Skocz do zawartości

Spadek mocy - odpowietrzenie zb. paliwa?


Gość Dudi123

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Dość pilna sprawa.. stawiam, że jest to problem z odpowietrzeniem zbiornika paliwa, ponieważ zbiornik był zdejmowanym m.in. do przepłukania, oraz wymieniany był przewód (dokładniej rura + elastyczny połaczenie do baku), a wcześniej tego problemu (opisanego poniżej) nie było..

mianowicie, po obniżeniu się poziomu paliwa tak do 1/2 auto podczas jazdy, zwłaszcza podczas dynamicznego prześpiesznia lub ruszania momentalnie traci moc (żadnej reakcji na gaz).. jesli zdarzy się to podczas jazdy to włączam bieg na luz, czekam aż zgaśnie i wtedy redykuję bieg najczęściej na 2kę i od raz zapala, podrywa i można hulać dalej, jak dalej to już loteria, raz dalej dalej, a czasem bliżej dalej (b. żadko się zdaża, że redukcja nie pomaga i muszę zatrzymać się i ponownie włączyć silniki)..

 

pytanko, czy wg was faktycznie to może być problem z odpowietrzeniem (tak informacyjnie czujnik położenia wału korbowego został wymieniony wcześniej)? jeśli tak to czy macie fotkę albo prosty schemat odpowietrzenia lub krótko możecie mi napisać jak jest wykonane odpowietrzenie - Agila, 1.2L, 75KM, 2000 rok (benzyna).. nie byłem obecny przy demontażu i ponownym zamontowaniu zbiornika paliwa..

 

z góry dzięki za pomoc, pozdrowionka..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 28
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowane grafiki

tak też zrobię.. i dam znać, nie mniej jak ktoś mógłby krótka w jaki sposób jest w tym aucie wykonane odpowietrzenie to byłoby super..

 

pzdr..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc co do opcji z odkręconym korkiem (korek był dokręcony tylko na jeden obrót, tak żeby się 3mał) - to samo, spadek mocy, najczęście gdy obroty były niskie i wrzucałem wyższy bieg chcąc przyśpieszyć np. dojeżdżam do auta przedemną, delikatnie przyhamowuję, i bez redukcji biegu chcę rozpocząć przyśpieszanie aby wyprzedzić ten samochód (płynnie wciśkając gaz, nie w opór).. i się zaczyna, jabkby coś zupełnie odcięło 'zasilanie' - żadnej reakcji na gaz.. i gaśnie..

 

Jednyna różnica przy jeżdżeniu z odkręconym korkiem była taka, że jak tracił silnik moc i w końcu gasł to podczas jazdy można go było ponownie odpalić z 3ki i 4ki.. wcześniej (w pełni dokręcony korek od wlewu paliwa) musiałem odpalać silnik podczas jazdy z 1ki lub 2ki.. może to nie ma nic wspólnego z tym korkiem, nie wiem, ale to jedyna różnica..

 

W kwestii linku ecat24.com itd.. nie działą u mnie, tzn. pojawia sie komunikta 'problem z otwarciem strony' (próbowałem przez Mozzilę i IE)..

 

I jeszcze jedno: razem z tym demontażem baku, również został wymieniony cały rozrząd (ale same części mechaniczne, jak łańcuch, zębatki, prowadnice, napinacze..), podczas tego całego remontu samochód stał również ponad m-c bez akumulatora..

 

1. Czy to może mieć jakiekolwiek wpływ na ten probem z moim autem?

2. Wg was jest sens podjechać do ASO aby podłączyc komputer i załadować od nowa oprogrmowanie? Czy w Agili wogóle jest taka opcja?

 

Z góry dzięki za pomoc..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do linków to pewnie GM się zainteresował i strona zniknęła.

To że był odpięty akumulator nie powinno mieć wpływu.

A co z filtrem paliwa - może jest przytkany po czyszczeniu zbiornika.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli sterownik nie zgłasza błędu to prawdopodobnie pompa paliwa się kończy. Auto stało długo co mogło pogorszyć stan pompy. Dodatkowo pompa była "ruszana". Dobrze byłoby zmierzyć ciśnienie paliwa podczas zaistnienia usterek.

 

P. S. Agila nie ma filtra paliwa, ale o tym nie wie i jeździ :super: . Ma tylko siatkę na smoku pompy paliwa.

Edytowane przez misci

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Dudi123

Witam,

 

Wciąż spadek mocy i częste gasnięcie silnika - nie ma znaczenia czy korek lekko dokręcony czy zupełnie luźny. To co się dzisiaj wydarzyło: standardowo zgasł.. trudno odpaliłem i śmigam dalej, po chwili 2gi raz, wytrzymałem, ale za 3cim jak zgasł i to na 3 pasmowej jezdni gdzie prawie każdy hulał lekko ok. stówki to już mi ciśnienie delikatnie skoczyło - dotoczyłem się do zatoczki, zatrzymałem.. odpaliłem ponownie i wcisnałem gaz w opór i tak 3małem ok. 30-40 sekund, silnik pracował, w sumie to bardziej wył, równo.. po ok. 40 sek. obroty zaczęły spadać (cały czas wciśnięty gaz) i tak zmalały jakby auto stało włączone na postoju, dopiero po odpuszczeniu gazu i ponownym wciśnięciu 'wkręćił się' na wysokie obrotu, poczym znowu po ok. 30 sekundach zmalały.. 3ci raz już nie próbowałem..

 

Jakieś sugestie?

 

W nawiązaniu co napisał 'Forumowicz':

 

 

Jeśli sterownik nie zgłasza błędu to prawdopodobnie pompa paliwa się kończy.
Nie łapię, jęśli nie zgłasza to dlaczego pompa ma się kończyć.. chyba jeśli zgłasza..

 

 

 

Dobrze byłoby zmierzyć ciśnienie paliwa podczas zaistnienia usterek.
Jak to zrobić?

 

Jak zwasze dzięki za pomoc..

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dość proste. Niektóre obwody są kontrolowane przez sterownik prawdopodobnie na podstawie pobieranego prądu. Pompa jest uruchamiana przez przekaźnik więc komp może wykryć jedynie niesprawność przekaźnika. Gdyby miał uszkodzone obwody kontrolowane np. obwód wtryskiwaczy, cewek, grzałek sond lambda, czy przepływki to zgłosiłby błąd. Skoro nie zgłasza błędu, a silnik nie działa to prawdopodobnie uszkodzona jest pompa. Obniżone ciśnienie paliwa będzie sprawiać, że silnik zgaśnie. W przypadku totalnego uszkodzenia pompy wszystko przestanie działać. Jeśli pompa obniża obroty to spada ciśnienie i zaczynają się cyrki. Jak zmierzyć ciśnienie? Łatwo i trudno. Łatwo bo manometrem, a trudno bo trzeba się odpowiednią przejściówką wpiąć w układ paliwowy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
Gość maciek111

Witam.

Mam bardzo podobny problem. Jeśli w baku jest poniżej 1/2 benzyny często się zacina przy mocniejszym wciśnięciu gazu. Zdarza się również, że na postoju zgaśnie. Problem jest także wtedy Z szybkim odpaleniem silnika. Muszę parę razy próbować ponieważ odpali ale po chwili znów zgaśnie. Dopiero po 3-4 próbach "załapie" i można jechać dalej. Czasem nawet jak mam powyżej połowy paliwa w baku zdarza się ten problem ale to przy większym obciążeniu (więcej pasażerów) i dłuższej jeździe.

Dudi123, czy uporałeś się z tym problemem i jeśli tak to co było tego przyczyną?

Czy ktoś ma jakiś pomysł na to ?

Dodam jeszcze że wcześniej musiałem zaspawać rurę wlewu paliwa ponieważ zrobiła się dziura i przy tankowaniu lało się spod błotnika. Może przez to zanieczyścił się bak? ale wydaje mi się że problem wtedy byłby niezależnie od poziomu paliwa w baku.

Pozdrawiam:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności