać i wywalać błąd już nie pamiętam dokładnie ale coś typu że nie jest we właściwej pozycji. 

Po wyłączeniu wszystko ok;)


  • 0

#26 OFFLINE   TomekCorsa

TomekCorsa
  • Użytkownik
  • 64 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:Z13DTJ 75 KM EcoFlex
  • Nadwozie:5 drzwi

Napisano 04 sierpień 2013 - 14:40

A jakie koszty i gdzie ??


  • 0

#27 OFFLINE   przeemmek

przeemmek
  • Forumowicz
  • 169 postów
  • LokalizacjaGdynia
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:1.3 CDTI 75KM
  • Nadwozie:hatchback

Napisano 07 sierpień 2013 - 12:17

oj koszty to chyba 300 zl ale nie pamiętam dokładnie bo to z półtora roku temu było.

wpisz w google juratuning gość jest z częstochowy.


  • 0

#28 OFFLINE   TomekCorsa

TomekCorsa
  • Użytkownik
  • 64 postów
  • LokalizacjaŁódź
  • Model:Opel Corsa D
  • Silnik:Z13DTJ 75 KM EcoFlex
  • Nadwozie:5 drzwi

Napisano 07 sierpień 2013 - 14:13

300 pln to chyba się zdecyduję przed pojawieniem problemu. Tylko czasu muszę trochę znaleźć.
  • 0

#29 OFFLINE   benny88

benny88
  • Użytkownik
  • 28 postów
  • Model:Opel Corsa C
  • Silnik:CDTI 1248cm^3
    51kW

Napisano 08 sierpień 2013 - 19:06

no właśnie ale jakbym całkiem zaślepił egr to też miałbym spokój z tym na zawsze i za dużo mniejsze pieniadze :) tylko nie wiem czy to nie zaszkodzi silnikowi...


  • 0

#30 OFFLINE   popencjusz

popencjusz

    Darek

  • Moderator
  • 2626 postów
  • LokalizacjaRadzymin-Wyszków
  • Model:Opel Signum
  • Inna marka:Opel Signum
  • Silnik:1.9 cdti 16V 180KM

Napisano 08 sierpień 2013 - 21:10

Wg mnie nie zaszkodzi. EGR miał na celu przede wszystkim poprawiać "czystość" spalin. Wykorzystano go również do wcześniejszego ogrzania silnika (bardzo niewielki wydatek energetyczny poprzez chłodzenie gazów wracających do kolektora ssącego).


  • 0





Podobne tematy: Collapse