Skocz do zawartości

Szarpanie po puszczeniu/dodaniu gazu


Gość wymiata05

Rekomendowane odpowiedzi

Gość wymiata05
Witam Serdecznie, rok temu zakupiłem Astre II (2002) 1.6 16v / z16xe.
Od zakupu mam problem w postaci szarpania autka podczas puszczenia/ dodania lekkiego gazu, męczę się z tym już prawie rok i nie mam zamiaru odpuścić.

Moje zabiegi to : wymiana EGR na nowy (po tygodniu dowiedziałem się, że EGR i tak został już wcześniej wyłączony komputerowo :/), przepustnica wyczyszczona, cewka wymieniona, wszystkie filtry wymienione, rozrząd wymieniony.

Teraz planuje zająć się sonda lambda, jak w moim silniku to wygląda? są dwie sondy czy jedna? (z16xe) Pytanie czy jeśli odepnę sondę to czy jeśli ewentualnie jest ona walnięta to odczuje różnice? można tak chwile pojeździć na odpiętej? chciałem zobaczyć czy jest jakaś różnica unsure.gif

Log z op coma:

VIN: W0L0TGF0825255179
RepairShopCodeOrTesterSerialNumber: Niezaprogramowany
ProgrammingDate: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0115351289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 12223650 PS
systemSupplierECUSoftwareNumber: DSBH
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0006
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D01004
systemNameOrEngineType: Z16XE

Identyfikator: 1593

CalibrationDate: P0201A09

Dane z bloków pomiarowych:

Napięcie akumulatora,12.5 V
Glówny przekaznik,Aktywny
Przekaźnik pompy paliwa,Nieaktywny
Czujnik 1 APP (Pozycji pedalu gazu),0.98 V
Czujnik 2 APP (Pozycji pedalu gazu),0.47 V
Wartosc kalkulowana pozycji pedalu gazu,0 %
Pedal przyspieszania w pozycji biegu jalowego,Aktywny
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 1,0.86 V
TP (pozycja przepustnicy) czujnik 2,4.12 V
Obliczona pozycja przepustnicy,14 %
Położenie przepustnicy,Bieg jalowy
Prędkość silnika,0 obr/min
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),4.70 V
MAP Sensor (Ciśnienie absolutne rury ssącej),99 kPa
Temperatura cieczy chłodzącej,2.61 V
Temperatura cieczy chłodzącej,74 °C
Temperatura powietrza wlotowego,1.96 V
Temperatura powietrza wlotowego,56 °C
Sensor zbiornika paliwa,5.97 V
Sensor zbiornika paliwa,9 Mala predkosc
Przełącznik Info A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Ciśnienie A/C (Systemu Klimatyzacji),0 kPa
Przełącznik 1 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik 2 hamulców,Nieaktywny
Przełącznik sprzęgła,Nieaktywny
Prędkość pojazdu,0 km/h
Przelacznik ukladu regulacji predkosci jazdy,Nie zaprogr.
Tempomat (Cruise Control),Nie zaprogr.
Prędkość pojazdu w zakresie ustawień tempomatu,Nieaktywny
Solenoid EGR (Recrkulacji Gazu Wydechowego),Nieaktywny
żądana pozycja EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),0 %
Wartość rzeczywista pozycji EGR (Recyrkulacji Gazu Wydechowego),1.10 V
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,0 %
Uklad zapob. spalaniu stuk.,Aktywny
B1S1 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 1),Nieaktywny
B1S1 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 1),451 mV
B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Uboga
B1S2 Podgrzewanie sondy lambda (rzad 1 czujnik 2),Nieaktywny
B1S2 Czujnik O2 (Rząd 1 Czujnik 2),451 mV
B1S2 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 2),Uboga
O2 Pętla sensora,Otwarte
B1 Długoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),-1 %
B1 Krótkoterminowa adaptacja paliwa (Rząd 1),0 %
Przekaźnik A/C (System Klimatyzacji),Nieaktywny
Tryb wylaczenia ukladu klimatyzacji,Zmniejsz. cisn.
Lampka kontrolna wadliwego dzialania (MI),Zał
Serwisowa lampka kontrolna (SVS),Zał
Prędkość silnika,0 obr/min
Pożądana prędkość jałowa,1 075 obr/min
Przesunięcie prędkości jałowej,Nieaktywny
Kat zwarcia styków,3.2 ms
Czas wtrysku,0 ms
Kat wyprzedzenia zaplonu,6.7 CA
Opóźnienie stukania cylinder 1,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 2,1 CA
Opóźnienie stukania cylinder 3,4 CA
Opóźnienie stukania cylinder 4,0 CA
Status zapłonu,Zał 12V
Tryb pracy awaryjnej (uklad elektr. ster. przepustnica),Nieaktywny
Całkowita liczba przerw w zapłonie,0
Opóź. odcięcie paliwa (Opóźnienie),Aktywny
Zawór odpowietrzający zbiornika pali,Nieaktywny
Zaprogramowano funkcję immobilisera,Yes
Czas oczekiwania zabezpieczenia,Nieaktywny

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hejka sądzę ze wymiana sondy labda nic ci nie da, ja juz tez wymieniłem i to nic nie dało dalej auto skacze jak nie wywala błędu nie ma po co pakować kasy zdaje mi sie ze albo przepustnica mechanicznie upierniczona albo silnik krokowy na kablach gdzieś nie styka bo wymieniałem juz z 2 razy i nic jak znajdziesz to napisz bo sam bym chciał usunąć szarpanie

ps.

B1S1 Stosunek powietrze/paliwo (rzad 1 czujnik 1),Uboga

chyba nie powinno tak byc

Edytowane przez dylko

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość wymiata05

A mam pytanko czy tutaj wszystko jest ok?

 

Opóźnienie stukania cylinder 1,0 CA
Opóźnienie stukania cylinder 2,1 CA
Opóźnienie stukania cylinder 3,4 CA
Opóźnienie stukania cylinder 4,0 CA

 

Czy nie powinno być przypadkiem 2,0 i 3,0 zamiast 2,1 i 3,4 ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności