Skocz do zawartości

Problem z komunikatami o usterkach


Gość pawelkrol

Rekomendowane odpowiedzi

Gość pawelkrol

Wyciągnij wtyczkę ze zbiorniczka.Powinieneś mieć info na wyświetaczu o niskim poziomie płynu.Jak zmostkujesz (zewrzesz piny) to informacja zniknie.W blokach pomiarowych UEC też możesz sobie podglądnąc zmiany.

 

A jak do czujnika się najlepiej dostać? Pod zderzakiem (z dołu samochodu) czy w komorze silnika da się go jakoś w miarę wygodnie "wymacać"?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 31
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Gość matekogon

Koledzy nie miałem jeszcze okazji podpiąć w tym tygodniu op_coma. Możecie podpowiedzieć czy w blokach pomiarowych można również znaleźć czujnik poziomu płynu spryskiwaczy ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

A jak do czujnika się najlepiej dostać? Pod zderzakiem (z dołu samochodu) czy w komorze silnika da się go jakoś w miarę wygodnie "wymacać"?

Od dołu pod zderzakiem jest dojscie.Jak nie masz kanału to najlepiej podlewaruj sobie lewy przód żeby mieć lepszy dostęp.

 

 

Koledzy nie miałem jeszcze okazji podpiąć w tym tygodniu op_coma. Możecie podpowiedzieć czy w blokach pomiarowych można również znaleźć czujnik poziomu płynu spryskiwaczy ?

Przecież napisałem że jest podgląd poziomu płynu spryskiwaczy, zero jedynkowy albo jest płyn albo go nie ma.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość matekogon

Witam dzięki kolego drahe znalazłem te czujniki w blokach pomiarowych. I tym pięknym sposobem odkryłem że mam coś nie tak w samochodzie. W blokach pomiarowych mam poziom płynu spryskiwaczy niski i nic nie mam wyświetlane. Natomiast poziom płynu chłodzącego mam poziom normalny. Zbadałem ponownie czujniki są w porządku. Odłączyłem obydwa czujniki i zerknąłem do bloków pomiarowych i nic się nie zmieniło spryskiwacze poziom niski a chłodzący normalny.Czyżby jakieś zwarcie na przewodach? Przeanalizowałem schemat elektryczny i przewody od obu czujników idą do tej puszki z bezpiecznikami w komorze silnika. Co byście doradzili? Pamiętam że miałem swego czasu problem z sygnałem od pedału gazu. Problem tkwił w złym styku właśnie w tej puszcze.Czy aby do niej dostała się syf i robił zwarcie. Czy ktoś z kolegów rozbierał ta puszkę bo ja próbowałem ale nie potrafiłem jej rozebrać tylko troszkę ją rozkręciłem ale nie dałem rady zdemontować i zaglądnąć do środka.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem że usterkę kontrolki w UEC masz na występuje :-) A jak zmostkujesz (zwierasz piny) we wtyczkach to w blokach pomiarowych zmienia się stan na przeciwny?Z tego co pamiętam to jak odłączysz wtyczkę od poziomu płynu chłodzącego to będziesz miał stan normalny, dopiero jak zmostkujesz to będzie niski.W przypadku płynu od sprysków jest na odwrót rozwarcie niski, zwarcie normalny.

Demontaż skrzynki jest banalny: odkręcasz trzy śruby torx (T30) ale nie wyciągasz ich bo mają takie zabezpieczenie oraz pod 2 mniejszą klapką jest jeszcze jedna nakrętka 10 która trzyma skrzynkę.Jak to zrobisz to wyciągasz skrzynkę do góry.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość matekogon

Kolego drahe dzięki za kolejną informacje. Kurcze że nie sprawdziłem sobie od razu robiąc mostki. Brałem to na logikę że jeśli byłby uszkodzony przewód to powinien wyskoczyć komunikat ale jeśli jest na odwrót to muszę to sprawdzić. Zapytam jeszcze z czystej ciekawości Czy oprócz informacji o usterkach jest jakaś kontrolka która może mnie poinformować że coś nie tak z temperatura silnika. Bo jak mi kuna przegryzła węża od chłodnicy to dopiero kapnąłem się w trasie jak mi wentylator od chłodnicy pracował na maxa a było chłodno . Dobrze że zerknąłem co jest nie tak bo bym ugotował silnik.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie mamy instrukcji obsługi?Jest kontrolka temperatury płynu chłodzącego pali się na czerwono (symbol termometru).Zapala się jak temp płynu jest za wysoka.Z praktyki zapala się za późno :dobani: .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam koledzy dziś znalazłem chwilę czasu i posprawdzałem co nie co z tymi komunikatami o usterkach. Więc sytuacja u mnie wygląda tak. w blokach pomiarowych zmienia się stan czujnika poziomu płynu spryskiwaczy ale informacja o usterce nie występuje na wyświetlaczu mimo że mam wszędzie według opcoma zaprogramowane. Jeśli chodzi o czujnik poziomu płynu chłodzącego to zwierałem we wtyczce i rozwierałem ,stan cały czas jest normalny więc jeśli w przypadku rozwartego powinien stan być normalny a zwarty niski , wnioskuje że problem z przewodem będe to musiał zbadać.

 

Koledzy ale jest nowy problem. Nie wiem czy już nie mam bzika na punkcie elektroniki w aucie i usterek bo znalazłem coś nowego. Akurat wymieniałem dziś olej w aucie i przy wypuszczonym oleju przekręciłem stacyjkę, czy nie powinien w tym momęcie zaświecić się symbol małego poziomu oleju?. W blokach pomiarowych zmieniała mi się wartośc poziomu oleju z niski na normalny jak wlałem nowy. Ale nie świeciła mi kontrolka przy zegarach. Czy ona przypadkiem nie zapala się w czasie pracy silnika?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Zapala się jak temp płynu jest za wysoka.Z praktyki zapala się za późno .

W blokach pomiarowych zmieniała mi się wartośc poziomu oleju z niski na normalny jak wlałem nowy. Ale nie świeciła mi kontrolka przy zegarach.

 

 

Witam,

Astra H 2004 z GID-em i komputerem informacyjnym. W 2007 roku wymiana GID-a i obecnie:

Code 007 ver 01 ; identyfikator 0x1201, SW 23.09.2004, Standard LED.

Wyświetlane są informacje o przepalonych żarówkach ale nie mam informacji o niskich poziomach płynu spryskiwaczy, oleju w silniku i płynu chłodzącego w zbiorniczku wyrównawczym.

Wszystkie czujniki są i pracują. W op-comie w modułach UEC i w Silniku w blokach pomiarowych widzę stany "Normalny" lub "Niski". Próby robiłem przez wyciąganie płynów i odpinanie wtyczki na misce olejowej. Z płynami na poziomie "Niski" przejechałem kilka kilometrów i żadnej informacji :-( Kilka tygodni temu o braku płynu w układzie chłodzenia dowiedziałem się jak w kabinie zrobiło się chłodno a z pod maski leciała para :-(

Wiedzę na forum, że wielu kolegów ma podobny problem z kontrolkami płynów.

A czy ktoś rozwiązał ten problem i może mi pomóc ?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość pawelkrol

Ja wybieram się w tym tygodniu potraktować Astre TECHEm i zobaczymy co z tego wyjdzie. Przypadek miałem taki że najpierw wszystko działało prawidłowo (powiadomienia), później przestały działać informacje o płynach (chłodniczy i spryskiwacz). Z 2 tygodnie temu kupiłem zestaw CD30Mp3 + GID (miałem BIDa). Ostatnio się zjarała żarówka i niestety zero komunikatu. Podejrzewam że w DISIE nikt wcześniej nie uaktywnił tej opcji. Ciekaw jestem czy po aktywacji TECHem będą działać również komunikaty o płynach. Dam znać co z tego wyszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności