Skocz do zawartości

MERIVA 1.6 Benzyna - bierze olej + błąd 0230


Gość luk-pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam nietypową sytuacje z samochodem Opel Meriva 2003 1.6 benzyna moc 64kW. Mam samochód od 0,5roku - od początku jest problem z kodem 0230 Przekaźnik pompy paliwa. Samochód działał ok, aż do momentu naprawy uszczelki pod głowicą oraz zatamowania wycieków oleju.

 

Ogólnie naprawiono podczas pierwszej naprawy:

- wymiana uszczelki pod głowicą

- naprawa głowicy (szlifowanie zaworów + wymiana uszczelniaczy)

- wymiana oleju z filtrem

- wymiana płyny chłodniczego

- wymiana przekaźnika pompy paliwa

 

 

Po tej naprawie samochód zaczął brać olej ( około 0,5 l na 100 km) i gasnąć ( podczas jazdy samochód rwie i zapalała się kontrolka ciśnienia oleju) - co się wcześniej nie zdażało.

 

Oddałem samochód na kolejną naprawę, naprawiono:

- naprawa sterownika

- wymiana czujnika prędkości wałku rozrządu

- wymiana uszczelniaczy tylnego wału ( wyeliminowanie wycieków na zewnątrz silnika)

 

Po tej naprawie samochód nadal brał olej oraz gasł - oddałem na naprawę gwarancyjną - rozebrano sterownik i ponownie głowica poszła do planowania)- poprawki nic nie dały - samochód nadal bierze olej i gaśnie.

 

Wiecie może co jest przyczyną takiego zachowania? Czy ktoś poradział sobie z błędem 0230 Przekaźnik pompy paliwa? Czy wina może leżeć po stronie mechanika?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nkt nie ma pomysłu co to może być?

Czy komukolwiek udało się wyleczyć auto z błędu 0230?

Edytowane przez luk-pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja próbowałem naprawiac sterownik w astrze g Z16SE i dla mnie szkoda kasy.Wymiana na uzywany rozwiazała problem.Te sterowniki hybrydowe sa bardzo ciezkie w naprawie.Nie wiem co za idiota umiescił sterownik na kolektorze dolotowym.

U mnie uszkodzony sterownik objawiał sie brakiem pracy przepustnicy i jazda aw systemie awaryjnym

Na Twoim miejscu kolego zaprowadził bym do dobrego elektronika niech sprawdzi co generuje ten bład czy uszkodzony sterownik czy cos z kableteka,masa. Te sterowniki sa awaryjne niestety

Edytowane przez mk5

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie będę zakładał nowego tematu lecz problem opiszę tutaj - dziś mi samochód nie odpalił.

Otworzyłem go za pomocą pilota i po włorzeniu kluczyka do stacyjki zaczął wyć alarm - samochód nie odpala, nie reaguje na pilota tylko się włącza alarm.

Zdjąłem na noc klemy ale to nic nie dało... czy ktoś ma jakiś pomysł jak wyłączyć alarm?

 

Dodam, że nie mam kodu serwisowego. Alar to QX ( nie fabryczny lecz dokładany)

Edytowane przez luk-pl

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz czy pompa paliwa dostaje napięcie jak kręcisz rozrusznikiem.

Przerabiałem ten temat i u mnie nie podawał sterownik masy na przekaźnik pompy paliwa.

Rozwiązałem ten problem w ten sposób że: Zamontowałem osobny przekaźnik załączający pompę po przekręceniu stacyjki.

 

Co do oleju to u mnie też bierze niestety.To już nie te auta co dawniej.

Edytowane przez R610

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymiana na uzywany rozwiazała problem.Te sterowniki hybrydowe sa bardzo ciezkie w naprawie.Nie wiem co za idiota umiescił sterownik na kolektorze dolotowym.

 

Właśnie czeka mnie wymiana sterownika i zastanawiam się nad innym miejscem zamontowania.Zależy na ile wtyczki z kablami puszczą.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

R610 naprawiałes sterownik czy kupiłes uzywke?Mi elektronik ten co próbował naprawic sterownik zamontował obok.Pamietaj ze sterownik musi byc dobrze "zmasowany" u mnie to zrobił za pomoca dodatkowego kabla.Jezeli kupujesz uzywany to popros o security code czasami maja.Mi sie udało kupic za 600zl z security code(2 lata temu) i dopisanie drugiego kluczyka to koszt transpondera 12zl (jezeli ktos posiada opcom)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupiłem.Zamontowałem obok.Masę poprowadziłem osobnym grubym kabelkiem.Sterownik nadal w komorze silnika.Zastanawiam się nad umieszczeniem go pod kierownicą wewnątrz kabiny.Kwestia przedłużenia instalacji bo w komorze silnika też jest ciepełko.

Z tym miejscem mocowania sterownika na kolektorze to naprawdę niewypał.Gorąco i wibracje działają destrukcyjnie.Do tego jeszcze montaż powierzchniowy elektroniki i ekologiczne bezołowiowe luty ( zgrzewy).

Edytowane przez R610

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności